سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترسیم شاخص ......!؟

گزیده ای از نشریه عمار....

اخبار کوتاه

* به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه شب گذشته در سخنانی در دانشگاه مادرید اسپانیا اعتبار اعضای دائم شورای امنیت را به دلیل داشتن تسلیحات اتمی زیر سوال برد. و اظهار داشت: در حالی که این پنج کشور توانایی اتمی خود را حفظ کرده‌اند از دیگر کشورها می‌خواهند که دنبال بمب اتمی نروند.

* حسین مرعشی با مراجعه به منزل یکی از دعانویسان مشهور شمال تهران از وی درخواستی برای مهدی هاشمی رفسنجانی را داشته است که این فرد با درخواست مرعشی مخالفت کرده است. این دعانویس مشهور سال گذشته نیز به درخواست میرحسین موسوی پاسخ منفی داده بود. حسین مرعشی اسفند ماه سال گذشته براساس حکم قطعی دادگاه تجدید نظر به یک سال حبس تعزیری و محرومیت دائم از فعالیت در احزاب و تشکل‌های سیاسی محکوم شد.

* کارشناسان در روسیه که وظیفه تحقیق در مورد سقوط هواپیماها را دارند، گفته‌اند تحقیقات آنها درباره هواپیمای رئیس جمهور ومقام‌های لهستانی، نشان داده است دستکم سه نفر که جزو خدمه هواپیما نبوده‌اند کمی پیش از سقوط هواپیما، در کابین خلبان حضور داشته‌اند. این گزارش احتمال عامل انسانی بعنوان علت سقوط هواپیمای حامل رئیس جمهوری لهستان را قوت بخشیده است.

* "حمزه حسن" در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم ضمن اشاره به عملیات تخریبی و خشونت‌آمیز تروریست‌های سعودی برای ضربه‌زدن به فرایند سیاسی و ایجاد فتنه‌های طائفی در عراق گفت: اکنون شمار بسیاری عربستانی به اتهام انجام عملیات تخریبی و تروریستی در زندانهای عراق بسر می‌برند. حمزه حسن با اظهار تعجب از سکوت جهانیان درخصوص منبع تروریسم در عراق خاطرنشان کرد: عربستان در عملیات تروریستی در بسیاری از کشورها مانند لبنان، فلسطین، پاکستان، موریتانی و مغرب و دیگر کشورها دست دارد و اقداماتشان در عراق بر ایجاد فتنه‌های طائفی متمرکز می‌شود. همچنین سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد سرلشگر «قاسم عطا» با اشاره به فعالیت یگان اطلاعاتی در زمینه دستگیری البغدادی سرکردگان سعودی القاعده تأکید کرد: برای کوتاه کردن فعالیت سرکرده جدید القاعده تلاش می‌کنیم تا وی را هر چه زودتر دستگیر کنیم.

*  هفته‌نامه آمریکائی "امریکن‌فری‌پرس "طی گزارشی به تلاش‌های دولت آمریکا برای دستیابی به فناوری کنترل و هدایت ذهن مردم آمریکا و مخالفان دولت پرداخته و می‌نویسد دولت  آمریکا  فناوری را  دنبال می‌کند  که  می‌تواند بدون کار  گذاشتن چیزی در سر مردم،‌ صداهایی را در مغزشان القا کند.»

* در پی ارائه طرح 62 نماینده مجلس و موافقت 129 نماینده دیگر برای وقف اموال دانشگاه آزاد، دفتر تحکیم وحدت با انتشار بیانیه‌ای به این اقدام مجلس، اعتراض کرد.

* به دنبال رحلت جان‌گداز آیت‌الله سید محمد مفتی‌شیعه و انتساب  این  مرجع عالی قدر  شیعه  به خطه اردبیل در استان اردبیل دو روز عزای عمومی اعلام شد.‌

* براساس نظرسنجی انجمن ماریست، دو سوم مردم آمریکا معتقدند "این فکر که آمریکا به تحول اقتصادی نیاز دارد، اشتباه نیست اما این کشور پیش از این به اصلاح وجهه بین المللی خود نیز نیاز دارد".

* شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: لبنان هرگونه تجاوزگری رژیم صهیونیستی را ناکام خواهد گذاشت و از دخالت بیگانگان در امور داخلی این کشور جلوگیری می‌کند. همچنین یک روزنامه عبری زبان چاپ سرزمین‌های اشغالی از وحشت و آمادگی همه جانبه ارتش رژیم صهیونیستی برای مقابله با توانایی موشکی حزب‌الله لبنان خبر داد.

* "جان لمبرت" یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط در خصوص موضوع بیانیه تهران و موضع آمریکا اعلام کرد "باراک اوباما رئیس جمهوری است که سیاست را تعیین می‌کند و صریحا اعلام کرده است که آمریکا به گفت‌وگو با ایران نیاز دارد". وی همچنین به نقل از اوباما افزود: 30 سال از دشمنی طولانی مدت گذشته و ما خواستار پایان دادن به آنیم.

* پاکستان شبکه اجتماعی فیس‌بوک را به علت برگزاری مسابقه کاریکاتورهای موهن و ضد اسلامی مسدود کرد.

* پس از آنکه گروه تحقیق بین‌المللی، کره‌شمالی را مقصر غرق شدن ناوجنگی کره‌جنوبی دانست، نخست وزیر ژاپن با محکوم کردن پیونگ‌یانگ گفت که این اقدام کره‌شمالی غیرقابل بخشش است. در این حال کره‌شمالی ادعای گروه تحقیق بین‌المللی را ساختگی دانست و هشدار داد در صورت مجازات، "جنگی تمام عیار" آغاز خواهد کرد.

* نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی امروز با یورش به شهرهای مختلف کرانه باختری رود اردن 7 شهروند فلسطینی را ربودند.

* رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با نخست وزیر ترکیه تلاش کرد وی را بر لزوم تشدید تحریم‌ها در قبال ایران متقاعد کند در مقابل ترکیه و برزیل از شورای امنیت خواسته‌اند بررسی این مسئله را متوقف کند.

* پلیس افغانستان پس از گذشت چندین ساعت از حمله انتحاری گروهی از نیروهای طالبان به پایگاه نظامی آمریکا در بگرام، همچنان این منطقه را تحت کنترل شدید امنیتی خود دارد.

* یک افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه "رموت" در نزدیکی شهر "حیفا "خودکشی کرد. پلیس رژیم‌صهیونیستی گفته که تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده اما پیش از هر تحقیقی مدعی شده است‌که‌این‌خودکشی‌ با ‌شغل‌وی‌ و خدمتش در ارتش ارتباطی نداشته است.

* دولت موقت قرقیزستان با صدور اعلامیه‌ای اعلام کرد نزدیکان و هواداران "قربان بیک باقی‌اف" رئیس جمهور مخلوع این کشور در درگیری‌های قومی در استان جلال‌آباد در جنوب قرقیزستان نقش دارند.

* مشایی در همایش اتحاد اصولگرایان با اشاره به این پیش فرض که اگر روزی صهیونیست‌ها به ایران حمله کنند، گفت: این به آن معنا است که آمریکایی‌ها تفاهم می‌کنند که از شر اسرائیل راحت شوند. وافزود: نابودی صهیونیست‌ها کمتر از 10 روز زمان می‌خواهد‌.

* یک پایگاه اطلاع‌رسانی صهیونیستی در مقاله‌ای با اشاره به سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از هولوکاست برای ترغیب بیشتر جوانان جهت حضور در ارتش می‌نویسد: هولوکاست بارها ثابت کرده که برای ارتش رژیم صهیونیستی بسیار سودمند بوده است.

* در جلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران برخی اعضاء با اشاره به عدم ارائه گزارش عملکرد شهرداری تهران درباره هزینه‌های صورت گرفته در احداث تونل توحید، خواستار توضیح شهرداری تهران درباره علت افزایش چهار برابری هزینه‌های صورت گرفته در احداث تونل توحید شدند. در این جلسه تصریح شده است در ابتدا برای احداث تونل توحید قرار‌داد 128 میلیارد تومانی بسته می‌شود اما در پایان هزینه تمام شده به650 میلیارد تومان می‌رسد.؟

*  نمایندگان 5 اتحادیه بزرگ دانشجویی کشور در نشست خبری «سرانجام یک پرونده» که در شبکه خبردانشجو برگزار شد، به بحث و بررسی در خصوص عملکرد 28 ساله دانشگاه آزاد پرداختند. نمایندگان تشکل‌های دانشجویی که در این جلسه به موضوعات مختلف مربوط به پرونده دانشگاه آزاد خصوصا موضع جدید هیئت امنای این دانشگاه در مورد غیر شرعی بودن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداختند، در ادامه تاکید کردند: دانشگاه آزاد ملک شخصی خاندان آقای هاشمی شده است.

* خبرها حاکی از این است که همکار سابق میرحسین به وی گفته باید بحث انتخابات و شعارهایی که تاکنون داده‌ای را فراموش کنی و با کمک همدیگر بیانیه بحث اصلاحات را در جامعه زنده کنیم و خود را به عنوان جریان منتقد داخل نظام به مردم معرفی کنیم. وی در ادامه به میرحسین گفته اگر این اقدام صورت بگیرد نیروهای برانداز که در پشت صحنه جنبش سبز پنهان شده و اصلاحات را بدنام کرده‌اند پالایش می‌شوند و زمینه برای حضور مجدد ما در عرصه قدرت از طریق انتخابات فراهم می‌شود. موسوی هم بهوی گفته ما باید از هر فرصتی برای کشاندن هواداران جنبش سبز به خیابان‌ها استفاده کنیم تا به این وسیله دولت و نظام را مشغول به خود کنیم که این اقدام دو خاصیت برای ما خواهد داشت. نخست‌ اینکه دولت از کار اصلی و عمران کشور باز می‌ماند و دوم اینکه وقتی فضای کشور امنیتی باشد امکان برخورد قضائی با ما فراهم نخواهد شد! همچنین مرد خاکستری اصلاحات با اشاره به اینکه ما توانسته‌ایم به راحتی بیش از یکسال آرامش را از نظام بگیریم! به سران فتنه اعلام کرده از تلفات و برخوردها نترسند و به کار خود ادامه دهند.

* گردانندگان لندن نشین سایت جرس که همواره خود را ابوذرهای میرحسین موسوی می‌نامند، از اعلام موجودیت کمپینی خبر داده‌اند که قرار است در آستانه دوم خرداد و سالگرد انتخابات 22‌خردادماه پا به عرصه ظهور بگذارد و در آن روز بیانیه صادر نماید. همچنین سایت وابسته به وزیر ارشاد دولت اصلاحات که پیش از این، در اظهارنظری جالب اعلام کرده بود "جنبش سبز همانند پختن سمنو است"، در جدیدترین مطلب خود خواستار عدم استفاده حامیان میرحسین موسوی از قند و شکر شده است.! "جرس" در این باره نوشته است: "از همین امروز تا بیست‌و‌دو خرداد با یک اقدام جمعی و تبلیغات متمرکز از مردم بخواهیم که تحریم کنند؛ یعنی قند و شکر را نخرند تا قیمت ان به سطح مورد نظر کاهش یابد. در این تحریم قدرتی نهفته است که در هیچ راهپیمائی نیست."

* پرس تی وی: "هوگو چاوز" رئیس جمهور ونزوئلا ضمن ابراز تأسف از عدم حضورش در اجلاس گروه 15، دیدار سه جانبه بین ایران، برزیل و ترکیه در حاشیه این اجلاس را ضربه سختی بر امپریالیسم: جهانی در دنیا اعلام کرد.

* یک مقام آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفت: در صورت تصویب پیش نویس قطعنامه جدید ارایه شده از سوی دولت آمریکا علیه ایران، کشتی‌های ایرانی در آبها و بنادر بین‌المللی بازرسی می‌شوند.

* سایت خبری شبکه اخبار عراق که رویکردی خصمانه در قبال ایران دارد، در خبری مشکوک مدعی شده است: بنا بر اطلاعات ما از منابع موثق در دفتر وزیر کشور مشخص شده است‌که‌به‌بیش‌از دو میلیون ایرانی تابعیت عراقی داده شده است!

* اعتراض برخی از مردم کهگیلویه و بویراحمد به وجود «پارتی بازی» و طایفه سالاری در استان سبب شد به گفته نماینده گچساران،‌رئیس‌جمهور،‌وزیر‌اطلاعات‌را‌مأمور‌بررسی‌این‌مسأله‌کند.

*گروهک تروریستی منافقین پیامک‌هایی را به برخی از شهروندان استان‌های مرزی ارسال نموده و در آن از هواداران خود خواسته از تاریخ 20 تا 30 خرداد به همراه جنبش سبز علیه نظام اسلامی بپاخیزند. در پایان این پیامک نام مسعود رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین نیز ذکر شده است.

* وکیل مدافع گروهک تروریستی منافقین عبدالکریم لاهیجی (کریم بغدادی معروف و همکار استخبارات صدام و گروهک رجوی) در واکنش به آزادی مجید کاکاوند و علی وکیلی‌راد به خبرگزاری فرانسه گفت: دولت فرانسه تن به معامله داده و این یک شکست برای آنها است.

* دولت آمریکا ماه‌ها بود که تظاهر می‌کرد تحت فشار کنگره برای تحریم یکجانبه ایران قرار دارد و دربرابر این فشار مقاومت می‌کند. اما گزارش‌ها حاکی از آن است که باراک اوباما با37تن از اعضای یهودی کنگره ملاقات کرده و از آنها خواسته تحریم‌ها علیه ایران را به صورت مصوبات قانونی شدت بخشند. به گزارش آسوشیتدپرس هدف اوباما از این دیدار، جلب اعضای کنگره برای تشدید تحریم‌ها بوده است.

نشریه عمار شماره پنجاه و ششم


بالا
+ نوشته شده در پنج شنبه 89 اردیبهشت 30ساعت ساعت 3:54 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




گزیده ای از نشریه عمار ....

تنفس مصنوعی برای پیکر محتضر فتنه  

175 نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه با اشاره به محاکمه مدیران مسئول کیهان و جوان و احضار مدیران روزنامه‌های ایران، وطن امروز خبرگزاری فارس و ایرنا برخی از سایت‌ها و رسانه‌های انقلابی دیگر به دلیل شکایت سران فتنه و کودتاگران پس از انتخابات، از این اقدامات  و امروز و فردا شدن رسیدگی به درخواست‌های قانونی یک میلیون نفر از مردم، اساتید حوزه و دانشگاه، جمع کثیری از حقوقدانان و 140 نماینده مجلس برای محاکمه سران فتنه ابراز تأسف کرده‌اند.

این تنفس مصنوعی در حالی صورت می‌گیرد که سران فتنه تمام تلاش خود را برای بازگرداندن جان به پیکر محتضر جریان فتنه به کار گرفته‌اند. براساس گزارش‌ها تهیه تقویمی برای مناسبت‌های خرداد و تیرماه و ارسال آن همراه با برنامه‌های مورد نظر به رسانه‌های خارجی از جمله این تلاش‌هاست.

گزارش‌هایی نیز از فعالیت‌های گروه‌های غیر‌قانونی مثل مشارکت در برخی از شهرستان‌ها از طرق غیر رسمی مثل تشکیل جلسات در کوه و سینماها و نیز اختصاص دفتر کار نزدیکان به این امر، حکایت دارد. یک تاکتیک دیگر گروه‌های فتنه‌گر نزدیک شدن به برخی از اصولگرایان منتقد وتلاش برای راه‌اندازی تشکل جدید با آنان است. آثار این تاکتیک در شهرهای ورامین و همدان دیده شده است. 

در این حال مهمانی‌های تبلیغاتی فتنه‌گران بعضا شکل بی‌شرمانه‌ای پیدا کرده است. در ایام شهادت حضرت زهرا(س)، ‌«رهنورد» همسر میرحسین موسوی همراه با افرادی مثل همسرتاج زاده و ژیلا بنی‌یعقوب (‌از نویسندگان روزنامه‌های زنجیره‌ای) در جشن تولد مسعود باستانی -از اعضای رسانه‌ای جریان فتنه و هوادار گروهک‌های الحادی مارکسیستی که به شش سال زندان محکوم شده است- شرکت کردند و اقدام به شادی برای وی کرده‌اند.

 با ادامه یافتن تحرکات جریان فتنه، دادستان تهران از بازداشت محسن آرمین سخنگوی سازمان مجاهدین به اتهام ارتکاب جرایم امنیتی خبر داد. آرمین در مرداد سال گذشته با اشاره به اعترافات ابطحی، عطریان‌فر و.... گفته بود: اگر به این شرایط (‌بازداشت) دچار شوم از هم اکنون اعلام می‌کنم اگر سخنی بر خلاف آنچه گذشت از بنده شنیده شد، اعتقاد و باور من نیست و تحت شرایط ویژه و اجبار به آن اقدام کرده‌ام!  عدم بازداشت آرمین درماه‌های فتنه پس از انتخابات تاکنون و این سخن وی، باعث بروز بدگمانی نسبت به آرمین در بین هواداران  سازمان شده بود. در روزهای اخیر بیانیه‌ای تحریک‌آمیز با عنوان شورای هماهنگ جبهه اصلاحات شامل 9 گروه دوم خردادی منتشر شد. اما بلافاصله حزب مردم سالاری، حزب کارگزاران و حزب اسلامی کار بر عدم امضای آن تأکید کردند. آنچه در این روزها از سوی فتنه گران بیان می‌شود نشان از شکست توهمات سال گذشته آنان نسبت به چشم‌انداز برنامه‌هایشان دارد. مهاجرانی وزیر ارشاد فراری دولت خاتمی و معاون حقوقی پارلمانی دولت سازندگی، ارتقای مطالبات جریان فتنه به «‌حذف ولایت فقیه و تغییر نظام و حذف اسلام از حاکمیت»‌ را باعث تقویت جبهه مخالف فتنه و ریزش بخش‌هایی از طرفداران آن و تشدید سرکوب فتنه دانسته است. وی در عین حال تأکید کرده است که به ولایت فقیه باور ندارد و از آن دفاع نمی‌کند. مهاجرانی به این نکته اشاره نکرده است که بیشترین جسارت‌ها به مقدسات دینی توسط دوستان نزدیک خودش و افرادی مثل سروش، اکبر گنجی و... شده است. عزت‌الله سحابی از سران گروهک ملی مذهبی هم در نامه‌ای به ضد انقلاب خارج کشور تأکید کرد: «‌انقلاب در ایران شدنی نیست، اما باعث می‌شود مراجع، روحانیون و چهره‌های اصولگرای منتقد دولت به ناچار به سمت جریان حاکم رانده شوند و در سوی دیگر به انسجام جنبش سبز آسیب می‌زند.» این در حالی است که امروز رئیس قوه قضائیه با اعلام اینکه: «در برخورد با فتنهگران امروز و فردا نکردهایم» افزود:«قوه قضائیه در برخورد با فتنه‌گران به هیچ وجه امروز و فردا نکرده است، ما هم در شناخت فتنه و هم سران آن و هم جرم آنها با صراحت اعلام نظر کرده و هیچ تردیدی هم به خود راه ندادیم اما باید بدانند که قوه قضائیه همواره در راستای سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی قدم برمی‌دارد.»‌ آیت‌الله لاریجانی رئیس قوه قضائیه با بیان این مطلب گفت: «‌من تعجب می‌کنم که چگونه برخی این احتمال را می‌دهند که مسئول دستگاه قضا که منصوب رهبری است و عقلاً و شرعاً خود را مقید به حرکت در مسیر رهبری می‌داند، در برخورد با سران فتنه امروز و فردا کند.»‌‌

وی با بیان این که  ما در برخورد با سران فتنه هیچ خوفی نداریم. افزود: برخی گفته‌اند که چرا دستگاه قضایی به شکایت سران فتنه از مطبوعات و رسانه‌ها توجه کرده و افراد انقلابی را به دادگاه می‌کشاند.

رئیس قوه قضائیه افزود: به جز یکی دو مورد که به دلیل خلأ قانونی صورت گرفت و من نیز به آن اعتراض داشته و گوشزد کردم، این فراخواندن‌ها به خاطر شکایت فتنه‌گران نبود.

وی گفت: برخی از این افراد در سایت‌های خود گفته‌اند قوه قضائیه در این باره سکوت کرده که من به آنها می‌گویم چه سکوتی؟ مگر قرار است ما هم مثل سایت‌های شما به مردم دروغ بگوییم؟ یکی از این دروغ‌ها آن بود که گفتند رهبر انقلاب در حکمی به بنده فرموده‌اند که پیگیر مفاسد اقتصادی باشم و من در این باره سکوت کرده‌ام چه دروغی بزرگ‌تر از آن؟ این افراد با این دروغ‌هایی که می‌گویند توقع دارند مردم نیز به سمت آنها اقبال نشان دهند.

لاریجانی ادامه داد: ‌اگر فتنه‌گران می‌خواهند با این اعمال ما را علیه مجلس و دولت تحریک کنند در اشتباه محض به سر می‌برند. شاید ما در روابط‌ ‌مان با قوای دیگر گلایه‌هایی داشته باشیم اما در جایی که لازم است، تمام قد از دولت که یک دولت قانونی است و مجلس شورای اسلامی حمایت کامل می‌کنیم.

در این حال حمید رسایی نماینده مردم تهران با اشاره به گلایه اخیر آیت‌الله آملی لاریجانی از نامه 175 نماینده به وی افزود: با توجه به اینکه آیت‌الله آملی لاریجانی درخصوص نامه 175 نماینده اعلام موضع کرده است لازم می‌دانم این را تأکید کنم که ما از موضع قاطعانه و صریح وی در خصوص محاکمه قطعی سران‌فتنه که همراه با شفافیت برای آحاد جامعه بوده، تقدیر و تشکر می‌کنیم. وی افزود: به همین منظور نمایندگان در نامه‌ای به آیت‌الله لاریجانی تصریح کردند که شما بنابر مصالحی محاکمه سران فتنه را به تأخیر انداخته‌اید؛ در حقیقت سخن نمایندگان این بود که به چه دلیل قبل از محاکمه سران فتنه به شکایات آنان از رسانه‌های انقلابی رسیدگی می‌شود که در این زمینه آیت‌الله آملی لاریجانی یادآور شدند که در مواردی تذکرات لازم را به مسئولان امر داده‌اند از این رو به دلیل اتخاذ چنین مواضعی از وی قدردانی می‌کنیم.

نشریه عمار شماره پنجاه و پنجم


بالا
+ نوشته شده در چهارشنبه 89 اردیبهشت 29ساعت ساعت 1:33 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




   1   2   3   4   5   >>   >