سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترسیم شاخص ......!؟

عمار ..............

حاج سید محمود محتشمی‌پور از مبارزان قدیمی و همسنگر شهید عراقی با انتشار برائت‌نامه‌ای، برائت خود را از گفتار و اهداف کسانی که رفتارهای آنها مغایر با نظرات امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده و جریان فتنه‌ اخیر را همراهی کرده‌اند، اعلام کرد.
به گزارش فارس، حاج سید محمود محتشمی‌پور از جمله اولین کسانی است که در پاسخ به اعلامیه استنصار امام خمینی به همراه جمعی از فعالین بازار تهران برای لبیک به قم رفت و در تشکیل هیاتهای موتلفه اسلامی و مبارزات نهضت امام خمینی نقش بسزایی داشت. او از جمله کسانی بود که در قیام 15 خرداد نقش محوری داشت و رژیم طاغوت مغازه‌اش را تیغه نمود، به زندان افتاد و سختی کشید، اما دست از ولایت فقیه نکشید. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به دنبال پست و مقام نرفت و از جمله معتمدین اصناف در جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار بود. وقتی به سراغ او رفتیم تا در آستانه شهادت شهید عراقی، خاطراتش را از این همسنگر قدیمی جویا شویم، در حاشیه سخنان مفصلی در ضرورت تبعیت از ولایت گفت و نامه‌ای به ما داد تا در کنار مصاحبه استفاده نماییم. این نامه زمانی ارزش فزون‌تر دارد که به یادآوریم او عموی سید علی اکبر محتشمی‌پور و پدر همسر مصطفی تاج‌زاده است. خاطرات او خود کتابی قطور خواهد بود که ما تنها به اندازه زمان محدودمان از آن بهره برده‌ایم:

نشریه عمار شماره نود و چهارم


بالا
+ نوشته شده در شنبه 89 شهریور 6ساعت ساعت 1:48 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




عمار

* رقیب ناکام آرای باطله در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته گفت فکر نمی‌کرد کار حوادث سال گذشته به اینجا بکشد که عده‌ای را بازداشت و در زندان‌ها نگهداری کنند. همچنین کروبی در ملاقات محمدرضا جلایی‌پور پسر حمیدرضا جلایی‌پور که به تازگی آزاد شده، نگرانی خود از حضور در مجالس عمومی نظیر ختم -به خاطر هراس از اعتراض و انزجار مردم- را به نظام نسبت داد و مدعی شد: این به چالشی برای نظام تبدیل شده است (!) وی همچنین درباره قاطعیت نظام در برابر فتنه‌گران گفت: قسم خورده‌اندکه فندق‌راباپتک بشکنند (!)

* جلسه کاری یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس به دلیل حضور نمایندگان مجلس در برنامه افطاری عبدالله جاسبی تعطیل شده است. یک مقام مطلع با اعلام این خبر گفت: این تصمیم پس از آن اتخاذ شده که برخی از نمایندگان مدعو و عضو کمیسیون مربوطه به دلیل حضور در جلسه کمیسیون از حضور در این برنامه اعلام انصراف کرده بودند. این مقام مطلع افزود: پس از اعلام انصراف نمایندگان عضو کمیسیون مورد نظر، یکی از نمایندگان، با حالت تحکم‌آمیز به نمایندگان مدعو اظهار داشته است، که باید جلسه کمیسیون تعطیل و به زمان دیگری موکول شود.

* حزب مؤتلفه اسلامی هم درخواست ملاقات سایمون گس سفیر انگلیس در ایران را رد کرده است. معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در نامه‌ای به وزارت امور خارجه در بیان علت رد درخواست ملاقات سفیر انگلیس در ایران از سوی حزب مؤتلفه اسلامی آورده است: با توجه به مواضع خصمانه کشور انگلیس علیه ملت ایران در حوادث بعد از انتخابات، بویژه موضع اخیر سفیر انگلیس علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتباط آن سفارت با عناصر فتنه‌گر سال گذشته از پاسخ به این درخواست ملاقات معذوریم.

* یک اغتشاشگر ایرانی که نقش کلیدی در تظاهرات و اغتشاش 18 تیر 78 داشت، در یکی از ایالت‌های امریکا و با حمایت امریکایی‌ها، شهردار می‌شود. روزبه فراهانی‌پور، سرکرده گروهک مرز پرگهر از عوامل اصلی برگزارکننده دوره‌های براندازی نرم با کمک سرویس‌های اطلاعاتی غربی، قرار است برای شهرداری منطقه ایرانی‌نشین لس‌آنجلس «وست وود» نامزد شود. وی در جریان اغتشاشات سال گذشته نقش فعالی داشت و حتی رسانه‌های غربی چندین بار از تلاش وی برای ورود به ایران خبر داده بودند.

* واشنگتن که چندین ناوگان نظامی در کشورهای حوزه خلیج فارس مستقر کرده است، با مشاهده افزایش روز افزون قدرت نظامی ایران، پس از رونمایی از بمب‌افکن «کرار» نگرانی خود را در این زمینه اعلام کرده است. سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز گذشته اعلام کرده: رونمایی از نخستین هواپیمای بدون سرنشین بمب‌افکن جت ایران موجبات نگرانی امریکا را فراهم آورده است. «فیلیپ کرولی» افزوده: اگرچه ایران این حق را دارد که پدافند دفاعی داشته باشد، اما امریکا در رابطه با سامانه‌هایی که می‌تواند ثبات در منطقه را تهدید کند، همچنان نگران است.

نشریه عمار شماره نودو سوم


بالا
+ نوشته شده در چهارشنبه 89 شهریور 3ساعت ساعت 1:57 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




<   <<   6   7   8   9      >