سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترسیم شاخص ......!؟

گزیده ای از نشریه عمار.............

بار دیگر معاوضه جایگاه متهم و شاکی:
محاکمه روزنامه جوان با شکایت سرانفتنه

محاکمه امروز مدیر مسئول روزنامه جوان، آن هم با شکایت میرحسین موسوی، «‌تغییر جایگاه متهم و شاکی» ‌را باردیگر در محافل سیاسی بر سرزبان‌ها انداخته است. این در حالی است که پس از ماه‌ها مطالبه مردم و شکایت بیش140نماینده مجلس برای محاکمه سران‌فتنه به نقطه خاصی از رسیدگی جدی قضایی نرسیده است. هر روز خبر جدیدی از حمایت سران‌فتنه از عناصر ضدانقلاب می‌رسد. درروزهای اخیر، رسانه‌ها، عکس‌های یادگاری دیدار‌های جداگانه موسوی، کروبی و تاج‌زاده با خانواده شیوا نظر آهاری -که از سال 1382 با یک تشکل وابسته به گروهک جنایتکار منافقین به نامه گزارشگر حقوق‌بشر همکاری داشته است- را منتشر کرده‌اند. این متهم که از اعضای تحریریه مجله «چلچراغ» متعلق به حزب مشارکت نیز بوده است، مدت‌ها به کار جمع آوری اطلاعات متهمان گروهک منافقین در زندان و خانواده‌های آنان و ارسال آن به سرپل آن گروهک مشغول بوده و در اغتشاشات سال گذشته به کار ترغیب جوانان به حضور در آشوب، کسب اطلاعات از درون پرونده‌ها از طریق اخذ وکیل و ارسال اطلاعات به گروهک رجوی و ... مشغول بوده است.

دیدار سران‌فتنه با خانواده این فرد درحالی صورت گرفته است که پیشاپیش، این اطلاعات از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط در اختیار سران فتنه قرار گرفته است. در روزهای اخیر چند نفر از اعضای گروهک  به اصطلاح ملی مذهبی به بهانه دیدار با خانواده طبرزدی در منزل وی به رایزنی برای برپایی آشوب در روز 22‌خرداد پرداخته‌اند. آنها قرار گذاشته‌اند که نماینده‌ای برای مذاکره با کروبی و موسوی و دادن قول کمک مالی و انسانی به سران فتنه تعیین کنند.

حمایت‌های ضد انقلاب از سران فتنه نیز همچنان پابرجاست. فردی به نام ناصر محمدی که از سلطنت‌طلبان سالخورده و معاون سردبیر نشریه سلطنت‌طلبان در لندن است گفته است: «آقای کروبی در مسئله روز کارگر در مصاحبه با اشپیگل گفت ایستادگی کنید و در صحنه باشید. به اعتقاد من شجاعت بسیاری زیادی به خرج دادند و اگر این راه باز باشد می‌تواند گشایشی بشود.» ناصر محمدی سال پیش در گفت‌و‌گو با صدای آمریکا تصریح کرده بود: «مشکل اصلی، اسلامی بودن جمهوری اسلامی است و مخالفت با ولایت فقیه نقطه مشترک اپوزیسیون به شمار می‌رود.»‌ البته بخش دیگری ازضد انقلاب عدم بازداشت سران فتنه را تدبیر جمهوری اسلامی برای ادامه سردرگمی اپوزیسیون می‌دانند.

در خارج از کشور دعوا بین ورشکسته‌ها ادامه دارد. از طرفی سایت مهاجرانی (‌جرس) مدعی است که تعدادی زیادی از کاربران سایت «بالاترین»، ماموران اطلاعاتی ایران هستند و از طرف دیگر مهاجرانی به خاطر سخنان اخیرش در باره پایبندی به قانون اساسی تحت فشار دیگر همپالگی‌های فراری‌اش قرار گرفته است.

نشریه عمار شماره چهل و نهم


بالا
+ نوشته شده در یکشنبه 89 اردیبهشت 19ساعت ساعت 3:0 عصر توسط عمار نظرات ( ) |