سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترسیم شاخص ......!؟

گزیده ای از نشریه عمار ....

حمایت وقیحانه موسوی از تروریستهای جنایتکار

حمایت میرحسین موسوی از قاتلان عزاداران حسینیه شهدای شیراز و بمب گذاران در سنندج و تهران پرده جدیدی از عناد وی با نظام جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت. وی در بیانیه‌ای اعدام پنج تروریست عضو گروهک تروریستی انجمن پادشاهی و پژاک را دارای حواشی تردید برانگیز خواند و قوه قضائیه را به ‌طرفدارای از صاحبان قدرت و مکنت متهم ساخت. در همین حال وقاحت در موضعگیری جریان فتنه به رغم تلاش برای اعتدال نمایی کار را به جایی رسانده است که کاریکاتوریست مشهور روزنامه‌های طرفدار خاتمی که اکنون در خارج از کشور به سر می‌برد در اقدامی بی‌شرمانه کاریکاتوری از امام راحل منتشرکرده و هنوز با هیچ‌گونه اعتراضی از سوی دوستان مدعی خط امامی خود مواجه نشده است. نیک آهنگ کوثرده سال قبل درروزنامه‌های حامی دولت موسوم به اصلاحات با چاپ کاریکاتوری از آیت‌الل ه‌مصباح‌ خشم ‌مردم ‌را برانگیخت ‌ولی ‌مورد حمایت ‌مدعیان ‌اصلاح طلبی قرار گرفت.

 برخی از سران فتنه نیز در این روزها نگران افشای ابعاد دیگری از رفتار پس از انتخابات خود هستند. به دنبال بازداشت محمد داوری سردبیر سایت سحام نیوز (ارگان حزب کروبی)، مهدی کروبی در نامه‌ای از دادستان تهران خواسته است در باره ادعای چند ماه قبل خود (‌شکنجه، تجاوز و....) از وی سؤال نکنند!

 در این حال دبیر حزب تعطیل شده کروبی (‌اعتماد ملی)‌ در یکی از شهرستان‌های استان تهران، به نشانه برائت از وی اعلام کرد که ضمن افزایش ارتباط با اصولگرایان و ایجاد تشکلی جدید عملا از این حزب جدا شده است. مسئول ستاد روحانیون حزب کروبی نیز وی را به سبب موضعگیری‌هایش به شدت مورد انتقاد قرار داده است. ازسوی دیگر اعضای باقی مانده حزب منحل شده مشارکت قصد دارند در صورت نتیجه نگرفتن از کمیسیون ماده 10 احزاب با عنوان دیگری مثل مجمع مشارکت به فعالیت بپردازند. همچنین یک عضو مؤثر سازمان نامشروع مجاهدین بر استمرار بخشیدن به فضای سال 88 و لزوم برگزاری انتخابات شوراها و شرکت فعال کردن در آن تأکید کرده است. براساس خبر دیگری جریانی که به چپ‌های سنتی شهرت دارند به محوریت یک عضو برجسته مجمع روحانیون تشکیل جلسه داده و حول مسائلی مثل محوریت چپ‌های سنتی در تصمیم‌گیری دوم خردادی‌ها، محور قراردادن خاتمی، تهیه برآورد استراتژیک برای اصلاح طلبان و... به رایزنی پرداخته‌اند. خاتمی مدتی است که به رغم بیانیه‌های آتشین پس از انتخابات که به آشوب‌های مکرر انجامید لحنی ملایم اتخاذ کرده است.

در خارج کشور سایت جرس متعلق به مهاجرانی و حلقه موسوم به «اتاق فکر اصلاحات» از  فرط ناتوانی در پرداختن به مسائل سیاسی از کاربران خواسته است که با ارسال شعر به مطالب این سایت ورشکسته کمک کنند. در روزهای اخیر عبدالکریم سروش، اکبر گنجی، ‌سازگار و علی افشاری به عنوان اعضای این اتاق فکر در جلسه‌ای برای آغاز فعالیت اقتصادی به توافق رسیدند اما دعوای ضد انقلاب  فراری نیز همچنان ادامه دارد. بابک داد کاتب خاتمی در انتخابات 1376، در مقاله‌ای مهاجرانی را بندباز، راهزن میزپرست و فاقد صلاحیت حضور در جنبش سبز دانست. یک خبر دیگر نیز حاکی است تعدادی از سرمایه داران ترکیه هفته گذشته در دیدار با برخی از گردانندگان داخلی جریان فتنه‌گر زمینه‌های همکاری متقابل و از جمله راه اندازی یک شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای را مورد بررسی قرار داده‌اند. گفته می‌شود این مذاکرات در خلال سفر نوروزی فردی که از وی به عنوان مرد خاکستری اصلاحات یاد می‌شود به ترکیه صورت گرفته است.

به رغم وضعیت فلاکت بار و شرم آور در جریان فتنه، به ادعای خبرگزاری ایلنا، آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار با مدیران دولت‌های موسوم به سازندگی و اصلاحات بار دیگر تأکید کرده است: «‌هنوز به راه حل‌های ارائه شده در آخرین نماز جمعه خود (‌تابستان سال گذشته) برای برون رفت (؟) از وضعیت فعلی معتقدم.»  و بالاخره این که حجت الاسلام ذوالنوری جانشین نماینده محترم ولی فقیه در سپاه با تأکید بر لزوم محکومیت اظهارات فائزه هاشمی از سوی آقای هاشمی رفسنجانی گفته است: در زمانی که همه می‌گویند «‌مهدی بیا» اما آقای هاشمی رفسنجانی اعلام می‌کنند که «‌مهدی نیا» ‌اگر مهدی هاشمی مشکلی ندارد چرا وارد کشور نمی‌شود و اگر دارای مشکل است باید به داخل کشور بیاید تا به مشکلاتش رسیدگی شود.

نشریه عمار شماره پنجا ه و یکم


بالا
+ نوشته شده در سه شنبه 89 اردیبهشت 21ساعت ساعت 3:39 عصر توسط عمار نظرات ( ) |