سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترسیم شاخص ......!؟

گزیده ای از نشریه عمار .....

آثار بیانیه تهران نمایان می‌شود:
آمریکا قطعنامه پیشنهادی را پس گرفت

مجموعه تحولات بیانیه سه جانبه تهران نامه رسمی نخست وزیر ترکیه به اعضای شورای امنیت و رایزنی‌های فشرده برزیل به عنوان یکی از اضلاع مثلث بلوک بندی جدید در روابط بین الملل، اسباب انفعالی و عقب نشینی گروه وین با محوریت آمریکا را فراهم آورده است.

مدیریت مدبرانه جمهوری اسلامی ایران در شکل‌دهی به بلوک بندی جدید و هدایت هوشمندانه آن پس از بیانیه تهران، شرایط تردید و دو دلی را بر جبهه مقابل حاکم کرده است به گونه‌ای که آمریکا را به فکر پس گرفتن پیش نویس قطعنامه پیشنهادی‌اش واداشته است. «جوزف بایدن» معاون «اوباما» و از افراد ذی نفوذ در کاخ سفید پس از چند روز از طرح پیش نویس ارائه شده علیه کشورمان روز گذشته اعلام کرد: «آمریکا با ارسال نامه‌ای به کشورهای گروه 1+5 خواستار بازنگری در متن پیش‌نویس ارسالی قطعنامه چهارم علیه ایران شده است.»

بایدن در توجیه خروج این پیش نویس جنجالی از دستور کار شورای امنیت مدعی شده است: «اوباما به دلیل اختلافات متنی بسیاری که در میان قطعنامه‌های پیشنهادی در مجلس سنا و کنگره وجود دارد دستور لغو نشست مجلسین در خصوص پیش نویس را صادر کرده است، تا این دو مجلس به نقطه نظرواحدی برسند.» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در یک عقب نشینی آشکار اعلام کرد: «آمریکا نامه ایران را بررسی خواهد کرد و تا آخر هفته نظر خود را در باره آن به آژانس ارسال می‌کند.» وی افزود: «ما از آژانس حمایت می‌کنیم.» مطبوعات غربگرای عرب نیز از دیپلماسی ایران شگفت زده شده‌اند. البلاد نوشت: دیپلماسی فرش هسته‌ای که از سوی ایران وارد ادبیات سیاسی جهان شده است توانست در یک کارزار دیپلماتیک بر شگردهای دیپلماسی کشورهای غربی فائق آید و آمریکا و غرب را در عرصه دیپلماتیک مبهوت نماید. به نوشته این روزنامه جمهوری اسلامی ایران با ابتکار بیانیه سه جانبه تهران در نبرد دیپلماسی با غرب توانست حریف را در یک گوشه و زاویه بسته‌گیر بیندازد و همچون مارکبری دور گردن حریف پیچیده و بدون کوچکترین خونریزی و شلیک یک گلوله او را اسیر خود کند. روزنامه الشرق الاوسط نیز در تحلیلی مشابه از وضعیت ضعیف غرب در مقابل ایران تصریح کرد: «حیله ایران درست در زمان هوشمندانه‌ای روشد، زمانی که غرب تلاش داشت به طور شتابزده عرصه را برایران تنگ کند و مجازاتهای شدیدی علیه ایران اعمال کند، ایران با تکیه بر دیپلماسی دقیقه نود، آمریکا را مات و مبهود کرد و رژیم صهیونیستی را به خشم آورد.»

گفتنی است دبیر کل سازمان ملل نیز با استقبال از بیانیه تهران و نامه ارسالی ایران به آژانس آن را اقدامی مهم در جهت اعتمادسازی و حل دیپلماتیک پرونده هسته‌ای ایران دانست.

آسوشیتدپرس و نیویورک تایمز خبر دادند:

نحوه به کارگیری فتنهگران داخلی در دستور کار پنتاگون

وزارت دفاع آمریکا با تایید رسمی عملیات جاسوسی و ترور در ایران دستور حمایت از جریان فتنه را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال «دیوید پترائوس»، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه و آسیای مرکزی در ماه سپتامبر سال 2009 دستوری را صادر کرده است که طی آن به گروه‌های نظامی ویژه آمریکا موسوم به «نیروهای مشترک ویژه غیرمتعارف جنگی» اجازه داده می‌شود تا عملیات‌های جاسوسی در کشورهایی مانند ایران، عربستان، یمن و سومالی انجام دهند. اهداف این دستور نفوذ، برهم زدن، مقابله و نابودی شبه نظامیان و آماده کردن فضا برای حمله‌های نظامی آینده در کشورهای هدف است.

در همین حال، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز در شماره دیروز خود با اشاره به دستور پترائوس مبنی بر انجام عملیات‌های جاسوسی و تروریستی در خاورمیانه و از جمله ایران نوشت: «عملیات دقیقی که در این دستور جواز آن داده شده است، روشن نیست و در نسخه‌ای از سندی که به نیویورک تایمز رسیده است جزئیات چندانی درباره ادامه ماموریت‌ها یا عملیات جمع آوری اطلاعات وجود ندارد.» این روزنامه آمریکایی در گزارش خود افزود: اما این دستورالعمل هفت صفحه‌ای مجوز عملیات خاص را در ایران می‌دهد که به جمع آوری اطلاعات درباره برنامه هسته‌ای ایران و شناسایی گروه‌های ناراضی، مربوط می‌شود که ممکن است برای یک تهاجم نظامی در آینده مفید باشند. سخنگوی کاخ سفید و پنتاگون از اظهارنظر درباره این گزارش خودداری کردند. اما سخنگوی سیا -CIA- ضمن خودداری از اظهارنظر درباره وجود چنین دستوری از سوی ژنرال پترائوس تصریح کرد که سیا و پنتاگون رابطه نزدیکی دارند و به طور کلی عملیات شان را هماهنگ می‌کنند.

طراحی آشوب در اردوگاه متشنج فتنه گران!

در حالی که صبح امروز قرار است جمعی از امضاکنندگان طومار پیگیری محاکمه سران فتنه در مقابل ساختمان دادستانی در میدان ارک تهران اجتماع کنند، یکی از اعضای نادم جریان فتنه از طراحی‌های فردی به نام «ح- ب» در یک جلسه محفلی برای ایجاد بحران و آشوب‌ها در ماه‌های آینده خبرداده است. در این محفل جزوه‌ای برای بحران آفرینی تدوین شده که براساس آن قصد براین است که در روزهای 22و25 آشوب طلبی در دانشگاه‌ها به بهانه دروغ‌های موسوی و کروبی آغاز شود و تا 18 تیرماه (‌سالگرد فتنه سال 78)‌ ادامه یابد و سپس این موج التهاب به موضوعات اقتصاد و به طورخاص شوک ناشی از آغاز اجرای طرح هدفمند سازی یارانه‌ها تسری یابد. گفته شده است چند نماینده حامی جریان فتنه و عضو کمیسیون‌های اقتصاد مجلس در این سناریو نقش ویژه‌ای خواهند داشت. تلویزیون بی.بی.سی هم قصد دارد ویژه برنامه‌هایی را به مناسبت سالگرد آغاز فتنه و با هدف تطهیر سران فتنه و ایجاد موج جدید علیه نظام پخش کند.

 خیال پردازی‌های بلند پروازانه در حالی در جلسات محفلی جریان فتنه مطرح می‌شود که سران فتنه به رغم گرفتن تصاویر یادگاری با هم و.... مشکلات شدیدی با یکدیگر دارند.

به عنوان مثال میرحسین موسوی در ملاقات با اعضای مجمع محققین (‌عمدتا بقایای جریان مهدی هاشمی معدوم) گفته است: «این حرف که فلان آقا زمانی محور جریان ‌اصلاح طلبان بوده پس ما هم باید زیر چتر او برویم و او رهبر جریان شود را من قبول ندارم.... من به خاطر این که اختلافات به بیرون درز نکند و طرفداران دلسرد نشوند خیلی از حرف‌ها را نمی‌زنم و گرنه گلایه زیاد است....من آن‌قدر که از خودی‌ها ضربه خوردم از طرف مقابل نخوردم. عده‌ای از افراد در این حوادث جازدند و بعضی هم معامله کردند و یک عده هم به خاطر حسادت به من ضربه زدند.»

دعواها تنها به سران فتنه منحصر نمی‌شود. از مقاله بابک داد (منشی مخصوص خاتمی در انتخابات 1376) که مهاجرانی وزیر ارشاد خاتمی را تلویحا مزد‌بگیر انگلیس و فاقد صلاحیت حضور در جمع فرقه سبز دانسته تا فحاشی علی افشاری (‌عضو فراری جریان افراطی درون دفتر تحکیم وحدت و همکار فعلی سازمان سیا در آمریکا) به محمد قوچانی به خاطر انتقاد از مواضع ضد دینی شبه روشنفکران سکولار مثل سروش،‌گنجی و کدیور تنها بخش کوچکی از دعواهای درونی عناصر درمانده فتنه را تشکیل می‌دهد. در این میان سایت کلمه متعلق به اطرافیان موسوی پس از مشاهده فقدان زمینه‌های اجتماعی برای همراهی با برگزاری اجتماع در روز 22 خرداد، اعلام  داده است که موسوی و کروبی تصمیم گرفته‌اند در صورت عدم اخذ مجوز راهپیمایی در این روز، اطلاع رسانی از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت گیرد.!

برای مستند سازی پرونده عفاف گریزان صورت می‌گیرد:
تصویر برداری پلیس از مزاحمت و بدحجابی تهران

در چند روز گذشته 150 اتومبیل مزاحم نوامیس مردم در تهران توقیف شده‌اند. در میان این اتومبیل‌ها به گفته معاون عملیات پلیس امنیت عمومی تهران ده‌ها اتومبیل مدل بالای خارجی دیده می‌شوند. وی از مالک یک خودرو 100 میلیون تومانی که مزاحمت‌های خود را با عنوان «مسافرکشی» توجیه می‌کرده، سخن گفته است. در این حال سردار ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ از تصویربرداری مخفی از مزاحمان و نیز افراد بدحجاب برای مستندسازی پرونده‌های آنان خبرداد. وی همچنین از بهبود وضعیت حجاب در معابر تهران در چند روز اخیر سخن گفت. سردار ساجدی‌نیا: زنان بدحجاب پس از دستگیری به سرعت در اختیار مشاوران زن قرار می‌گیرند. که بعضی ازآنان پس از این مشاوره آزاد می‌شوند.

نشریه عمار شماره شصت و یکم


بالا
+ نوشته شده در چهارشنبه 89 خرداد 5ساعت ساعت 2:41 عصر توسط عمار نظرات ( ) |