سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترسیم شاخص ......!؟

عمار

سرخوردگی محافل آمریکایی صهیونیستی از «‌امیری گیت»

ماجرای شهرام امیری به یک سرشکستگی بزرگ برای آمریکا در محافل سیاسی و رسانه‌ای این کشور تبدیل شده است.

فلینیت لورث مشاور مسائل خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا دوران بوش با اشاره به تمایل سازمان سیا برای پرداخت مبلغ هنگفت پنج میلیون دلار به شهرام امیری گفت: تمایل سیا برای پرداخت این مبلغ در واقع حکایت از آن دارد که سیا و سایر سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا برای پرونده سازی علیه ایران آن هم از جیب مالیات دهندگان آمریکایی و دادن آن به کسی که شاید حاضر به گفتن چیزهایی می‌شد که طبقه حاکم خواستار شنیدن آن بودند ناتوان و عاجزند. روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور هم تصریح کرد: ‌اگر امیری فرار کرده و داوطلبانه به آمریکا رفته بود چگونه به ایران بازگشت؟ او احتمالا سازمان سیا را گمراه کرده است.

حتی رسانه‌های فارسی زبان آمریکا و صهیونیسم هم نتوانسته‌اند بر رسوایی بزرگ سازمان سیا در این ماجرا سرپوش بگذارند. صدای آمریکا اظهارات یک عنصر ضد انقلاب به نام ناصر محمدی را پخش کرد که گفته بود: می‌توانم بگویم این نقشه‌ای بوده تا اطلاعات غلط به آمریکا بدهند و موج تبلیغاتی علیه آمریکا راه بیندازند.

ماهان عابدی مفسر رادیو فردا هم گفت: آمریکایی‌ها نتوانسته‌اند شهرام امیری را مدیریت کنند. مهدی جامی سردبیر سابق رادیو زمانه وابسته به لابی ضد انقلابی صهیونیستی هلند هم با بیان این که آمریکایی‌ها از امیری رودست خورده‌اند نوشت: «ایرانی‌ها از این ماجرا شیوه بازجویی و سؤالات اساسی آمریکایی‌ها درباره مسایل هسته‌ای ایران را به دست آورده‌اند. امیری یک دوره رایگان اطلاعات دیده و حالا آن را در اختیار ایرانی‌ها می‌گذارد. ضمن این که رقیب منطقه‌ای ایران یعنی عربستان هم برای مدتی در افکار عمومی منفعل می‌شود.» اظهارات منوشه امیر مدیر بخش فارسی رادیو رژیم صهیونیستی در این مورد هم جالب است. «‌کوچک‌ترین پیام ماجرا این است که ار کسی هم مایل به فرار بود، منصرف می‌شود و مجرای مهم اطلاعاتی بسته می‌شود.»

نشریه عمار شماره هفتاد و ششم

 


بالا
+ نوشته شده در یکشنبه 89 تیر 27ساعت ساعت 4:15 عصر توسط عمار نظرات ( ) |