سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترسیم شاخص ......!؟

عمار

توافقات محرمانه ضد انقلاب و فتنه گران داخلی

در شرایط درگیری مسئولان فتنه با یکدیگر، دست های اصلی هدایت کننده تحرکات آنها اجرای برنامه های فتنه گرانه را ادامه می دهند. برخی از خبرها حاکی است محورهایی برای هماهنگی فعالیت های ضد انقلاب خارج کشور و فتنه گران داخلی مشخص شده است که پایه آنها ایجاد ناامنی (‌در شکل تروریسم و ...) و نیز سوء‌استفاده از اعتراضات صنفی است و جزئیات آن به این شرح است:

1- بازتاب تحرکات صورت گرفته و انعکاس جهانی این اعتراضات 2- حمایت در صحنه با حضور و اعلام همبستگی با آنها 3- ایجاد تریبون برای طرح خواسته های آنها 4- اطلاع رسانی و ممانعت ازخاموش شدن تحرکات آنها با ایجاد امواج رسانه‌ای 5- ایجاد موج محکومیت های جهانی 6-کمک فکری وعملی در گسترش ابعاد اعتراضات و طرح مطالبات جدید 7- ملاقات حضوری برای نمایندگان اصناف و رهبران جنبش سبز 8- موضع گیری رسمی وعلنی در حمایت جنبش سبز از اصناف گزارش دیگری حاکی است فردی که در گذشته دارای مناسباتی با اصولگرایان بوده است،   دیدارهای منظمی را خود با حلقه واسطه یکی از گروه های مطرح دوم خردادی برگزار می کند.

در این جلسات که هرهفته در ساختمانی واقع در یکی از مناطق شمالی تهران  برگزار می شود موضوعات مختلفی برای جریان سازی در فضای سیاسی کشور با هدف گذاری مناسبات و معادلات سیاسی آینده مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

گفته می شود تلاش برای یارگیری از میان رسانه ها با وعده های مالی، راه‌اندازی رسانه های جدید،تقسیم کار برای ایجاد موج ها در مناسبات مختلف،استفاده از پتانسیل گروههای دوم خردادی برای نفوذ در برخی صنوف و سطوح فرهنگی - اجتماعی و...از جمله محورهای جلسات نماینده جریان انحرافی با حلقه واسطه گروههای دوم خردادی است.

با این حال خبر می رسد که تلاش جریان فتنه برای آشتی دادن سران خود به نتیجه مشخصی نرسیده است . به عنوان مثال جلسه ای که برای آشتی کنان کروبی و خاتمی در شمال تهران تشکیل شده بود، به رغم تمایل خاتمی به مصالحه، با پافشاری کروبی بر مواضع خود و متهم کردن خاتمی به عافیت طلبی و عدم همراهی با جنبش سبز سبب شد که خاتمی نیز به ارائه فهرستی از کارهای اشتباه کروبی که باعث ضربه زدن به جریان موسوم به اصلاحات شده است بپردازد و عملا تلاش برای آشتی این دو بی نتیجه بماند. پیش از این خبر دیگری از اقدام مشابهی برای هماهنگی خاتمی و موسوی منتشر شد که براساس آن خاتمی هزینه های تندروی موسوی و همسرش و در نتیجه آسیب پذیری جریان فتنه‌گر را به وی گوشزد کرده بود.

با همه اینها بخشی از ضد انقلاب همچنان قدرشناس خیانت های مسئولان فتنه هستند. فرخ نگهدار عضو فراری گروهک فدایی خلق در نشست شماری از عناصر ضد انقلاب با بیان اینکه «بسیاری از اصولگرایان می گویند موسوی و کروبی دیگر جزو نظام نیستند بلکه سران فتنه هستند»، افزود: جنبش سبز در تحلیل نهایی به لحاظ سیاسی تلاشی برای تحمیل اپوزیسیون یا تحمل آن در درون نظامی سیاسی عملا موجود کشور است. تمام این کشمکش ها می خواهد عدم تمکین از رهبری را به رسمیت بشناسد. آقایان؛ کروبی و موسوی بخش عمده ای از فعالان سکولار و مخالف هر نوع حکومت دینی را هم به میدان کشید و به حمایت واداشت.»

این تحلیل صرفا مربوط به این عنصر ضدانقلاب قدیمی نیست . چند روز قبل سایت کلمه ارگان رسمی میرحسین موسوی ماهیت ضد دین فتنه سبز را آشکار کرد. این سایت در مقاله ای با عنوان «‌جایگاه دین در جنیش سبز» تصریح کرد « با در نظر گرفتن تکثر گرایی جنبش سبز نمی توان از « اسلام سیاسی جنبش سبز » سخن گفت چرا که این تنها اعتقاد بخشی از جنبش است، هر چد که این بخش بزرگ باشد . این بخش می تواند در نهایت عملا در «‌حوزه  عمومی » ‌با تشکیل احزاب دموکراتیک اسلامی شرکت کند و مبلغ چنین اسلام سیاسی ای باشد. ولی به هیچ وجه خواسته های این بخش نمی توانند جزء حداقل‌های مورد توافق تمام اعضای جنبش سبز قرار گیرند.»

نشریه عمار شماره هقتاد و هفتم

 


بالا
+ نوشته شده در دوشنبه 89 تیر 28ساعت ساعت 3:5 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




عمار

سرخوردگی محافل آمریکایی صهیونیستی از «‌امیری گیت»

ماجرای شهرام امیری به یک سرشکستگی بزرگ برای آمریکا در محافل سیاسی و رسانه‌ای این کشور تبدیل شده است.

فلینیت لورث مشاور مسائل خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا دوران بوش با اشاره به تمایل سازمان سیا برای پرداخت مبلغ هنگفت پنج میلیون دلار به شهرام امیری گفت: تمایل سیا برای پرداخت این مبلغ در واقع حکایت از آن دارد که سیا و سایر سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا برای پرونده سازی علیه ایران آن هم از جیب مالیات دهندگان آمریکایی و دادن آن به کسی که شاید حاضر به گفتن چیزهایی می‌شد که طبقه حاکم خواستار شنیدن آن بودند ناتوان و عاجزند. روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور هم تصریح کرد: ‌اگر امیری فرار کرده و داوطلبانه به آمریکا رفته بود چگونه به ایران بازگشت؟ او احتمالا سازمان سیا را گمراه کرده است.

حتی رسانه‌های فارسی زبان آمریکا و صهیونیسم هم نتوانسته‌اند بر رسوایی بزرگ سازمان سیا در این ماجرا سرپوش بگذارند. صدای آمریکا اظهارات یک عنصر ضد انقلاب به نام ناصر محمدی را پخش کرد که گفته بود: می‌توانم بگویم این نقشه‌ای بوده تا اطلاعات غلط به آمریکا بدهند و موج تبلیغاتی علیه آمریکا راه بیندازند.

ماهان عابدی مفسر رادیو فردا هم گفت: آمریکایی‌ها نتوانسته‌اند شهرام امیری را مدیریت کنند. مهدی جامی سردبیر سابق رادیو زمانه وابسته به لابی ضد انقلابی صهیونیستی هلند هم با بیان این که آمریکایی‌ها از امیری رودست خورده‌اند نوشت: «ایرانی‌ها از این ماجرا شیوه بازجویی و سؤالات اساسی آمریکایی‌ها درباره مسایل هسته‌ای ایران را به دست آورده‌اند. امیری یک دوره رایگان اطلاعات دیده و حالا آن را در اختیار ایرانی‌ها می‌گذارد. ضمن این که رقیب منطقه‌ای ایران یعنی عربستان هم برای مدتی در افکار عمومی منفعل می‌شود.» اظهارات منوشه امیر مدیر بخش فارسی رادیو رژیم صهیونیستی در این مورد هم جالب است. «‌کوچک‌ترین پیام ماجرا این است که ار کسی هم مایل به فرار بود، منصرف می‌شود و مجرای مهم اطلاعاتی بسته می‌شود.»

نشریه عمار شماره هفتاد و ششم

 


بالا
+ نوشته شده در یکشنبه 89 تیر 27ساعت ساعت 4:15 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




<      1   2   3   4   5      >