سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترسیم شاخص ......!؟

گزیده ای از نشریه عمار.....

تئوریسین برجسته جریان مدعی اصلاحات:
احکام اسلام قابل پذیرش نیست

یک تئوری پرداز مشهور جریان حامی خاتمی و موسوی باردیگر بر مخالفت خود با احکام قرآن تأکید کرد. محسن کدیور در یادداشتی که در سایت جرس منتشر ساخت با اشاره به مواردی از دستورات صریح اسلام مربوط به حقوق زنان و مردان، حقوق مسلمانان و غیر‌مسلمانان، مجازات ارتداد، مجازات‌های خشن و.... از آنها به عنوان «احکام اسلام تاریخی» یاد کرد و نوشت: موضع اسنادحقوق‌بشر در مقایسه با احکام اسلام تاریخی قابل دفاع‌تر، عقلایی‌تر، ‌اخلاقی‌تر، عادلانه‌تر و ارجح است و احکام اسلام تاریخی در این زمان در این مواضع قابل پذیرش نیست.

این نظر کدیور اگر چه تکرار دیدگاه‌های او و بخش قابل توجهی از جریان موسوم به اصلاحات از دهه قبل است،  اما پیامی به همپیمان‌های ضد‌دین فتنه سبز محسوب می‌شود. پیش از این همسر میرحسین‌موسوی هم احکام اسلام را واپسگرا و تبعیض‌آمیز خوانده بود. رهنورد چند روز قبل نیز در جشن تولد یکی از متهمان دارای اعتقاد الحادی مارکسیست حضور یافت. در روزهای اخیر گروهک‌های الحادی باردیگر به شکل‌گیری اتحاد با سران داخلی فتنه امیدوار شده‌اند. سایت اخبار روز (ارگان گروهک تروریستی و منحل شده فدایی خلق) در مقاله‌ای جانبداری علنی سران فتنه از عناصر محارب و تروریست گروهک‌های پژاک و سلطنت‌طلب را «گشایشی تازه در راه اتحاد با موسوی و کروبی و گامی به جلو در جنبشی که پیروزی آن درگرو تفاهم نیروهای سکولار و غیر‌سکولار است» ‌قلمداد کرد و درباره خواسته سران فتنه برای لغو مجازات اعدام نوشت: «خواست لغو اعدام، تعرض به اساس نظام است.» همین سایت الحادی در مقاله دیگری اسلام، رسالت و شعارالله اکبر را افسانه خواند و به ساحت پیامبر(ص) جسارت کرد.

استقبال ضد انقلابیون دین ستیز از مواضع کروبی و موسوی در حالی است که کروبی در نامه‌ای به آیت‌الله موسوی اردبیلی با ادعای خط امامی بودن خود، نظام را به حرکت برخلاف مشی حضرت امام (ره) متهم کرده است. او همچنین بدون اشاره به مطالب صریح یادگار امام و... در باره اعدام تعدادی از منافقین محارب همزمان با عملیات مرصاد در سال 1367، مدعی شد:

«معلوم نیست امام تا چه اندازه در این ماجراها دست داشته‌اند!» در همین حال سعیده منتظری دخترحسینعلی منتظری در نامه‌ای به میرحسین موسوی از او خواسته است نسبت به اعدام منافقین در سال‌های اول انقلاب تبری جوید.

جبهه فتنه سبز در روزهای اخیر چهره آشفته‌ای دارد. رسانه‌ها روزگذشته تصاویری از چهره‌های نگران و غم‌زده سران فتنه بر سر یک میز در مراسم عروسی فرزند محسن میردامادی دبیر کل حزب غیر‌قانونی مشارکت را چاپ کردند (‌تصاویری که متأسفانه حاکی از حضور دو تن از فرزندان مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سیداحمد خمینی در کنار متهمانی مثل تاج‌زاده، ‌بهزادنبوی، امین زاده و.... است)‌ اما خبرهایی که از درون جلسات جریان فتنه می‌رسد حاکی است یکی از فتنه گران با اشاره به در بن بست قرار گرفتن فتنه‌گران، ناتوانی مجدّد در جمع آوری جمعیت قابل ملاحظه را مساوی با امضا کردن مرگ سیاسی جریان متبوع خود دانسته و گفته است: «ما به شوک بزرگ نیازمندیم تا بار دیگر نظرها را به سوی خودمان جلب کنیم.» او برای ایجاد این شوک پیشنهادهایی مثل «تندکردن فضا از طریق بیانیه‌ها، ‌ایجاد شایعه و دستگیری برخی چهره‌ها، تلاش برای به میدان آوردن چهره‌های روحانی متمایل به آنها» را مطرح کرده است.

در این حال خبردیگری از دیدار اعضای یک حزب دوم خردادی با میرحسین موسوی حاکی است که او اختلافات داخلی جریان فتنه را جزئی ندانسته و از زیاد بودن منیت‌ها سخن گفته است. وی باانتقاد از عدم کاربرد کلمه جنبش سبز ازسوی برخی از سران فتنه و بدون اشاره به نام محمد خاتمی گفته است: «برخی که در زمان درگیری‌ها و اوج فشار معلوم نبود کجا رفته بودند الان وارد شده‌اند و منم منم می‌کنند. در آن زمان برخی آقایان در حال نامه‌نگاری برای گرفتن امتیاز برای خودشان بودند. حال هم که تا حدودی آب‌ها از آسیاب افتاده خود را همه کاره می‌دانند و در فکر رهبری جنبش هستند.»

برخی از  فتنه گران قدیمی هم به دلداری دادن هواداران مشغولند. تقی رحمانی از اعضای گروهک ملی مذهبی که به گفته خودش در سال 1360 هم دستگیر شده ا ست، در گفت‌و‌گو با رادیو زمانه اظهار داشت: ‌«جنبش سبز جنبشی نیست که بخواهد امروز و فردا جواب بدهد بلکه مثل پختن  سمنو است.»(!)

شیرین عبادی هم برای روحیه دادن به فتنه گران گفته است 10هزار یورو جایزه‌ای را که از دولت آلمان گرفته به دو سینماگر حامی فتنه (‌جعفر پناهی و محمد نوری زاد ) هدیه می‌کند.

نشریه عمار شماره پنجاه و هشتم


بالا
+ نوشته شده در یکشنبه 89 خرداد 2ساعت ساعت 1:43 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




گزیده ای از نشریه عمار .......

مردخاکستری و تشجیع سران فتنه

عوامل داخلی و خارجی فتنه در یک تقسیم کار نانوشته قصد دارند بخت خود را پس از بداقبالی‌های یکساله باردیگر آزمایش کنند. در خارج از کشور موسسه خانه آزادی متعلق به جرج سوروس سایتی را برای به اصطلاح «آموزش الکترونیکی فعالان مدنی ایران» راه اندازی کرده است که در رأس آن فعالان فراری جریان دوم خرداد مثل سازگارا، افشاری، فریبا داوودی مهاجر و ....قرار دارند. مهاجرانی وزیر ارشاد فراری دولت خاتمی و معاون پارلمانی رئیس جمهور دوره سازندگی از راه اندازی یک کمپین برای حمایت از جریان شکست خورده فتنه همزمان با سالگرد دو انتخابات دوم و 22 خرداد سخن گفته است. گروهک جنایتکار منافقین نیز هواداران خود در داخل کشور را به همراهی با فتنه سبز در بین 20تا 30 خرداد فراخوانده است. برخی از طرح‌های جریان مستاصل فراری نیز جنبه مضحکه دارد. به عنوان مثال سایت جرس تلویزیون‌های ماهواره‌ای مستهجن فارسی که اغلب متعلق  به سرمایه داران صهیونیست است را متعلق به جمهوری اسلامی دانست!

در داخل کشور برخی اخبار غیررسمی حاکی است فردی که به دلیل مواضع غیر‌شفاف به مرد خاکستری «‌شهرت یافته است،‌ از حوادث جدیدی در آینده نزدیک سخن گفته است. وی با تأکید براین که توانسته‌ایم بیش از یک سال آرامش را از نظام بگیریم از سران فتنه خواسته است از برخورد‌ها نترسند و به کار خود ادامه دهند.»

مرد خاکستری که گفته می‌شود از شخصیت‌های مشهور جریان دوم خرداد است همچنین پیش‌بینی کرده است: « ناراضی‌ها بزودی بمب گذاری و ترور را آغاز خواهند کرد.» گفته می‌شود این موضعگیری برای تغییردادن مواضع جدید خاتمی که نوعی عقب نشینی را تداعی می‌کرد صورت گرفته است.

یکی دیگر از تحرکات جریان فتنه تحت فشار قرار دادن برخی از متهمان آشوب‌های اخیر است که به افشای این جریان و ماهیت دروغ‌هایی مثل تقلب در انتخابات پرداخته بودند. محمدعلی ابطحی روز پنج شنبه پس از شرکت در مراسم بزرگداشت آیت‌الله میرزاجواد آقا تهرانی در شهر ری مورد تعرض تعدادی ازافراد ناشناس قرار گرفت. در این تعرض اتومبیل ابطحی به شدت آسیب دید. ابطحی پس از آزادی از زندان هیچ‌گاه حاضر نشده است مطالبی را که در دادگاه و مصاحبه‌های مکرر در باره ماهیت جریان فتنه بیان کرده بود تکذیب کند.

بخشی از تلاش‌های جریان فتنه به ادامه عادت دروغگویی آنان اختصاص دارد. از جمله آخرین دروغ‌ها، ادعای دیدار طلاب مرکز مدیریت حوزه ‌های علمیه با میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد است که بلافاصله مدیر این مرکز آن را تکذیب کرد و گفت: بانوان طلبه پیش از این با صدور بیانیه‌های مختلف در شهرهای گوناگون برائت خود را از مواضع سران فتنه اعلام کرده‌اند.

از دیگر اخبار جریان فتنه دریافت جایزه 10 هزار یورویی شیرین عبادی از وزیر خارجه آلمان است که خطاب به این سلطنت طلب فراری گفته است: «شهامت شما مرا به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.» اما در کنار چنین اخباری، بازار خبرهای «‌خودخوری» فتنه‌گران نیز همچنان پررونق است. از عباس عبدی عنصر افراطی ستاد کروبی که بدون اشاره به رفتارهای هیجان‌زده و حماقت آلود وی، توسل به خشونت و ساختار شکنی را خطای استراتژیک فتنه‌گران به ویژه پس از 13 آبان و عاشورا توصیف کرده است و ‌«منوشه امیر» مسئول فارسی رادیو رژیم صهیونیستی که از نجس دانستن رژیم صهیونیستی توسط مردم ایران و نیز ترس مخالفان جمهوری اسلامی از سفر به سرزمین اشغال شده فلسطین به همین دلیل شکایت کرده است،همچنین اعتراف نویسنده سایت جرس که از پیروزی بزرگ سه کشور (ترکیه، ایران، برزیل) سخن به میان آورده و آن را نشانه زیرکی مقامات مذاکره کننده ایرانی دانسته است، مشتی از انبوه غصه‌هایی است که بردل ضد انقلاب سنگینی می‌کند. نویسنده جرس با اشاره به معوق ماندن قطعنامه تحریم نیم بند جدید از سوی کشورهای 1+5 سؤال کرده است: با توجه به این دلایل کاملا روشن و آشکار، کشورهای طرف با جمهوری اسلامی غیر از دادن امتیازات چه امتیازی به دست آورده‌اند.؟

انهدام بیسابقه شبکه های گلدکوئست

در عملیات گسترده و مشترک عوامل اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی که پنج‌شنبه در تهران صورت گرفت 400 دفتر شرکت هرمی که از قبل مورد شناسایی قرار گرفته بودند هدف قرار گرفت و اعضای اصلی آنها دستگیر و دفاتر مذکور پلمب شد.

مدیر بخش مبارزه با شرکتهای هرمی وزارت اطلاعات از این عملیات به عنوان آخرین تیرخلاص وزارت اطلاعات به این شرکتها یاد کرد و گفت:‌ بیش از دو میلیون نفر عضو این شرکتها هستند که تمامی اعضای آن شناسایی شده‌اند و تحت تعقیب هستند.

وی با بیان این که مرکز اصلی تمام این شرکتها شهر تهران است افزود: بیشتر این شرکتها در غرب تهران مستقرند و مراکز خارجی آنها در کشورهایی همچون مالزی، امارات و هنک‌کنگ می‌باشد. گفته می‌شود دستگاه‌ اطلاعاتی، انتظامی هم اکنون درگیر یک جنگ سایبری موفق با شبکه جهانی گلدکوئست است.

روزنامه مشهور صهیونیستی:‌
رئیسجمهور برزیل در تهران آمریکا را مضحکه کرد

بیانیه «‌تهران» به نقطه عطف دیپلماسی محافل سیاسی و رسانه‌ای در سال 2010 مبدل شده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت با ناکارآمد توصیف کردن تلاش‌های آمریکا در جنگ دیپلماسی با جمهوری اسلامی ایران نوشت: اقدام ایران در صدور بیانیه هسته‌ای اخیر بسیار هوشمندانه بود این تصمیم تهران به مثابه سیلی سختی بود که به گونه آمریکاهایی‌های کودن  نواخته شد. به نوشته این روزنامه صهیونیستی ایرانی‌ها کاری کردند که رئیس جمهوری برزیل از آمریکایی‌ها یک مصحکه ساخت، چرا که او بدون آنکه آمریکا رادر جریان قرار دهد، گامی برداشت که در کانون سیاست خارجی آمریکا بود. « لولا» (‌رئیس جمهور برزیل) کاری کرد که نه تنها در مسیر منافع آمریکا نیست بلکه حالا آمریکا باید پاسخ بدهد که چرا به دنبال سیاست تحریم است؟

رئیس جمهوری برزیل و نخست‌وزیر ترکیه با انتقاد شدید از ارائه پیش نویس آمریکا و فرانسه و انگلیس علیه کشورمان این حرکت آمریکا را نوعی موازی کاری و حرکت از روی انفعال خواندند.

لولا داسیلوا با بیان این که ایران حسن نیت خود را نشان داده است با انتقاد شدید از آمریکا تصریح کرد: «انگار برخی نمی‌دانند چگونه بدون دشمن تلاش در عرصه سیاست را دنبال کنند.» وی در واکنش به این گفته مقامات آمریکا که مساله هسته‌ای ایران ربطی به برزیل ندارد افزود: «من نیز می‌گویم چه کسی گفته که این مساله فقط به آمریکا ربط دارد. حقیقت این است که آنها چهره‌ای از ایران به نمایش گذاشته‌اند که خواستار مذاکرات و نشستن بر سر میز مذاکره نیست. اما دیدیم که ایران مذاکره را قبول دارد.»

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز در تحلیل مشابهی صدور قطعنامه جدید علیه ایران را بی‌فایده خواند و نوشت: «توافق اخیر در تهران بیشتر شبیه توافق پاییز گذشته در ژوئن است و ایران 1200 کیلوگرم اورانیوم غنی شده با غلظت 5/3 درصد را برای مبادله به ترکیه می‌فرستد. اما یک تفاوت بزرگ دارد و آن این که در اکتبر گذشته، 1200 کیلوگرم اورانیوم معادل 80 درصد ذخیره اورانیوم غنی شده ایران بود. اما این رقم اکنون نصف اورانیوم غنی شده ایران است. همچنین هدف اولیه به گونه‌ای حساب شده به تاخیر انداختن پیشروی اتمی ایران بود. اما قرارداد فعلی، ‌سوخت اتمی بیش از حدی را در ایران باقی می‌گذارد و غنی‌سازی با درصد بالاتر را متوقف نمی‌کند. همچنین این امکان را به تهران می‌دهد که سوخت انبار شده در ترکیه را هر وقت اراده کرد بازگرداند و تعهدی هم به مذاکره ندارد.»

کی سینجر وزیر خارجه پیشین آمریکا نیز با بیان این که پیش نویس جدید قطعنامه شاید باعث اذیت ایران شود اما قادر به توقف فعالیت‌های هسته‌ای تهران نیست، گفت: سیاست‌های دولت فعلی اوباما ابزاری برخورد با برنامه هسته‌ای ایران در نهایت یک وقت تلف کردن است. پیش نویس جدید اگر چه حوزه انرژی و تسلیحات ایران را هدف قرار داده است اما هیچ مکانیسم اجرایی ندارد و این در شرایطی است که گزینه نظامی نیز موثر خواهد بود. در همین حال سلطانیه نماینده ایران را آژانس انرژی اتمی بر ادامه غنی سازی اورانیوم در ایران تأکید کرد.

نشریه عمار شماره پنجاه و هفت


بالا
+ نوشته شده در شنبه 89 خرداد 1ساعت ساعت 2:50 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




<   <<   6   7