سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترسیم شاخص ......!؟

گزیده ای از نشریه عمار....

تکرار حماسه حضور در 14 خرداد، دغدغه جدید فتنهگران

فتنه‌گران دلواپس تکرار حماسه حضورمردم در روز سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) هستند. برخی خبرها حاکی است که محمد خاتمی از نزدیکان خود یک ارزیابی را در باره حضور یا عدم حضور خود در این مراسم با توجه به خشم مردم از فتنه‌گری‌های سال گذشته خواستار شده است. این دغدغه همچنین سران فتنه را بر آن داشته بود که با فراخواندن هواداران از سراسر کشور مراسمی را در شامگاه 13 خرداد و در برج میلاد تهران به نام بیت حضرت امام با حضور خود برگزار کنند و سپس فیلم و گزارش آن را منتشر سازند. گفته می‌شود شهرداری تهران پس از انتشار خبر محوریت سران فتنه در برگزاری این اجتماع، قرارداد اولیه را لغو کرده است. در کنار تلاش این افراد برای یافتن مکان جایگزین، فعالیت جریان فتنه‌گر همچنان برروی برگزاری اجتماع در روز 22 خرداد متمرکز است. ستاد مرکزی یکی از کاندیدای انتخابات گذشته از مسئولان ستادهای استانهایی که هنوز فعال هستند خواسته است هواداران را برای برگزاری این اجتماع در تهران آماده کنند. در استان‌هایی که مسئولان ستاد‌های این کاندیدا حاضر به همراهی نیستند این مسئولیت به دفاتر غیر‌قانونی گروه‌های مشارکت و مجاهدین سپرده شده است. گفتنی است در ادامه ابراز برائت هواداران سابق موسوی از وی تاکنون 36 عضو ستاد وی در گیلان با حضور در اجتماعات مردمی و نمازهای جمعه، اقدامات او در پس از انتخابات را محکوم کرده‌اند.

گفته می‌شود در فراخوان جدید فتنه‌گران با تاکید بر بکار گیری تمام ظرفیت‌ها از جمله رسانه‌های استانی، مراسم‌های مختلف و سخنرانی‌های متعدد تا زمان 22 خرداد به نکات ذیل تصریح شده است:

تمام اقدامات پر حجم ولاینقطع باشد، محور‌های کلیدی در اظهارات افراد مشخص شده برای مصاحبه‌ها تکرار شود، تا جایی که امکان دارد حضور در راهپیمایی بزرگ نمایی شود،  تبلیغات وفضای رسانه‌ای طبق برنامه پر ترافیک و سنگین اجرا شود، فشارها طوری ‌برنامه‌ریزی ‌شودکه نظام خودرا در لبه پرتگاه احساس کند.

در همین حال ابراز انزجار ازموضعگیری‌های  موسوی در شکل‌های مختلف همچنان ادامه دارد. مردم زنجان روز گذشته پس از اقامه نماز جمعه در حالی که پیکر شهید سرهنگ حاج‌میری را -که در درگیری با گروهک تروریستی پژاک به شهادت رسید- تشییع می‌کردند انزجار خود را از حمایت میرحسین موسوی نسبت به این گروهک جنایتکار ابراز داشتند.

رفتار ضد انقلابی میرحسین موسوی، عناصر ضد انقلاب فراری را به طرح مطالبات نو به نو از او ترغیب کرده است. رادیو «زمانه» اظهارات یکی از عناصر فراری بخش افراطی و منحل شده دفتر تحکیم را منتشر کرده که فرار زهرا رهنورد (همسر موسوی) از کشور را به بهانه فرصت مطالعاتی بهترین راه برای حل معضل «‌هدایت تاکتیکی جنبش» ‌دانسته است. وی (‌سعید قاسمی نژاد) خطاب به موسوی افزوده است: «‌به هر حال وقتی شما مسئولیت رهبری یک جنبش را بر عهده گرفته‌اید یا باید جنبش کوتاه بیاید یا یک سری هزینه‌هایی دارد.»  ترکیب کنونی جنبش مورد اشاره این عنصر فراری در اظهارات فاطمه حقیقت جو (‌عضو فراکسیون حزب مشارکت در مجلس ششم که در سال 2006 به آمریکا پناهنده شده است) ‌به روشنی مشخص شده است. این عنصر فراری حامی میرحسین موسوی در اجتماع تعدادی از ضد انقلابیون فراری در شهر بوستون گفت: «همه ما با دیدگاه‌های مختلف با نظرهای مختلف دور هم جمع شده‌ایم. یکی ممکن است سلطنت‌طلب باشد یکی دیگر ممکن است عضو سازمان مجاهدین (‌منافقین) باشد. «همه ما یک هدف مشترک داریم.» ‌زمانی که این اظهارات با کف و سوت منافقین حاضر مورد استقبال قرار گرفت وی افزود: ما باید از جهان بخواهیم ایران را به رسمیت نشناسد.

ناکامی غرب در کنفرانس بازنگری ان.پی.تی

کنفرانس بازنگری «‌ان.پی.تی» ‌پس از چهار هفته منازعه دیپلماتیک میان کشورهای برخوردار از سلاح‌های هسته‌ای و کشورهای  خواهان انرژی صلح آمیز هسته‌ای با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد. در پیش‌نویس بیانیه کنفرانس مذکور بیش از 189 کشور عضو این پروتکل بین المللی بر عاری سازی خاورمیانه از سلاح‌های هسته‌ای و پیوستن رژیم‌صهیونیستی به ان.پی.تی تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه با وجود آن که در پیش نویس بیانیه کنفرانس نیویورک از سه کشور هند و پاکستان و اسراییل به عنوان کتمان کنندگان پیمان«ان.پی.تی» نام برده شده، اما هیچ اشاره‌ای به جمهوری اسلامی ایران نشده است. در این پیش نویس از رژیم صهیونیستی خواسته شده است تا به پیمان n.p.T بپیوندد اما ایده غیر متعهدها برای خلع سلاح دارندگان سلاح هسته‌ای در آن مطرح نشده است. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی از نتایج پایانی اجلاس نیویورک با اشاره به گفت‌و‌گوی یک ماهه کنفرانس بازنگری در «‌ان.پی.تی» از عدم ذکر نام ایران اظهار تأسف کرده است و مدعی شد: این عدم ذکر نام حاصل رایزنی‌های هیئت ایرانی بود، هیئت ایرانی اصرار داشت اگر نامی از تهران برده شود باید از آمریکا و دیگران نیز به علت سرپیچی جدی از بند یک نام برده شود.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی در پیش نویس بیانیه همچنین از کشورهای هند و پاکستان و اسراییل که خارج از ان.پی.تی هستند، خواسته است تا این پیمان را امضاکنند و به بازرسان سازمان ملل اجازه بازرسی از مراکز هسته‌ای و تسلیحات اتمی شان را بدهند.

اخبارکوتاه

* یک فروند زیردریایی اتمی امریکا، از سوی گشتی‌های نیروی دریایی ایران در آب‌های خلیج فارس شناسایی و ردیابی شد. در حال حاضر بیش از 48 کشتی ترابری و 18 کشتی جنگی نیروی دریایی امریکا، از جمله ناو هواپیمابر آیزنهاور در آب‎های خلیج فارس مستقر هستند.

 * دادگاه کیفری استان تهران، صبح امروز با ابلاغیه‌ای که نسخه‌ای از آن نیز برای روزنامه جوان ارسال شد، حکم تبرئه مدیر مسئول این روزنامه، از اتهامات وارد شده توسط میرحسین موسوی را رسما ابلاغ کرد.

* نمایندگان مجلس فرانسه محاکمه و مجازات مأمور سابق سرویس ضدجاسوسی فرانسه «پیر سرامی» را درخواست کردند. سرامی چندی قبل گفته بود: کلوتید ریس، خانم جوانی که در جریان آشوبهای سال گذشته ایران بازداشت و پس از محاکمه و تبدیل مجازات خود آزاد شد، برای سازمان اطلاعات فرانسه جاسوسی می‌کرده است.

* یک مقام آگاه گفت: مالک ریگی سر کرده گروهک تروریستی جندا... هنوز گفتنی‌های بسیار دارد و برگزاری دادگاه و اعمال مجازات سریع بسیاری از ناگفته‌ها را با وی مدفون می‌کند.

* دادگاه تجدیدنظر صنعا، حکم اعدام دو یمنی را که با ادعای جاسوسی به نفع ایران محاکمه شده بودند، تأیید کرده است.

* اسماعیل کوثری، نائب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس از حضور معاون وزیر خارجه در جلسه این کمیسیون برای بررسی مسأله موضع گیریهای اخیر روسیه در مناقشه هسته‌ای غرب با ایران خبر داد.

* حدادعادل، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پنجمین کنگره جمعیت ایثارگران گفت: اگر یک شاعر ورشکسته شعری را می‌سراید و رهبری و خانواده ایشان را متهم می‌کند فایده‌ای ندارد زیرا مردم می‌دانند که ایشان چگونه زندگی می‌کنند.

* فرشید منافی گوینده سابق رادیو به رادیو فردا پیوسته است. مشهورترین برنامه‌های منافی در زمان حضور خود در رادیو جوان برنامه‌ای با نام جوانی به وقت فردا و نیز برنامه روی خط جوانی بود. منافی رابطه استخدام رسمی با سازمان صداوسیما نداشته و تنها به عنوان نیروی پروژه‌ای همکاری می‌کرده است. او پس از آنکه تصویرش در یک میهمانی زیرزمینی در جمع گروهی با عقاید منحرف دیده شد از کار کنار گذاشته شد

* یک افسر سابق سازمان سیا در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد: این سازمان قصد داشته تا با انتشار یک فیلم ساختگی از رابطه جنسی صدام با یک پسر نوجوان، هر چه بیشتر او را بی‌اعتبار کند. به گزارش روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف، این افسر سابق سیا اعلام کرد که سازمان سیا با تهیه فیلمی ساختگی از رابطه جنسی صدام با یک پسر نوجوان که در آن، برای بیشتر طبیعی جلوه دادن این فیلم، از دوربین مخفی استفاده شده است، تلاش داشته تا او را هرچه بیشتر نزد افکار عمومی بی‌اعتبار کند. این افسر سابق سیا همچنین فاش کرده که این سازمان از این ترفند در خصوص بن‌لادن نیز استفاده کرده و با ساخت فیلمی جعلی، او را در کنار معاونان خود در حال خوردن مشروبات الکلی و بحث درخصوص روابط جنسی با پسران جوان نشان می‌دهد.

* پس از ناکامی‌های پی درپی جریان فتنه و عدم حمایت مردمی از رفتارهای ساختار شکنانه این جریان هم اکنون از فرط ریزش هواداران و سمپاتهای خیابانی، این جریان به سمت جذب مانکن‌های خیابانی و جلوگیری از برخورد با آنها حرکت کرده است. خبرها حاکی از آن است که اخیرا در محفلی با حضور دوتن از سران فتنه، نسبت به مواضع اخیر نظام و تصمیم گیری پیرامون برخورد با عریان گردی‌های خیابانی و وضعیت نابسامان حجاب، پوشش و بی‌حیا گری‌های اجتماعی و برخورد با فواحش خیابانی، اعتراض گردیده و اعلام شده است که این مسائل بهانه حکومت برای برخورد با هواداران جنبش سبز می‌باشد! مطالب فوق در حالی طرح گردیده است که تعدای از خانمهایی که در این محفل حضور داشته‌اند از ظاهر و حجاب بدی برخوردار بوده‌اند و در تائید نظر سران فتنه اضافه کرده‌اند، حکومت آزادی‌ها را نشانه رفته است و این با آزادی فردی، دینی و جامعه آرمانی که ما خواهان آنیم مغایرت دارد!!! گفته می‌شود که یکی از سران فتنه که همسرش تاثیر فراوانی بر روی موضع گیریهای نا‌بخردانه وی دارد در همین محفل اعلام کرده که باید مقاومت کرد و به خواسته‌های نامشروع حکومت توجهی نکرد!

* مرد خاکستری اصلاحات با اشاره به کنار ماندن سیدهادی خامنه‌ای خواستار فعال شدن وی شده و گفته است، محور شدن وی در پاره‌ای از اقدامات و بیان برخی مسائل از سمت وی باعث خواهد شد که ما بتوانیم پشت سر وی پناه بگیریم چون نظام برای وی به هر حال احترام قائل است. همچنین مرد خاکستری اصلاحات در این زمینه یکی از اعضای مجمع روحانیون را مامور رایزنی با سیدهادی خامنه‌ای برای فعال شدن در دورجدید فعالیت این تشکل و این جریان کرده است.

نشریه عمار شماره شصت و دوم


بالا
+ نوشته شده در شنبه 89 خرداد 8ساعت ساعت 2:4 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




گزیده ای از نشریه عمار .....

آثار بیانیه تهران نمایان می‌شود:
آمریکا قطعنامه پیشنهادی را پس گرفت

مجموعه تحولات بیانیه سه جانبه تهران نامه رسمی نخست وزیر ترکیه به اعضای شورای امنیت و رایزنی‌های فشرده برزیل به عنوان یکی از اضلاع مثلث بلوک بندی جدید در روابط بین الملل، اسباب انفعالی و عقب نشینی گروه وین با محوریت آمریکا را فراهم آورده است.

مدیریت مدبرانه جمهوری اسلامی ایران در شکل‌دهی به بلوک بندی جدید و هدایت هوشمندانه آن پس از بیانیه تهران، شرایط تردید و دو دلی را بر جبهه مقابل حاکم کرده است به گونه‌ای که آمریکا را به فکر پس گرفتن پیش نویس قطعنامه پیشنهادی‌اش واداشته است. «جوزف بایدن» معاون «اوباما» و از افراد ذی نفوذ در کاخ سفید پس از چند روز از طرح پیش نویس ارائه شده علیه کشورمان روز گذشته اعلام کرد: «آمریکا با ارسال نامه‌ای به کشورهای گروه 1+5 خواستار بازنگری در متن پیش‌نویس ارسالی قطعنامه چهارم علیه ایران شده است.»

بایدن در توجیه خروج این پیش نویس جنجالی از دستور کار شورای امنیت مدعی شده است: «اوباما به دلیل اختلافات متنی بسیاری که در میان قطعنامه‌های پیشنهادی در مجلس سنا و کنگره وجود دارد دستور لغو نشست مجلسین در خصوص پیش نویس را صادر کرده است، تا این دو مجلس به نقطه نظرواحدی برسند.» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در یک عقب نشینی آشکار اعلام کرد: «آمریکا نامه ایران را بررسی خواهد کرد و تا آخر هفته نظر خود را در باره آن به آژانس ارسال می‌کند.» وی افزود: «ما از آژانس حمایت می‌کنیم.» مطبوعات غربگرای عرب نیز از دیپلماسی ایران شگفت زده شده‌اند. البلاد نوشت: دیپلماسی فرش هسته‌ای که از سوی ایران وارد ادبیات سیاسی جهان شده است توانست در یک کارزار دیپلماتیک بر شگردهای دیپلماسی کشورهای غربی فائق آید و آمریکا و غرب را در عرصه دیپلماتیک مبهوت نماید. به نوشته این روزنامه جمهوری اسلامی ایران با ابتکار بیانیه سه جانبه تهران در نبرد دیپلماسی با غرب توانست حریف را در یک گوشه و زاویه بسته‌گیر بیندازد و همچون مارکبری دور گردن حریف پیچیده و بدون کوچکترین خونریزی و شلیک یک گلوله او را اسیر خود کند. روزنامه الشرق الاوسط نیز در تحلیلی مشابه از وضعیت ضعیف غرب در مقابل ایران تصریح کرد: «حیله ایران درست در زمان هوشمندانه‌ای روشد، زمانی که غرب تلاش داشت به طور شتابزده عرصه را برایران تنگ کند و مجازاتهای شدیدی علیه ایران اعمال کند، ایران با تکیه بر دیپلماسی دقیقه نود، آمریکا را مات و مبهود کرد و رژیم صهیونیستی را به خشم آورد.»

گفتنی است دبیر کل سازمان ملل نیز با استقبال از بیانیه تهران و نامه ارسالی ایران به آژانس آن را اقدامی مهم در جهت اعتمادسازی و حل دیپلماتیک پرونده هسته‌ای ایران دانست.

آسوشیتدپرس و نیویورک تایمز خبر دادند:

نحوه به کارگیری فتنهگران داخلی در دستور کار پنتاگون

وزارت دفاع آمریکا با تایید رسمی عملیات جاسوسی و ترور در ایران دستور حمایت از جریان فتنه را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال «دیوید پترائوس»، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه و آسیای مرکزی در ماه سپتامبر سال 2009 دستوری را صادر کرده است که طی آن به گروه‌های نظامی ویژه آمریکا موسوم به «نیروهای مشترک ویژه غیرمتعارف جنگی» اجازه داده می‌شود تا عملیات‌های جاسوسی در کشورهایی مانند ایران، عربستان، یمن و سومالی انجام دهند. اهداف این دستور نفوذ، برهم زدن، مقابله و نابودی شبه نظامیان و آماده کردن فضا برای حمله‌های نظامی آینده در کشورهای هدف است.

در همین حال، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز در شماره دیروز خود با اشاره به دستور پترائوس مبنی بر انجام عملیات‌های جاسوسی و تروریستی در خاورمیانه و از جمله ایران نوشت: «عملیات دقیقی که در این دستور جواز آن داده شده است، روشن نیست و در نسخه‌ای از سندی که به نیویورک تایمز رسیده است جزئیات چندانی درباره ادامه ماموریت‌ها یا عملیات جمع آوری اطلاعات وجود ندارد.» این روزنامه آمریکایی در گزارش خود افزود: اما این دستورالعمل هفت صفحه‌ای مجوز عملیات خاص را در ایران می‌دهد که به جمع آوری اطلاعات درباره برنامه هسته‌ای ایران و شناسایی گروه‌های ناراضی، مربوط می‌شود که ممکن است برای یک تهاجم نظامی در آینده مفید باشند. سخنگوی کاخ سفید و پنتاگون از اظهارنظر درباره این گزارش خودداری کردند. اما سخنگوی سیا -CIA- ضمن خودداری از اظهارنظر درباره وجود چنین دستوری از سوی ژنرال پترائوس تصریح کرد که سیا و پنتاگون رابطه نزدیکی دارند و به طور کلی عملیات شان را هماهنگ می‌کنند.

طراحی آشوب در اردوگاه متشنج فتنه گران!

در حالی که صبح امروز قرار است جمعی از امضاکنندگان طومار پیگیری محاکمه سران فتنه در مقابل ساختمان دادستانی در میدان ارک تهران اجتماع کنند، یکی از اعضای نادم جریان فتنه از طراحی‌های فردی به نام «ح- ب» در یک جلسه محفلی برای ایجاد بحران و آشوب‌ها در ماه‌های آینده خبرداده است. در این محفل جزوه‌ای برای بحران آفرینی تدوین شده که براساس آن قصد براین است که در روزهای 22و25 آشوب طلبی در دانشگاه‌ها به بهانه دروغ‌های موسوی و کروبی آغاز شود و تا 18 تیرماه (‌سالگرد فتنه سال 78)‌ ادامه یابد و سپس این موج التهاب به موضوعات اقتصاد و به طورخاص شوک ناشی از آغاز اجرای طرح هدفمند سازی یارانه‌ها تسری یابد. گفته شده است چند نماینده حامی جریان فتنه و عضو کمیسیون‌های اقتصاد مجلس در این سناریو نقش ویژه‌ای خواهند داشت. تلویزیون بی.بی.سی هم قصد دارد ویژه برنامه‌هایی را به مناسبت سالگرد آغاز فتنه و با هدف تطهیر سران فتنه و ایجاد موج جدید علیه نظام پخش کند.

 خیال پردازی‌های بلند پروازانه در حالی در جلسات محفلی جریان فتنه مطرح می‌شود که سران فتنه به رغم گرفتن تصاویر یادگاری با هم و.... مشکلات شدیدی با یکدیگر دارند.

به عنوان مثال میرحسین موسوی در ملاقات با اعضای مجمع محققین (‌عمدتا بقایای جریان مهدی هاشمی معدوم) گفته است: «این حرف که فلان آقا زمانی محور جریان ‌اصلاح طلبان بوده پس ما هم باید زیر چتر او برویم و او رهبر جریان شود را من قبول ندارم.... من به خاطر این که اختلافات به بیرون درز نکند و طرفداران دلسرد نشوند خیلی از حرف‌ها را نمی‌زنم و گرنه گلایه زیاد است....من آن‌قدر که از خودی‌ها ضربه خوردم از طرف مقابل نخوردم. عده‌ای از افراد در این حوادث جازدند و بعضی هم معامله کردند و یک عده هم به خاطر حسادت به من ضربه زدند.»

دعواها تنها به سران فتنه منحصر نمی‌شود. از مقاله بابک داد (منشی مخصوص خاتمی در انتخابات 1376) که مهاجرانی وزیر ارشاد خاتمی را تلویحا مزد‌بگیر انگلیس و فاقد صلاحیت حضور در جمع فرقه سبز دانسته تا فحاشی علی افشاری (‌عضو فراری جریان افراطی درون دفتر تحکیم وحدت و همکار فعلی سازمان سیا در آمریکا) به محمد قوچانی به خاطر انتقاد از مواضع ضد دینی شبه روشنفکران سکولار مثل سروش،‌گنجی و کدیور تنها بخش کوچکی از دعواهای درونی عناصر درمانده فتنه را تشکیل می‌دهد. در این میان سایت کلمه متعلق به اطرافیان موسوی پس از مشاهده فقدان زمینه‌های اجتماعی برای همراهی با برگزاری اجتماع در روز 22 خرداد، اعلام  داده است که موسوی و کروبی تصمیم گرفته‌اند در صورت عدم اخذ مجوز راهپیمایی در این روز، اطلاع رسانی از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت گیرد.!

برای مستند سازی پرونده عفاف گریزان صورت می‌گیرد:
تصویر برداری پلیس از مزاحمت و بدحجابی تهران

در چند روز گذشته 150 اتومبیل مزاحم نوامیس مردم در تهران توقیف شده‌اند. در میان این اتومبیل‌ها به گفته معاون عملیات پلیس امنیت عمومی تهران ده‌ها اتومبیل مدل بالای خارجی دیده می‌شوند. وی از مالک یک خودرو 100 میلیون تومانی که مزاحمت‌های خود را با عنوان «مسافرکشی» توجیه می‌کرده، سخن گفته است. در این حال سردار ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ از تصویربرداری مخفی از مزاحمان و نیز افراد بدحجاب برای مستندسازی پرونده‌های آنان خبرداد. وی همچنین از بهبود وضعیت حجاب در معابر تهران در چند روز اخیر سخن گفت. سردار ساجدی‌نیا: زنان بدحجاب پس از دستگیری به سرعت در اختیار مشاوران زن قرار می‌گیرند. که بعضی ازآنان پس از این مشاوره آزاد می‌شوند.

نشریه عمار شماره شصت و یکم


بالا
+ نوشته شده در چهارشنبه 89 خرداد 5ساعت ساعت 2:41 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




<      1   2   3   4   5   >>   >