سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترسیم شاخص ......!؟

گزیده ای از نشریه عمار .....

سران فتنه و آرزوی خرداد داغ!

وقایع 14 خرداد امسال بلافاصله عناصر برجسته جریان فتنه را در منزل «‌مردخاکستری» در شمال تهران جمع کرد تا وی از مبارک بودن این اتفاق و لزوم بردن بهترین استفاده از آن برای تهییج، و به خیابان کشاندن مردم در 22 و 25 خرداد سخن بگوید. وی همچنین با سکوت برگزارشدن مناسبت‌های خرداد ماه را باعث از دست دادن حمایت بین المللی دانسته است. براساس اخبار رسیده از آخرین جلسات فتنه گران آنها توجه ویژه‌ای را به شکستن انزوای رسانه‌ای جریان فتنه داشته‌اند و قصد دارند تحرکات خود را در آنچه «خرداد داغ» می‌نامند با صدور بیانیه، دیدار و مصاحبه افزایش بخشند. نیاز مبرم به تحرکات خیابانی با تکیه بر مسائل یکی از دانشگاه‌ها و نیز طرح عفاف و حجاب از دیگر موضوعاتی است که در این جلسات بر آنها تأکید شده است. اگر چه برخی از احزاب دوم خردادی و حتی افرادی مثل محمد خاتمی نسبت به نتایج این گونه تحرکات خوشبین نیستند. و حتی در بین تندروهای فتنه‌گر به سازش کاری متهم شده‌اند، تلاش‌هایی برای مصالحه بین این دو بخش وجود دارد. در این میان فائزه هاشمی از سوی خاتمی و آقای سیدمحمد موسوی بجنوردی (‌پدر همسر سیدحسن خمینی) از سوی میرحسین موسوی و نیز یکی از اعضای کمیته موسوم به صیانت آراء نقش ایفا می‌کنند.

در این حال جلوگیری مردم از سخنرانی سیدحسن خمینی   همچنان دستمایه تبلیغات افراد و گروه‌های جریان فتنه‌گر است. از خود میرحسین موسوی که با استفاده از ادبیات تئوریسین‌های انقلاب مخملی (‌انتخابات مهندسی شده) از «‌مهندسی اعتراض به سیدحسن خمینی» سخن گفته تا حزب فاقد مجوز مشارکت که با داشتن سابقه طولانی توهین به روحانیت و مرجعیت آن را توطئه‌ای برای منکوب کردن بیوت مراجع و فقاهت دانسته و مجید انصاری که اقدام جمعیت میلیونی جمعه را «‌ضدانقلابی» توصیف کرده و بالاخره یوسف صانعی که علت اعتراض مردم را چاپ کتاب‌های فقهی و فلسفی سیدحسن تعبیر کرده است همگی سعی کرده‌اند این موج تبلیغاتی را سامان دهند. در سوی دیگر ماجرا، خبر جوان آنلاین حاکی است ضرب و شتم محمد نجار توسط آقایان سیدحسن خمینی و محمد علی انصاری، وزیر کشور را که چندی پیش به خاطر جراحی سینوس بستری شده بود، به سبب پاره شدن بخیه‌های جراحی باردیگر راهی بیمارستان کرد. اما نوع دیگری از پذیرایی، شب جمعه گذشته و به دنبال اقدام مردمی اخراج کروبی از حرم امام و مزار شهدا، صورت گرفت. خبرها حاکی است که وی پس از آن که با شعار مرگ بر منافق مردم مجبور به ترک صحنه شد مورد پذیرایی آقای سیدحسن خمینی در سوئیت‌های ویژه حرم امام قرار گرفت. براساس خبر دیگری که سایت جهان منتشر کرده است بخشی از تصمیمات برگزاری مراسم 14 خرداد در جلسه‌ای با حضور آقایان سیدحسن خمینی، ‌موسوی بجنوردی (‌پدر همسر وی) مهدی کروبی، مجید و محمدعلی انصاری اتخاذ شده است. از جمله اقدامات ناکام عناصر ناسالم در حواشی این مجموعه قصد ناموفق توزیع پوسترهایی با تصویر فتنه گرانی مثل میرحسین موسوی، بهزاد نبوی و .... در کنار امام راحل (ره) و نیز نشریه‌ای به نام رسول آفتاب با  (دست اندرکاری تعدادی از حامیان جریان فتنه) به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام بوده است. آنها همچنین قصد داشته‌اند دو هزار کارت از نه هزار کارت مخصوص مراسم را به افراد مسئله‌دار اختصاص دهند.

پس از این تحرکات ناموفق و نیز مشاهده ناخشنودی مردم از رویکردهای تولیت حرم مطهر امام راحل، جریان فتنه در آخرین تلاش خود یعنی آفریدن غائله‌ای درجماران در جمعه شب نیز ناکام ماند. موج این ناکامی‌ها دامن رسانه‌های غربی و ضد انقلاب را نیز گرفته است. شاهد این مسئله دو مطلب از گاردین و سایت صهیونیستی بالاترین است. گاردین در خبر دروغی که تلویزیون فارسی آمریکا آن را پخش کرد مدعی قطع سراسری برق در پنجشنبه و جمعه هفته گذشته شد و سایت صهیونیستی بالاترین از هواداران خود خواست امسال به مناسبت سالگرد تکبیر شبهای بعد از انتخابات به جای الله‌اکبر گفتن، سوت بزنند!

موسوی و کروبی:‌ آخرین امید ضد انقلاب

عناصر سلطنت‌طلب و ضد دین همچنان اعتراف دارند که تنها امیدشان به موسوی و کروبی است.

داریوش همایون آخرین وزیر اطلاعات و جهانگردی رژیم پهلوی درباره نقش این دو در بازسازی اپوزیسیون تحت پوشش جنبش سبز به دویچه وله گفت: نقش آنها بسیار موثر بوده و موثرتر هم شده است. جاهایی که جنبش نمی‌تواند خودش را ابراز کند، اینها زبان جنبش هستند. سخنان و مصاحبه‌های آنها، بسیار موثر و دارای نقش مثبت است.

این صهیونیست بدنام گفت: آنانی که فقط روی گذشته تکیه می‌کنند، تصمیم گرفته‌اند که با گذشته شان هم تمام شوند. افراد در موقعیت‌های گوناگون می‌توانند تغییر کنند و این‌ها هم تغییر کرده‌اند، و بخصوص کروبی. چون من شنیده‌ام، پیرامون ایشان هم گفته‌اند، که باقی زندگی‌شان را گذاشته‌اند برای جبران آنچه در آن سال‌ها کرده‌اند.(!)

دویچه وله پرسید «شما به عنوان بخشی از اپوزیسیون خارج از ایران فعالیت می‌کنید. چه نقشی برای اپوزیسیون در بیرون از ایران متصور هستید؟» همایون گفت: پشتیبانی و پشتیبانی و پشتیبانی! دسته بندی بر سر جنبش سبز خلاف منظور است. برای این که جنبش سبز مرزها را از بین برده است. همایون مهرماه سال گذشته به نشریه ضدانقلابی شهروند گفته بود «انقلاب اسلامی بدترین اتفاق در این 80 سال عمر من بود».

همزمان با همایون، مهرانگیز کار (از عناصر خدمتگزار سلطنت پهلوی در حوزه مطبوعات) در سایت بی.بی.سی فارسی نوشت: در انتخابات سال گذشته ابتدا شجاعت موسوی و کروبی را باور نمی‌کردیم. موسوی و کروبی پیش داوری‌های امثال من را از پایه فرو ریختند.

وی با اشاره به تردیدش برای حضور در انتخابات و حوادث بعدی می‌نویسد: در این دوران پرخطر، احترام به موسوی و کروبی و رهنورد، دیگر نقطه نظرهای من را که از راه دور به تماشا نشسته‌ام تحت الشعاع قرار داده است. تا کسی شرایط سیاسی پیرامونشان را ندیده باشد، نمی‌تواند به سزا تحسین‌شان کند. تا یک سال پیش در باورم نمی‌گنجید بیانیه‌های موسوی را بر دیگر نظرات منتشره ترجیح دهم.

 اکبر گنجی از عنصر هتاک به مقدسات دینی نیز سعی کرده است ضد انقلاب را نسبت به محظورات موسوی و کروبی در داخل کشور متقاعد سازد. وی در مقاله‌ای نوشته است: این انتظار که مهندس موسوی و کروبی از آیت‌الله خمینی انتقاد کنند از نظر سیاسی نادرست است و هیچ کمکی به گذار نمی‌کند. اولا آن دو باید بتوانند بین دو ولی فقیه فاصله بگذارند. ثانیا آنها ضد آیت‌الله خمینی، ضد انقلاب و ضد جمهوری اسلامی معرفی می‌شوند. بنابراین باید اجازه داد آ‌نها همان گونه که درست می‌دانند مبارزه کنند.

وی در عین حال تظاهر به دفاع را برای سران فتنه دارایاشکال اساسی دانسته و در سایت روزنت می‌نویسد: دفاع از آیت‌الله خمینی و خود را پیرو او معرفی کردن از نظر تاکتیکی و استراتژیک نادرست است. به محض آن که ادعای «‌پیروی از امام راحل» طرح گردید، ساز و برگ‌های ایدئولوژیک نظام این مدعا را مطرح خواهند ساخت که آیت‌الله خمینی گفته است «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت شما آسیب نبیند.»

مقامات رژیم صهیونیستی:

ناوگان آزادی کار ایران است

مقامهای رژیم صهیونیستی که پس از «‌حمله وحشیانه به ناوگان آزادی» ‌دچار انزوای سیاسی و دیپلماتیک بی‌سابقه‌ای در میان افکار عمومی جهانی شده‌اند، برای خروج از بن بست پیش آمده متوسل به ایده فرافکنی و انحراف افکار عمومی از اصل موضوع و رویکرد جدید جهانی علیه این رژیم برآمده‌اند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به نقش هدایتگری در مدیریت کاروان آزادی در یک اقدام فرافکنانه در توجیه جنایات این رژیم در کشتار طرفداران صلح در ناوگان آزادی و توقیف کشتی «راشل کوری» گفت: ما اجازه نمی‌دهیم غزه به یک بندر ایرانی تبدیل شود.

لیبرمن وزیر امور خارجه صهیونیست‌ها نیز در اظهاراتی تلویحا به ایران به عنوان عامل محرک رخدادهای اخیر از جمله تحرکات سراسری ترکیه علیه رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: ترکیه در حال پیروی از ایران است، اوضاع کنونی ترکیه به دوران وقوع انقلاب اسلامی در ایران مرتبط است. وی در عین حال تصریح کرد: ما باید خودمان را به دلیل رسیدن (‌امام) خمینی به قدرت ملامت کنیم. ایران متحد راهبردی برای اسراییل بود. اما پس از آن چیزی که روی داد، ایرانی‌ها سیاست خود در قبال ما را تغییر دادند. الان همان رویکرد نیز توسط ترکیه در حال اتخاذ است. حداقل در قبال اسراییل، ترکیه در حال اتخاذ رویکرد مشابهی است. هم اکنون این موضوع مشخص شده است که حرکت کشتی‌ها برنامه‌ای تحریک برانگیز بوده است.

نشریه عمار شماره شصت و هشتم


بالا
+ نوشته شده در دوشنبه 89 خرداد 17ساعت ساعت 1:3 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




گزیده ای از نشریه عمار ......

در جمع عزاداران حضرت روح ا... تبیین شد؛‌
اصلیترین شاخصهای امام از نگاه رهبری
‌‌

حضرت آیت‌ا... العظمی خامنه‌ای در اجتماع میلیون‌ها نفری مردم در حرم مطهر امام خمینی، امام را برجسته‌ترین شاخص انقلاب خواندند و با تأکید بر اینکه امام منهای خط امام، امامی بی‌هویت است افزودند: تکیه همیشگی بر اسلام ناب محمدی- جاذبه و دافعه در دایره مکتب اسلام- یقین به وعده‌های الهی- محاسبات معنوی و تقوا- نگاه جهانی به انقلاب اسلامی- تکیه بر مردم- و توجه به حال فعلی افراد هنگام هر گونه قضاوت، از جمله شاخصهای اصلی خط امام است که باید بطور صحیح تبیین شود و مورد توجه مستمر قرار داشته باشد.

حضرت آیت‌ا... العظمی خامنه‌ای افزودند: افراد یا جریانهایی که معمولاً در پی تغییر هویت انقلابها هستند، با پرچم رسمی و تابلو مشخص جلو نمی‌آیند بلکه حرکت آنها پنهان و غیرآشکار است، بنابراین وجود شاخص در انقلابها به منظور جلوگیری از هر گونه انحراف، بسیار ضروری است.

ایشان تأکید کردند در انقلاب اسلامی ایران، مهمترین و اصلی‌ترین شاخص، امام و خط امام است که در رفتار، گفتار و وصیت‌نامه امام بزرگوار (ره) تجلی یافته است.

حضرت آیت‌ا... العظمی خامنه‌ای با یادآوری مواضع امام(ره) درخصوص استکبار، ارتجاع، لیبرال دموکراسی غرب و منافقان و دورویان افزودند: ما نمی‌توانیم و نباید بخاطر خوش آمد برخی افراد یا جریانها، مواضع امام را پنهان و یا کمرنگ کنیم. ایشان تأکید کردند: امام منهای خط امام، امام بی‌هویت است و سلب هویت از امام، خدمت به امام خمینی(ره) نیست.

حضرت آیت‌ا... العظمی خامنه‌ای با انتقاد از برخی افراد که بخشهایی از مبانی اندیشه امام را انکار و یا پنهان می‌کنند، خاطرنشان کردند: متأسفانه این کج اندیشی را کسانی انجام می‌دهند که زمانی خودشان یا مروج افکار امام (ره) بودند و یا پیرو ایشان.

حضرت آیت‌ا... العظمی خامنه‌ای، شاخص عمده دیگر خط امام را جاذبه و دافعه امام در دایره مکتب اسلام دانستند و تأکید کردند هرگونه تولی و تبری در عرصه سیاست هم باید تابع تفکر و مبانی امام باشد. ایشان گستره جاذبه و دافعه امام را بسیار وسیع خواندند و افزودند: دشمنی و قاطعیت امام فقط و فقط برای اسلام بود نه مسایل شخصی و به همین علت امام همه اقوام و گروههای ملت را با هر سلیقه و دیدگاه، همواره در آغوش مهربان خود جای می‌داد اما قاطعانه کمونیستها، لیبرالها و دلباختگان نظامهای غربی را طرد می‌کرد و بارها و بارها با تعابیر سخت و تلخ، مرتجعان را نیز محکوم و طرد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی در همین زمینه افزودند: اگر آمریکا، اسرائیل، سلطنت‌طلبان، منافقان و دیگر مخالفان و معاندان امام، حول محور یک فرد جمع شوند و از او تجلیل و احترام کنند و او ادعا کند که من در خط امام هستم، این ادعا پذیرفتنی نیست و نمی‌تواند واقعیت داشته باشد چرا که امام به صراحت تأکید می‌کرد که اگر دشمنان اسلام از ما تعریف کنند بدانیم که خیانتکاریم.

حضرت آیةا... العظمی خامنه‌ای با اشاره به کسانی که در روز جهانی قدس بصراحت در مقابل آرمانهای امام موضع گیری کردند و در روز عاشورای سال گذشته آن فضاحت را به بار آوردند افزودند: اگر شخصی در قبال این تحرکاتی که از اساس با مبانی امام مخالف است اظهار همراهی یا حتی سکوت کند، ملت با درک حقایق، ادعای این فرد را در دنباله روی از امام نمی‌پذیرد.

رهبر انقلاب اسلامی، یکی دیگر از شاخصهای مهم خط امام را مردم و نقش مردم خواندند. 

ایشان با اشاره به برگزاری رفراندوم تعیین نظام تنها دو ماه پس از پیروزی انقلاب افزودند: رجوع به آرای ملت برای تعیین شیوه و نوع حکومت با این فاصله کم، در هیچ انقلابی سابقه ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی، موضعگیری امام در دفاع از ملت فلسطین را منطقی‌ترین موضع خواندند و افزودند: امام در موضعی صد در صد منطقی تأکید می‌کردند باید این واحد جعلی جغرافیایی حذف شود و حیات کشور اصلی یعنی فلسطین در تاریخ ادامه یابد و موضع گیری امام در مقابل اسرائیل غاصب کاملاً صریح بود اما اکنون اگر کسی به اشاره هم در این باره سخن می‌گوید عده‌ای مدعی خط امام، به نوعی اعتراض می‌کنند.

حضرت آیةا... العظمی خامنه‌ای افزودند: امام بارها می‌گفت قضاوت در مورد اشخاص باید با محوریت حال فعلی آنها صورت گیرد و این مسأله، شاخص مهمی در درک و پیروی از خط امام است.

حضرت آیةا... العظمی خامنه‌ای افزودند: تمسک به گذشته افراد، هنگامی قابل قبول است که حال فعلی آنان در مقابل گذشته ایشان قرار نداشته باشد اما اگر چنین شد طبعاً گذشته افراد دیگر نمی‌تواند معیار و ملاک باشد.

رهبر انقلاب اسلامی، در همین زمینه، سوابق طولانی و درخشان طلحه و زبیر در صدر اسلام و سپس تغییر موضع آنان را مورد اشاره قرار دادند و افزودند برخورد قاطع امیر‌مؤمنان با طلحه و زبیر، نمونه‌ای تاریخی از ضرورت توجه به حال کنونی افراد در هر گونه قضاوت و ارزیابی است.

ایشان همچنین برخورد قاطع امام با برخی از همراهان اولیه انقلاب را نمونه‌هایی از پایبندی عملی امام به این شاخص مهم بر شمردند و افزودند: برخی، حتی از دوران نجف با امام همراه بودند اما امام در مقطعی، آنان را به علت موضع گیریهایشان طرد کرد.

ایشان افزودند: همراهی دشمنان و فتنه گران، به تجلی عظمت پرشکوه ملت ایران در 9دی و 22بهمن 88 منجر شد و از این پس نیز ملت ایران و جوانان تحصیلکرده و بیدارش با تکیه بر تقوا و بصیرت، هر توطئه دشمنان را نقش برآب خواهند کرد.

حضرت آیت‌ا... العظمی خامنه‌ای هدف از توطئه یهودی سازی فلسطین را، قطع کردن ریشه اسلام در فلسطین ارزیابی و خاطرنشان کردند دنیای اسلام باید با همه وجود در مقابل این جنایت بزرگ بایستد و مانع تحقق آن شود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کاروان امداد رسانی به غزه افزودند این اقدام خوی توحش صهیونیستها را به دنیا نشان داد و این وحشی‌گری همان واقعیتی است که جمهوری اسلامی ایران در سی سال گذشته فریاد کرده است.

حواشی بزرگترین نمازجمعه تاریخ

دیروز حرم مطهر امام خمینی (ره) صحنه نمایش عزم ولایت و امت برای حفظ اصول اسلام، امام و جمهوری اسلامی بود. اما رسانه‌های غربی و ضد انقلاب در تلاشی ناموفق با طرح برخی حاشیه‌ها سعی کردند این حماسه به یادماندنی را تحت الشعاع قرار دهند. بی.بی.سی فارسی که در هدایت فتنه سال قبل نقش برجسته‌ای داشت با پخش مکرر صحنه‌های اعتراض مردم به سیدحسن خمینی تلاش کرد از مطرح کردن بیانات مهم رهبر معظم انقلاب طفره برود. تلویزیون آمریکا هم جمعیت چند میلیونی حاضر در مراسم را بسیجی و سپاهی دانست. رادیو رژیم صهیونیستی نیز چاره‌ای نداشت جز این که از شعارهای مردم باعنوان فریادهای مأموران رژیم یاد کند.

یک زن بدسابقه خبرنگار به نام کاملیا انتخابی فرد -که قبلا از اعضای تحریریه روزنامه فائزه هاشمی بوده و اکنون در خارج کشور برای بنیادهای صهیونیستی براندازی جمهوری اسلامی کار می‌کند- نیز مدعی شد، گروهی از یکی دو روز قبل در مقابل میکروفن صدا‌و‌سیما در ردیف‌های نخست نماز جای داده شده بودند! این زن مشهور به فساد اخلاقی همچنین اظهار داشت: «‌این افراد به همه چیز شباهت داشتند به غیر از عزاداران خمینی و نمازگزاران جمعه» در همین حال به رغم آن که براساس گزارش‌ها سیدحسن خمینی شخصا از احمدی‌نژاد برای سخنرانی قبل از خطبه دعوت کرده بود در هنگام سخنرانی رئیس جمهور محمد علی انصاری بارها سخنان رئیس جمهور را قطع کرد. به طوری که احمدی‌نژاد در نهایت به آرامی از زشت بودن کار او سخن گفت. احمدی‌نژاد در سخنرانی خود با یادآوری نامگذاری آمریکا به عنوان شیطان بزرگ از سوی امام راحل گفت: امام در اوج مظلومیت ملت ایران و قدرت آمریکا فریاد زدند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. بخش دیگری از اظهارات رئیس جمهور به رکورد شکنی85درصدی مردم در انتخابات سال گذشته و محترم بودن همه رأی دهندگان اختصاص داشت. وی در عین حال به انتقاد از کسانی پرداخت که همواره خود را برتر از ملت و مالک کشور دانسته‌اند و براین باورند که اگر رأی مردم با آنان بود واقعی و محترم است و اگر با دیگری بود احترامی ندارد و باید لگد مال شود. رئیس جمهور با یادآوری سیره امام در صیانت از آراء مردم گفت: همان گونه نیز رهبری عزیز هوشمندانه از آرای مردم صیانت کردند و در برابر فشار همه قدرت‌های فاسد ایستادند و مقاومت کردند. وی افزود: امام با زندگی شاهانه برخی از مسئولان و مدیران مبارزه کرد و در برابر نشانه‌های بروز این صفات قاطعانه ایستاد واین که عده‌ای با تکیه بر بیت المال زندگی اشرافی اداری و شخصی بسازند، در نقطه مقابل مشی امام و از نظر ملت محکوم است.

در حاشیه این مراسم اخبار تأسف آوری از رفتار نامناسب سیدحسن خمینی با وزیر کشور و برخی از دست اندرکاران برگزاری مراسم در رسانه‌ها منتشر شده است. برخی رسانه‌ها حتی از سیلی زدن سیدحسن خمینی به محمد نجار وزیر کشور، خبر داده‌اند. گفتنی است مردم به هنگام سخنرانی سیدحسن خمینی با شعارهایی مثل «‌بصیرت حاج احمد هدیه به بستگانش، نواده روح ا... سیدحسن نصرا...، ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند و...» ناخشنودی خود را از همراهی وی با سران فتنه در یک سال گذشته ابراز داشتند و سخنان او را ناتمام گذاشتند. زمانی که سید‌حسن خمینی از اقلیت بودن شعار دهندگان سخن گفت دامنه شعار دهندگان به تمام نقاط اجتماع چند میلیونی گسترش یافت. با این حال رهبر معظم انقلاب قبل از آغاز خطبه‌های نمازجمعه با بوسیدن صورت سیدحسن خمینی فضای این دلگیری عمومی از وی را تا حد زیادی تلطیف کردند.

برخی گزارش‌ها همچنین از عکس العمل شدید و شعارهای مرگ بر ضد ولایت فقیه مردم به هنگام حضور پنج‌شنبه شب مهدی کروبی در حرم امام حکایت دارد.

نشریه عمار شماره شصت و هفتم


بالا
+ نوشته شده در یکشنبه 89 خرداد 16ساعت ساعت 2:21 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




<      1   2   3   4   5   >>   >