سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترسیم شاخص ......!؟

گزیده ای از نشریه عمار .......

کنسولگری رژیم صهیونیستی در ترکیه تسخیرشد

مردم خشمگین ترکیه در اعتراض به یورش ارتش اسراییل به ناوگان آزادی غزه که به کشته شدن 16 فعال حقوق بشر و  زخمی شدن 50نفر دیگر از آنان منجر شده، صبح امروز ساختمان کنسولگری این رژیم در استانبول را تسخیر کردند. دولت ترکیه نیز در یک نشست اضطراری به ریاست عبدالله گل رییس‌جمهوری این کشور، طی بیانیه‌ای یورش صهیونیست‌ها به ناوگان آزادی را به‌ شدت محکوم کرد.

دشمنی با میراث امام و دغدغه حضور در 14 خرداد!

یک دوره مبارزه با میراث‌های اصیل امام خمینی (ره)، ‌فتنه‌گران مدعی خط امام بودن را درباره نحوه حضور در مراسم 14 خرداد دچار مشکل کرده است. شنیده‌های موثق حاکی است نزدیکان موسوی و کروبی آن دو را از نزدیک شدن به میلیون‌ها عاشق امام در این روز برحذر داشته‌اند اما پیشنهاد‌هایی مثل حضور سرزده در آخرین ساعات شب یا اولین ساعات صبح 14خرداد با گرفتن تصویر و فیلم تبلیغاتی را داده‌اند.

وضعیت هواداران جریان فتنه نیز جایی برای فرار از اعتراف برای سایت‌های حامی فتنه نگذاشته است. به اعتراف این سایت‌ها آخرین نظرسنجی، حاکی است 85درصد از افراد معتقدند نیازی به انجام تظاهرات و تجمعات وجود ندارد. یکی دیگر ازهمین سایت‌ها اذعان کرده است فقط پنج درصد هواداران حاضرند در راهپیمایی 22خرداد شرکت کنند. حامیان خارجی فتنه نیز وضع مشابهی دارند. جلوگیری از نصب عکس ندا آقا‌سلطان در پارلمان اروپا شاهدی بر این مدعاست.

این وضعیت باعث تشدید اختلاف بین سران فتنه شده است. خاتمی در جلسه‌ای با اعضای مجمع روحانیون بدون اشاره به پیشقدمی شخص خودش و نیز اعضای این تشکل در طرح ادعای تقلب از ماه‌ها قبل از انتخابات و سپس کشاندن هواداران به کف خیابان در روزهای پس از انتخابات برای اثبات این ادعای، دروغ گفته است: «موضوع انتخابات سال قبل و مطرح کردن ادعاهای غیر‌قابل اثباتی مثل تقلب در انتخابات مجدداً فضا را امنیتی و متشنج می‌کند و به ضرر ماست.» وی بدون نام بردن از میرحسین موسوی یاد آور شده است: «‌حرف‌های تندی که بعضی آقایان می‌زنند رسما وجهه اپوزیسیونی به مجموعه ما می‌دهد و این به معنای مرگ اصلاحات است.» دبیر مجمع روحانیون افزوده است: «امسال شما با تبلیغات و تحریکات اجتماعی خود حداکثر می‌توانید چند هزار نفر را در روزهای پایانی خرداد به خیابان بیاورید که حتی اگر چنین هم شود دست نظام برای برخورد با همه افراد بازخواهد بود. رئیس دولت موسوم به اصلاحات همچنین اظهار داشت: دروازه بازگشت به نظام انتخابات است و نباید با طرح برخی ادعاها بهانه دست آنها بدهیم و این دروازه را به روی خود ببندیم.

خبردیگری از دیدارهای یکی از سران فتنه با چهره‌های استانی جریان دوم خرداد حاکی است که وی درباره مواضع موسوی درباره اعدام تروریست‌ها گفته است «‌الان من مانده‌ام با این‌ها چه‌کار کنم. اگر من حرف‌ها را علنی‌تر بگویم تصور ایجاد فاصله بین من و موسوی به وجود خواهدآمد که البته به نفع من خواهد بود و به ضرر جنبش ‌سبز. اگرهم مطلبی در این زمینه نگویم به ضرر اصلاحات خواهد بود.»

دو کاندیدای جریان فتنه هم در دیدار با این افراد یکی با تهدید نظام مدعی شده است که اقداماتش می‌تواند به سقوط نظام منجر شود! و دیگری از اطمینان نداشتن به‌ دوستان ‌دیگر و مرد عمل نبودن و احتمال جازدن و توبه کردن آنان سخن گفته است.

 در کنار این وضعیت آشفته درونی و بی‌انگیزگی هواداران موضوعاتی مثل تقارن سالگرد انتخابات با اشتیاق جوانان به تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال دغدغه دیگری برای سران فتنه شده است. تنها دلخوشی‌های فتنه‌گران به موضوعات حاشیه‌ای مثل تمسخر رئیس جمهور در یک فیلم در حال اکران و به تهیه کنندگی محمد علی زم، ملاقات‌های سران فتنه مثل عیادت اخیر مهدی کروبی از آقای ناطق نوری و ملاقات کروبی با جعفر پناهی کارگردان سیاه نمای سینما پس از آزادی با وثیقه از زندان، تلاش کروبی برای راه اندازی تلویزیون ماهواره‌ای از طریق مجتبی واحدی سردبیر فراری روزنامه آفتاب یزد و.... اختصاص دارد. کروبی در روزهای اخیر ادعای مسئله ساز جدیدی را مطرح کرد. او مدعی شد که تقلب از اولین انتخابات پس از رحلت امام (‌یعنی دوران وزارت کشور عبدالله نوری و ریاست عطریان فر بر ستاد انتخابات کشور) آغاز شده است!

فتنه‌گران به دنبال ایفای نقش ترکیه در بیانیه تهران مطرح کردند:
پیشنهاد شعار مرگ بر ترکیه به آشوبگران

در حالی که بیانیه تهران با نقش آفرینی ترکیه و برزیل سناریوهای ضد ایرانی آمریکا را به هم ریخته،‌ مجموعه اتاق فکر حامی فتنه سبز در خارج کشور شعار مرگ بر ترکیه را برای اجتماعات احتمالی آینده آشوبگران مطرح ساخته است. سایت جرس متعلق به مهاجرانی و دیگر حامیان فراری موسوی و خاتمی با بیان این که اگر دست‌یابی به حقوق هسته‌ای خوب است برادران ترک چرا خود به دنبال آن نمی‌روند،‌ نوشت:‌ مسئولان ترکیه کاری نکنند که این بارهوداران ما در تظاهرات و شعارهای خود به جای شعارمرگ بر روسیه و مرگ بر چین، شعار مرگ بر ترکیه سردهند! این سایت حامی موسوی در جریان موضعگیری هفته قبل رئیس حمهور کشورمان در قبال عملکرد روسیه، ‌به رغم پیگیری شعار مرگ بر روسیه در روز قدس و ... به حمایت از روسیه پرداخت و خواستار حمایت این کشور از تحریم علیه ایران شد.

خشم یاران میرحسین موسوی در عصبانیت از بیانیه ایران، ترکیه و برزیل و اجلاس موفق گروه 15 که به انفعال آمریکا و رژیم صهیونیستی در کنفرانس بازنگری ان.پی.تی در نیویورک منجر شد بی‌دلیل نیست. روزنامه آلمانی دی سایت با بیان این که برخلاف ادعای آمریکا، ایران منزوی نیست و بیانیه تهران یکی از نشانه‌های آن است، نوشت: پیش از این به نظر می‌آمد سیاست بین المللی به ویژه برنامه هسته‌ای، محکم در دست قدرت‌های تثبیت شده جهانی است که در قالب اعضای دایم شورای امنیت بر این نهاد سلطه دارند. اما احمدی‌نژاد برگ برنده‌ای رو کرد. مهمتر از بیانیه مبادله اورانیوم، طرف‌های همکاری و مذاکره ایران بودند. زیرا این بار روسای دولت‌های مهم و بسیار مورد احترام یعنی برزیل و ترکیه با ایران به توافق رسیده بودند. ایران بازیگران جدیدی را وارد بازی و رقابت کرده بود.

روزنامه آلمانی با تاکید بر اینکه «برخلاف تصور، آمریکا نتوانسته ایران را از میز بازی دور کند افزود: ایران بعد از مذاکره ژنو برای مبادله سوخت هسته‌ای، برگ ترک-برزیلی خود را روی میز گذاشت با این فرق که مجبور به توقف غنی‌سازی نیست. به همین دلیل هم اوباما مجبور به پیمودن راه تحریم شده است. او عجله دارد. اما فقط تحریم، دیگر کافی نیست. به ‌کشورهای توسعه نیافته احتیاج دارد. اما هنوز قاعده‌های بازی جهان جدید مشخص نشده است.

رئیس ستاد موسوی در تبریز سران فتنه را به توبه دعوت کرد

موج بیداری نسبت به جریان فتنه هر روز دامنه گسترده‌تری به خود می‌گیرد. در یکی از آخرین نمونه‌ها مصطفی مولوی (رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در تبریز) که در زمان دفاع مقدس در مسئولیت معاون شهید باکری فعالیت می‌کرده همراه با گروه دیگری از اعضای ستاد موسوی در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد آزادی خرمشهر با تأکید بر اطاعت از ولی فقیه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از آنان که در حوادث پس از انتخابات دل رهبر معظم انقلاب و خانواده شهدا را به درد آوردند تبری جسته و آنها را به توبه دعوت کرده‌اند. گفتنی است رفتار ریاکارانه میرحسین موسوی در هزینه کردن از سابقه مسئولیت نخست وزیر دوران دفاع مقدس و حتی گاهی تجلیل از رهبر معظم انقلاب به هنگام تبلیغات انتخاباتی باعث پوشیده ماندن دیدگاه‌های جدید و براندازانه او در بین برخی از رزمندگان شده بود. خبر می‌رسد که موضعگیری رئیس ستاد انتخاباتی ‌موسوی ‌در تبریز بازتاب ‌خوبی در بین مردم منطقه داشته است.

پایان نامه آقازادهها حراج اطلاعات محرمانه

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس  با ابراز تأسف از اینکه برخی اطلاعات محرمانه کشور در قالب برخی پایان نامه مسوولین و فرزندان آنان که در خارج تحصیل می‌کنند به کشور بیگانه منتقل می‌شود گفت: مجلس به طور جدی پیگیر نظارت بر تحصیلات مسوولین و آقازاده‌هاست. وی که چندی پیش از حضور صدها آقازاده در خارج از کشور خبر داده بود افزود: موضوع پایان نامه‌های مذکور که در اختیار آقا زاده‌ها قرار می‌گیرد از سوی نهادهای علمی کشور به آنها ارجاع شده است. ازسوی دیگر محمد حسن دوگانی عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس گفت:‌ براساس گزارش وزارت علوم طی دو سال گذشته دویست نفر از فرزندان کارمندان سفارتخانه‌ها و سایر مسوولان کشور که در خارج تحصیل می‌کرده‌اند پس از اتمام مأموریت به دانشگاه‌های داخل کشور منتقل شده‌اند.

نشریه عمار شماره چهل و چهارم


بالا
+ نوشته شده در دوشنبه 89 خرداد 10ساعت ساعت 1:52 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




گزیده ای از نشریه عمار .....

اخبار کوتاه

* یکی از عناصر ضدانقلاب فراری به نام محمدعلی اصفهانی که با برخی سایت‌های گروهکی نظیر اخبار روز و ایران گلوبال همکاری می‌کند، در وبلاگ خود نوشت: شعار نه غزه، نه لبنان حاصلی نداشت جز ایجاد نفرت نسبت به اپوزیسیون سبز در میان مردم خاورمیانه و نیز تشدید بدبینی نزد بخش قابل توجهی از فرهیختگان سیاسی در سراسر دنیا، که به حق به عنوان جزئی از وجدان بیدار جهان معاصر شناخته می‌شوند، و به دلایلی که باید جداگانه مورد بررسی قرار گیرد، نظر چندان مساعدی به جنبش ندارند و آن گونه که بایسته و شایسته است از آن حمایت نمی‌کنند. شبیه همین شعار بود ادعایی که بسیج و سپاه و لباس شخصی‌ها را عرب‌های از خارج آمده معرفی می‌کرد.

*کتب انجیل و تورات تحریف شده به صورت گسترده از مرزهای غربی وارد کشور شده‌اند. به گزارش آتی: یکی از مسئولان امنیتی کشور در نشست اخیر خود در آذربایجان غربی با اعلام این موضوع، تاکید کرده بود که اشغالگران نقش مهمی در این مسئله دارند و این کتابها را از طریق مرزهای عراق وارد کشورمان می‌کنند. به گفته وی، بخشی از این کتب در منطقه و بخش عمده‌ای به مناطق مختلف کشور قاچاق می‌شود.

* پس از اعدام چند عضو پژاک اعضای این گروهک با حضور در روستا‌های مناطق کردنشین غرب کشور با مظلوم‌نمایی قصد جذب نیرو را داشتند. اعضای این گروه که همواره با زور و تهدید از مردم  کردنشین نیرو و امکانات جذب می‌کردند این بار با تضرع و خواهش خواستار الحاق نیرو به این گروهک بوده‌اند. جالب آن که مردم محلی که از این رفتار غیرمعمول پژاک متحیر بودند، علت این تضرع و التماس را ضعف نیروی انسانی پژاک و کومله اعلام کرده‌اند. وابستگان به این گروهک‌ها در دانشکده‌ها و مراکز آموزش عالی در اقدامی عجیب به شعارنویسی در حمایت از عبدالله اوجلان رهبر پ.ک.ک  ترکیه پرداخته‌اند.

* به تازگی تبلیغی روی تعدادی از اتوبوس‌های نیویورک نقش بسته است که مسلمانان ‌را تشویق به خروج از دین اسلام کرده و به آنها وعده کمک داده است.

پاملا گلر که رئیس سازمانی برای متوقف کردن روند فرایند مسلمان شدن در آمریکاست در این باره گفت: این تبلیغات با هدف کمک به افرادی است که می‌خواهند از دین اسلام خارج شوند.!

* پس از آنکه هفته نامه آلمانی اشپیگل در گزارش ویژه خود نوشت: کاسپین ماکان از ماجرای قتل ندا آقاسلطان بهره برداری شخصی می‌کند و کار تا آن جا بالا گرفته که برای خود مشاور مطبوعاتی استخدام کرده است، سایت وزارت خارجه رژیم اشغالگر قدس با عصبانیت نوشت: حمله به ماکان به خاطر دیدار از اسرائیل یک بار دیگر در مقاله‌ای بازتاب یافت و این بار هفته نامه آلمانی «اشپیگل» با انتقاد از اینکه ماکان بابت مصاحبه‌هایش دستمزد مطالبه می‌کند و نیز دیدارش با شیمون پرز، او را سرزنش کرده است.

* شیرین نشاط، دختر سرلشکر علی نشاط فرمانده گارد دوران طاغوت و کارگردان فیلم ضد ایرانی «زنان بدون مردان» بزودی دومین فیلم ضد ایرانی خود را کلید می‌زند.

* حجةالاسلام والمسلمین قائم مقامی از دوستان قدیمی نوری‌زاد در نامه‌ای به وی نوشت: در مجلس سالگرد یکی از شهدا وقتی در مورد ناکارآمدی نظام اسلامی و علیه روحانیت سخن گفتید به شما هشدار دادم چنانچه در زمان حاکمیت پیامبر اکرم (ص) هم بودید به آن حضرت اعتراض می‌کردید.

* شیرین عبادی رئیس کانون غیرقانونی مدافعان حقوق بشر از پاسخ به یک شنونده صدای آلمان (مقیم لندن) درباره عدم توجه به وضعیت حقوق بشر در کشورهای عرب خاورمیانه، طفره رفت.

* رابرت مرداک سرمایه‌گذار صهیونیست شبکه ضد اخلاقی «فارسی1» درصدد گسترش این شبکه است. مرداک درصدد است با اختصاص بودجه اولیه 30 میلیون دلاری، 5 شبکه دیگر را پس از «فارسی1» راه اندازی کند.

* الشرق الاوسط به نقل از دیپلماتهای غربی نوشت: آمریکا امیدوار است بازرسان آژانس در ایران به مخازنی دست پیدا کنند که در آن تجهیزات ساخت جنگ افزار هسته‌ای مخفی است! خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز همسو با این ادعا نوشت: پس از توافق مبادله سوخت هسته‌ای، تجهیزاتی در پایگاه‌های اتمی ایران نابود شد که می‌توانست سیستم الکتریکی تولید بمب اتم را تأمین کند. این خبرگزاری که گویا به خبط رسانه‌ای خود پی‌برده است، بی‌درنگ می‌افزاید: البته اثبات این موضوع زمان بر است!

* بررسی پرونده یکی از آقازاده‌ها که شامل چندین سال فعالیت‌های اقتصادی وی می‌باشد بار انبوهی ازگزارش‌ها را تشکیل داده و با اضافه شدن برخی موارد دیگر همچون دخالت در برخی حوادث بعد از انتخابات پرونده وی شامل 35 زونکن تاکنون شده است. پرونده این آقازاده با بدست آوردن اسناد جدید دیگر در حال قطور شدن است.

قطعه‌ای از بهشت (خاطراتی ازبزرگان)
این هفته  با:حضرت امام

* وقتی زندان بودیم، می دانستیم که امام کاری برایمان نمی‌کند و هیچ امیدی به آزادی نداشتیم. از زندان که آزاد شدم، یک‌راست رفتم پیش امام. به‌ام گفت: «من هرشب به یاد شما بودم و دعاتان می‌کردم».

* همین که از خواب بیدار می‌شد، چراغ خواب کوچک بالای سرش را خاموش می‌کرد. موقع پیاده‌روی در اتاق هم همین‌طور، چراغ‌های اتاق را خاموش می‌کرد. با سه مشت آب وضو می‌گرفت. حتی اجازه‌ی استفاده‌ی بیش از اندازه‌ی دستمال‌کاغذی را هم نمی‌داد. روی لیوان آب نیم‌خورده هم کاغذ می‌گذاشت که بعداً بخورد.

نشریه عمار شماره شصت و سوم


بالا
+ نوشته شده در یکشنبه 89 خرداد 9ساعت ساعت 3:10 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




<      1   2   3   4   5   >>   >