سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترسیم شاخص ......!؟

گزیده ا زاز نشریه عمار.....

واکنش انفعالی صهیونیستها نسبت به پیشنهاد ولیامر مسلمین‌‌

تهاجم فاشیست‌های صهیونیزم به کشتی کاروان آزادی غزه که به دستور مستقیم باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی صورت گرفت، موجی از اعتراض و تنفر جهانی از این رژیم و حامیان غربی آن را در برداشته است. مقام‌های صهیونیستی و آمریکا که پس از این اقدام غیر‌انسانی و ضد حقوق بشری -که به کشته وزخمی شدن 70 نفر و اسارت 470 نفر از امداد رسانان منجر شد- خود را در وضعیت بن بست و استیصال سیاسی و امنیتی گرفتار می‌بینند، و به حربه‌های سیاسی و رسانه‌ای متوسل شده‌اند تا از فشار افکارعمومی و بن بست ناشی از آن خارج شوند.

در همین راستا ساعاتی پس از آن که مقام معظم رهبری بر تکرار «کارنمادین و درخشان اعزام کاروان دریایی به غزه در دهها شکل و شیوه ی دیگر» تأکید کردند شبکه تلویزیونی آمریکا با انتشار خبری تهدید آمیز اعلام کرد: اسرائیل به هر کسی که به کاروان دریایی بپیوندد حمله خواهد کرد. صدای آمریکا نیز به نقل از «منوشه امیر» مدیر بخش فارسی صدای رژیم صهیونیستی در خبر مشابهی مدعی شد: « کشتی کاروان آزادی، ‌یک کشتی تروریستی بوده است.»(!) صدای آمریکا در ادامه این ادعا می‌افزاید: «این کشتی‌ها حامی یک سازمان تروریستی بودند. آمده بودند تا با ارتش  اسراییل مقابله کنند! بنابراین این‌ها در واقع هدف جنگی بودند. این ادعاها و خبرسازیهای محافل سیاسی و خبری صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در حالی است که کشتی‌های حامل کاروان «‌شریان زندگی» شامل افرادی آزادیخواه، حامی حقوق بشر و ضد تبعیض بودند که مواد غذایی و پزشکی برای مردم محاصره شده غزه می‌بردند. به گفته جرج گالوی نماینده سابق مجلس انگلیس و رئیس کاروان «‌شریان زندگی» اسرائیل با این اقدام ضد بشری نشان داد که رژیمی خارج از قانون است و هیچ اهمیتی برای حقوق بشر قائل نیست و به قوانین و تصمیمات   بین‌المللی‌متعهدنیست. اما اسراییل ‌باید توجه ‌داشته ‌باشد که ‌معرکه ‌ناوگان‌آزادی را باخت.

شبکه خبری اسکای نیوز با اشاره به تلاش همه جانبه آمریکا برای نجات رژیم صهیونیستی از بن بست‌های سیاسی و امنیتی وتلاش جدید نماینده آمریکا برای تعدیل قطعنامه شورای امنیت در محکومیت رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این خواست اسرائیل از آمریکاست. اسراییل انتظار دارد آمریکا فریادها علیه یورش به ناوگان آزادی را منحرف کند. «‌اسکای نیوز» در ادامه تصریح کرد: «شاید اسراییل بتواند با هزینه‌های دیپلماتیک ناشی از یورش به کشتی امداد رسانی ترک، ادامه حیات دهد. ولی اگر  آمریکا به عنوان متحد همیشگی این رژیم صهیونیستی به درستی ازآن حفاظت نکند دیگر امیدی برای اسراییل باقی نمی‌ماند.»

استمرار دو گانگیهای سران فتنه

موسوی و خاتمی با موضعگیری در برابر جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در سواحل غزه عملا مضمون تبلیغات انتخاباتی سال گذشته خود در تخطئه حمایت جمهوری اسلامی از فلسطین را پس گرفتند. خاتمی حتی از موضع شورای امنیت که کشورهای مستقل را مورد تحریم و تهدید قرار می‌دهد و در برابر جنایاتی اینچنین ساکت می‌نشیند ابراز شگفتی کرد. سران فتنه تاکنون حاضر نشده بودند علیه شعار «‌نه غزه نه لبنان» هوادارا نشان درروز قدس سال گذشته موضعگیری کنند! موضعگیری جدید سران فتنه بیش از هر چیز احساس انزوای آنان را در افکار عمومی نشان می‌دهد. شاید همین وقوف به انزوای در بین مردم سبب شده است که سایت متعلق به مهاجرانی و .... از موسوی و کروبی بخواهد برای زنده نگه داشتن جریان سیاسی خود اعلام کنند که حاضر به معامله با نظام هستند. با این حال برخی از رفتارهای سران فتنه متناقض با این رویکرد است. موسوی و کروبی در جلسه چندی روز قبل خود با امضای نامه‌ای تقاضای مجوز برای یک راهپیمایی به مناسبت 22خرداد سالگرد انتخابات دهم ریاست جمهوری را کرده‌اند.

در همین حال گروهک منافقین پیام صوتی مسعود رجوی سرکرده جنایتکار خود را برای برخی از شهروندان تهرانی ارسال کرده که در آن از مردم دعوت شده است برای زنده کردن جنبش سبز و حمایت از مبارزات موسوی در روز 22خرداد به خیابان بیایند. بی.بی.سی هم برای این ایام صدها کلیپ تحریک آمیز را به منظور زنده نگه داشتن فتنه تدارک دیده است. در این حال نمایندگان موسوی و کروبی در مذاکراتی پنهانی با شبکه ماهواره‌ای افغانی آریانا و یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای عربی قصد راه اندازی یک شبکه تلویزیونی مستقل برای استمرار فعالیت‌های فتنه‌گرانه خود دارند. ابوالفضل فاتح به نمایندگی از موسوی و مجتبی واحدی (کارشناس جدید صدای آمریکا) به نمایندگی از کروبی پس از مواجه شدن با درخواست مبلغ بسیار بالا از سوی این شبکه‌ها در حال حاضر مشغول چانه زنی با آنها هستند.

عده قلیلی در حدود 30نفر از هواداران فتنه دیروز با استفاده از فضای امن دانشگاه تهران در مقابل دانشکده فنی اجتماع کردند. این تجمع همزمان با تظاهرات صدها نفر دانشجوی معترض به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی صورت گرفت. فریب خوردگان جریان فتنه اندکی پس از تجمع به مشاجره با یکدیگر پرداختند و متفرق شدند. ریزش در جریان فتنه حتی در سطوح افراطی‌ترین بخش‌های آن نیز همچنان ادامه دارد. پس از انتشار خبر استقرار یکی از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم به نام محمد صادقی در پایگاه گروهک جنایتکار پژاک، «‌مرتضی سیمیاری» دبیر واحد اجتماعی طیف غیر‌قانونی علامه -گروهک غیر‌قانونی منشعب از دفتر تحکیم وحدت- با صدور بیانیه‌ای و با اشاره به عدم رعایت اساسنامه داخلی دفتر تحکیم وحدت در پیروی و حفظ دستاوردهای انقلاب، امام و رهبری حضور اعضای این تشکل در کنگره آمریکا و پارلمان اروپا،  انحراف فکری عقیدتی و نفوذ گروهک‌های لیبرال و مارکسیست و وادادگی در مقابل ضد انقلاب داخل و خارج نشین، جدایی خود را از این جریان غیر‌قانونی با تبری نسبت به گذشته اعلام کرد.

در این اوضاع و احوال دبیرکل یکی از احزاب دوم خردادی که به خاطر فعالیت‌های غیرقانونی در جریان فتنه سال گذشته، مدتی را در بازداشت به سر برده  است، در یک محفل خصوصی پیشنهادهایی مثل فعالیت تحت پوشش احزاب بی‌نام و نشان و بی‌حاشیه، ایجاد تشکیلات جدید در صورت امکان،  ارتباطات و جلوگیری از پراکندگی، ‌تشکیل گروهای مطالعاتی و مذهبی و ... را مطرح کرده است.

نشریه عمار شماره شصت و ششم


بالا
+ نوشته شده در چهارشنبه 89 خرداد 12ساعت ساعت 3:32 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




گزیده ای از نشریه عمار .....

جنایت زیرسایه جام جهانی، سناریوی ناموفق

صهیونیست‌ها در ادامه جنایات خود پس از به شهادت رساندن قریب 20نفر از سرنشینان کشتی ترکیه‌ای «‌مرمره»، یک کشتی یونانی از «‌ناوگان آزادی» رانیز مورد حمله قرار دادند. این خبری است که یک سازمان غیردولتی یونان اعلام کرده است. ارتش یونان نیز به همین سبب اعلام کرد رزمایشی را که قرار بود به طور مشترک با ارتش صهیونیستی انجام دهد لغو کرده است. روز گذشته همچنین افراد ناشناسی در حمله به بندر نظامی اسکندرون ترکیه دست کم شش نظامی این کشور را کشتند. اگر چه غربی‌ها تلاش می‌کنند این حمله را به جدایی طلبان کرد ترکیه (پ.ک.ک) منتسب سازند، ولی همزمانی آن با جنایات صهیونیست‌ها در آب‌های نزدیک به غزه دلیل کافی برای نقش رژیم صهیونیستی در این جنایت به شمار می‌رود. از دیدگاه ناظران سیاسی صهیونیست‌ها به آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال به عنوان فرصتی برای تحت الشعاع قرار گرفتن جنایات خود می‌اندیشند. این سناریو پیش از این در جریان حمله 33 روزه به لبنان که با هزیمت ارتش صهیونیستی به پایان رسید، اجرا شده بود. از سوی دیگر مقامات و محافل سیاسی منطقه همزمان با این حمله باردیگر موضوع احتمال حمله ارتش صهیونیستی به ایران را مطرح ساخته‌اند. از جمله القدس العربی به نقل از «خلفان» رئیس پلیس دوبی نوشته است: « ایرانی‌ها اگر به بزرگترین قدرت نظامی منطقه هم تبدیل شوند هیچ گاه به جنگ در منطقه نمی‌اندیشند. اما اسرائیل شاید به زودی به ایران حمله کند و هر لحظه که سپر موشکی آنها در منطقه تکمیل شود باید در انتظار حمله تل آویو به تأسیسات اتمی ایران باشیم.»

در همین حال نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع ساکنان صهیونیستی کانادا در اظهاراتی عجزآلود گفت: «ما نباید اجازه دهیم اشتباه گذشته تکرار شود. زمانی که اسرائیل از لبنان خارج شد ایران به آنجا وارد شد و زمانی که اسرائیل از غزه خارج شد ایران به آنجا هم وارد شد. بنابراین دیگر نمی‌توانیم تحمل کنیم که این اشتباه برای بار سوم با پیامدهای آن تکرار شود.»

وی افزود: «ما نمی‌توانیم سومین حضور ایران را در تپه‌های مشرف به تل آویو تحمل کنیم و این بدان معناست که ما باید این اطمینان را بدست آوریم که هر کشور فلسطینی در آینده به طور موثری غیرنظامی شود.»

سران داخلی فتنه مضحکه کمدی تلخ دشمنی با آرمانها

سایت‌های طرفدار موسوی وسیله خوبی برای تفریح و دست انداختن از سوی دانشجویان شده‌اند !. تعدادی از دانشجویان دانشگاه مشهد در یک شوخی بادوست خود که «محمد فیض» نام دارد صفحه‌ای را با عنوان «محمد فیض را آزاد کنید» در فیس بوک ایجاد کردند. این شوخی به فاصله کوتاهی در سایت‌های مشهور حامی موسوی مثل کلمه، دانشجو، پیک ایران، جرس، صدای آمریکا و..... به عنوان خبر منتشر شد. حتی برخی از رسانه‌های ضد انقلاب ادعای کشته شدن محمد فیض را -که در این شوخی از او به عنوان بازداشت شده‌ در اجتماع روز دوم خرداد دانشگاه فردوسی مشهد یاد شده بود- مطرح کردند. حال آن که در این روز هیچ اجتماعی در دانشکده فردوسی مشهد برگزار نشده بود. محمد فیض پس از این جنجال مضحک خطاب به دوستانش در فیس بوک نوشت: «این قدر شوخی کردین که الان در VOA (‌صدای آمریکا) منو گرفتن ببینم آخرش می‌تونین واسه من دردسر درست کنین!»

 واقعیت صحنه عمل جریان فتنه‌گر نیز در همین اندازه مضحک است. در روزهای اخیر علی شکوری راد از عناصر بازمانده مرکزیت حزب فاقد مجوز مشارکت در سایت زیرزمینی نوروز ادعا کرده بود اظهارات حجاریان، ‌عطریانفر، ابطحی، سعید شریعتی و چند نفر دیگر پس از یک دوره شکنجه سفید بوده است. سعید شریعتی (‌عضو جدا شده از حزب مشارکت) در پاسخ گفته است:‌ «آقای شکوری راد بنده نه شکنجه سفید شدم نه شکنجه سیاه اگر هر کدامش بر من اعمال می‌شد بر خلاف اعتقاداتم حرف نمی‌زدم گمان نمی‌کنم حداقل شما تأیید نکنید که من بر خلاف اعتقاداتم حرف نزدم.» اما شکوری‌راد در پاسخ اصرار دارد که شریعتی «‌محکوم است به این که تحت شکنجه سپید بوده حتی اگر خودش هم آن را انکار کند!»(!) تندروی مضحک شکوری‌راد از آن جهت قابل توجه است که وی به سبب بازداشت ‌نشدن ‌در حوادث ‌پس‌ از انتخابات ‌مورد سوء ظن هم حزبی‌های خود قرار دارد.

بخش دیگری از این سناریوی کمدی اظهارات افرادی مثل موسوی است. او پس از یک سال همسنگری با دشمنان دیرینه امام (ره)،‌ نظام را متهم کرد که « وضع امام و نام امام را طوری محصور کرده است که فقط یک گروه خاص می‌تواند درباره امام سخن بگوید.» وی این سخن را در ملاقات با کروبی بیان کرد. دیگر طرف این ملاقات یعنی کروبی در جلسه دیگری درباره رویکرد جدید محمد خاتمی گفته است. اگر خاتمی بخواهد با نظام وارد مذاکره شود باید با هماهنگی ما باشد در غیر این صورت درباره گذشته خاتمی و عملکرد او که باعث از دست دادن قدرت قانونی اصلاح طلبان شد با مردم افشاگرانه سخن خواهد گفت. وی در عین حال که علنی کردن اختلافات داخلی را به زیان جنبش سبز دانست اما تأکید کرد: صبر ما تازمانی است که خاتمی سر ما را کلاه نگذارد. میرحسین موسوی هم در یک محفل نه چندان خصوصی گفته است: «ما اعلام می‌کنیم که راه ما و جنبش سبز از راه فرصت طلبان و سازش کاران جدا است!»

موسوی افزوده است:‌ آقای خاتمی باید بین اصلاحات و جنبش سبز و بین مبارزه و سازش با نظام یکی را انتخاب کند، ما وقتی قیام کردیم گفتیم تا آخر می‌رویم و حق را از حلقوم آنها در می‌آوریم و قرار شد کوتاه نیاییم و شیب مبارزه را به سمت نفی کامل حکومت ببریم، متاسفانه آقای خاتمی با کمی تغییرات و طولانی شدن برنامه‌ها  و برخورد  پرفشار نظام و کنارکشیدن و عافیت طلبی در بین بعضی همراهان، مواضع خود را تغییر داده و جبهه متحد مارا به سمت کوتاه آمدن و سازش  سوق داده است.  این آقا ما را به تند روی و تبدیل شدن به اپوزسیون متهم می‌کند و انتظار دارد که ما در چارچوب حکومت مسائلمان را حل و فصل کنیم و با ورود به حاکمیت از طریق ساز وکارهای قانونی نظام به قدرت برسیم.»

خاتمی در روزهای اخیر رویه موسوی را موجب تبدیل شدن همراهانش به اپوزیسیون دانسته و تأکید کرده بود: موسوی در افکار عمومی رایی ندارد.

در این بگو مگو‌ها به نظر می‌رسد بهترین مدل تحلیلی همان کلام امام است که وقتی دشمن از کسی تعریف کند باید عزا بگیرد، ‌حجت الاسلام رحیمیان یکشنبه شب گذشته در تفسیر این کلام امام گفت:‌ منظور امام این است که آن شخص (‌مورد تعریف دشمن) ‌مرده است. چون عزا را برای مرده می‌گیرند.

در همین حال سایت صهیونیستی ضدانقلابی بالاترین از به هم ریختگی شدید روحی در میان عناصر افراطی و آشوبگر خبر داد و نوشت: بعد از مدتها باز هم سعی کردم بنویسم. هر روز نگران‌تر می‌شوم. برای سالگرد انتخابات چه برنامه‌ای داریم؟ آیا اصلا برنامه‌ای داریم؟ هرچه گشتم هیچ چیز غیر از تفرقه ندیدم! یکی می‌گوید از فلان خیابان، دیگری می‌گوید نه! یکی می‌گوید موسوی و کروبی رهبر هستند و آنها باید بگویند. دیگری می‌گوید جنبش رهبر نمی‌خواهد! عده‌ای هم در حال تخریب این و آن هستند. اگر راه حلی دارید پس کی می‌خواهید ارائه دهید؟! اگر هم ندارید پس چرا تفرقه اندازی می‌کنید؟ فرضا که شما درست می‌گویید و همه سران اصلاح طلب بد هستند و جیره خوار آمریکا! خوب که چه؟! لطفا کمی هم فکر کنید!

نشریه عمار شماره شصت و پنجم


بالا
+ نوشته شده در سه شنبه 89 خرداد 11ساعت ساعت 1:58 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




<      1   2   3   4   5   >>   >