سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترسیم شاخص ......!؟

گزیده ای از نشریه عمار ...........

اخبار کوتاه از سرتاسر دنیا

* در ادامه فعالیت‌های مرموز گروهی ناشناخته برای تهیه و توزیع فیلم‌های ضد ایرانی در سطح کشور اخیراً فیلمی با محتوای کاملاً ضد ایرانی و اسلامی، با عنوان "زامبی‌های حاصل از ویرانی" در میادین و خیابان‌های سطح شهر تهران به مردم عرضه می‌شود. این فیلم به صورت زیرنویس به فارسی ترجمه شده است.  براساس داستان این فیلم، زامبی ویروسی است که از طریق یک شخص ایرانی که دارای ظاهر و وجهه مذهبی است وارد آمریکا شده و موجب تبدیل انسان‌ها به حیوانات آدم‌خوار می‌شود.

* اخیراً برخی افراد سود‌جو و مشکوک در اقدامی قابل تامل اقدام به قاچاق انبوه کاغذهای مخصوص چاپ دلار آمریکا به ایران می‌کنند. این کاغذهای مخصوص از طریق کردستان عراق به داخل کشور منتقل می‌شوند. گفته می‌شود، چاپ دلارهای جعلی با کیفیت بالایی صورت می‌گیرد به نحوی که تشخیص جعلی بودن آن برای افراد عادی امکان‌پذیر نیست. 

* ربابه صدر خواهر امام موسی صدر جانشین واقعی برادرش را سید‌حسن نصرالله خواند و گفت: او مردی خدایی ست که تقوای او بی نهایت و رهرو راستین امام‌صدر است.

* در پی اقدام یک مبتکر ایرانی، از جعل نام خلیج فارس در موتور جست‌وجوگرگوگل ‌به ‌زبان‌های فارسی، عربی‌ و انگلیسی‌جلوگیری شده است. با این اقدام، برای کاربرانی که قصد استفاده از عبارت جعلی برای خلیج‌فارس در موتور جست‌وجوی این شاهراه اینترنتی دارند، صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که این جمله به وی تذکر داده می‌شود: «عبارت‌ صحیح ‌برای ‌جست‌وجو (خلیج فارس) است، دوباره            تلاش کنید.» 

* شبکه «فارسی 1» بخشی از چهره پلید خود را رو کرد. شبکه تلویزیونی فارسی 1 در راستای ترویج نام جعلی خلیج عربی که از اهداف مغرضانه برخی کشورهاست همایشی را با عنوان جعلی خلیج «عر‌بی» برگزار کرده است.

* در پی توزیع کتاب با عنوان خلیج عربی در نمایشگاه بین المللی کتاب، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از جمع آوری این کتاب و پلمب غرفه توزیع کننده آن ( غرفه مصر) خبر داد.

* روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت:  فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در کنفرانسی بین المللی که این روزها در اسرائیل درباره «سامانه‌های دفاع موشکی» برگزار می‌شود، اعتراف کرد که ارتش اسرائیل نمی‌تواند اسباب محافظتی و دفاعی کامل در برابر موشک‌های ‌زمین ‌به ‌زمین و خمپاره‌های سوریه، ایران و حزب‌الله لبنان را فراهم کند. لازم به ذکر است موشک‌های پیشرفته از نوع ام-600 حزب‌الله بسیار بیشتر از موشک‌های اسکاد باعث نگرانی شدید سرویس امنیتی اسرائیل است.

* وزیر کشور عربستان شایعات منتشر شده درباره آنچه فعالیت جاسوسی ایران در کشورهای حوزه خلیج فارس خوانده شده را رد کرد. در همین حال سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: خبرها و گزارش‌های ساختگی از این دست، ابزاری برای دور کردن اذهان از جنایات رژیم صهیونیستی است.

*  هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در باره اساسنامه اخیرالتصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای  دانشگاه آزاد اسلامی مدعی: اشکالات شرعی، قانونی و اجرایی در این مصوبه شد.

* سایت جرس که به عنوان تریبون اغتشاشگران سیاسی و اجتماعی با هدایت سرویس‌های امنیتی خارج از کشور اداره می‌شود در مطلبی بازداشت سارقان حرفه‌ای، توزیع کنندگان مواد مخدر و مزاحمان به نوامیس مردم را بازداشت شهروندان عادی توصیف کرد و اقدام در خور تقدیر نیروی انتظامی را تضییع حقوق شهروندی خواند.

* تعدادی از اغتشاشگرانی که تصاویر آنان منتشر شده بود، به طور جداگانه قصد خروج غیرقانونی از کشور را داشته‌اند که برخی از آنها از سوی گروهانهای مرزی دستگیر شده‌اند.

* اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور در گفتگو با نشریه آمریکایی نیویورکر در مورد حوادث پس از انتخابات گفت: آنهایی که به زندان افتادند فقط کسانی‌اند که به تخریب اموال عمومی پرداختند. وی افزود: خرابکاری کردن فقط این نیست که شما خودت دست به بزهکاری بزنی. روزنامه نگاران دستگیر شده در ایران، دیگران را به انجام خرابکاری تحریک کرده‌اند.

* تلویزیون عربستان با پخش گزارشی مستند تاریخ ایران را اوج شکوه تمدن بشری نامید. به گزارش العالم، شبکه یک تلویزیون عربستان در برنامه‌ای مستند اعلام کرد: «کوروش کبیر» درگیری میان قبیله‌ها را از بین برد و یک امپراتوری متحد و جهانی به وجود آورد.

* تلویزیون دولتی انگلیس از حضور نداشتن انتشارات آثار شهید بهشتی در نمایشگاه کتاب تهران، ابراز ناراحتی کرده است. بی.بی0سی همچنین از عدم حضور این انتشارات در نمایشگاه -که بنا به گفته مسؤولان، به دلیل انجام تخلفات صنفی بوده است- ابراز نگرانی کرده و آن را نشانه نبود آزادی بیان در ایران دانسته است.

* مولوی مختار‌مفلح رئیس نهضت اسلامی افغانستان، تظاهرات اخیر روبروی سفارت ایران را بشدت نکوهش کرد و گفت: این تظاهرات یک تظاهرات دلاری است که در مقابل دریافت پول انجام می‌شود. اعتراض در افغانستان علیه ایران پس از آن آغاز شد که گزارشهایی در مورد اعدام شماری از پناهجویان افغان در ایران انتشار یافت. در شایعاتی آمده که شش هزار افغانی در ایران اعدام شده‌اند!  ضیایی‌فر، معاون روابط عمومی سازمان زندانهای کشور گفته است که حدود 4 هزار افغان که بیشتر آنها جرایم مواد مخدر دارند، در زندانهای ایران بسر می‌برند. اکنون با توجه به آمار 4 هزار نفری زندانیان افغان، این پرسش مطرح است که چگونه امکان دارد، از میان چهار هزار زندانی افغان، شش هزار تن (به ادعای برخی گزارشهای عجیب و غریب در افغانستان) اعدام شده باشند؟

* یک هیأت دولتی در آذربایجان شرقی سفری 10روزه به چین داشتند تا از کارخانه واگن سازی این کشور در بخش خصوصی بازدید کنند. این سفر 10روزه درحالی صورت پذیرفته که در بین افراد این هیأت تنها مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز سررشته‌ای در موضوع خرید واگن برای مترو دارد و حضور مشاور امور بانوان استانداری، رئیس شورای شهر که پزشکی هسته‌ای خوانده و عضو کمیسیون برنامه و بودجه که رشته تحصیلی‌اش دامپزشکی بوده در این سفر تخصصی سؤال برانگیز است.

* مردی که سال‌های سال به عنوان محافظ شخصی رهبر کره شمالی در کنار وی بوده است می‌گوید کیم جونگ ایل از سفر با هواپیما می‌ترسد. محافظ شخصی رهبر کره شمالی علت ترس کیم از سفر هوایی را سقوط هواپیما پس از اقدام احتمالی یکی از مخالفان بسیار زیاد او عنوان کرده است. وحشت وی تا حدی است که او تا کنون هیچ مسافرت هوایی نداشته است.

* خبر گزاری فرانسه به نقل از وزارت خارجه برزیل نوشته است که این کشور پیشنهادی در خصوص تبادل سوخت هسته‌ای مورد نیاز برای رآکتور تحقیقاتی تهران، بین ایران و غرب نداشته است.

* یک مقام مسئول در استان چهارمحال و بختیاری از نصب دیش ماهواره در برخی از سیاه چادرهای عشایری مناطق محروم این استان خبر داد. وی اظهار داشت: تعدادی از عشایر کوچ‌رو مناطق محروم و دورافتاده این استان که حتی از روشنایی برق نیز محروم هستند؛ مبادرت به استفاده از دستگاه گیرنده ماهواره با برق باطری می‌کنند. این مقام مسئول همچنین از رواج بلوتوث تصاویر مستهجن در مدارس مقاطع راهنمایی و متوسطه ابراز نگرانی کرد و گفت: بی‌تفاوتی برخی از والدین و مسئولان این امر موجب بروز چنین معضلی در جامعه شده است. وی فیلم برداری و پخش مسایل غیراخلاقی توسط برخی اراذل و اوباش منطقه را مشکل اجتماعی دانست که به تازگی جامعه را تهدید می‌کند.

* آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در نامه‌ای از رئیس جمهور کشور آذربایجان خواست تا اقدام لازم در خصوص جلوگیری از تخریب مسجد فاطمه زهرا(س) را بگیرد.

* اخیراً شرکتی اقدام به واردات خودروی هیوندا با برچسبی با عنوان  خلیج‌‌عربی به‌ جای خلیج‌فارس کرده‌است. هنوز مشخص نیست چه تعداد خودرو با این عبارت جعلی وارد کشور شده است. ذکر این نکته ضروری است که چندی پیش برخی از رسانه‌های وابسته به ضد‌انقلاب از این شرکت که وارد کننده عمده خودروی هیوندا به ایران است بعلت کمکهای بی شائبه‌اش به جریان سبز در ایام پس از انتخابات تقدیر کرده بود! گفته می‌شود اخیرا بخشنامه‌ای در گمرک صادر شده که طی آن خودرو‌های وارداتی دارای برچسب خلیج‌عربی از گمرک ایران ترخیص نمی‌شود

* محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز در پاسخ به سوالی در خصوص دلایل اصلاح ساختار آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: یکی از اشکالات ان.پی.تی که باید اصلاح شود این است که این مرکز بین المللی بعضا به جای اینکه جلوی تولید بمب اتم را بگیرد، برای اعضای فاقد بمب مزاحمت ایجاد می‌کند. همچنین رئیس جمهور گفت: اوباما بزرگترین و آخرین شانس آمریکا برای ایجاد تغییر واقعی و اصلاح چهره آمریکا در جهان است و اگر از این فرصت به خوبی استفاده نشود، دیگر چنین موقعیتی تکرار نخواهد شد.

* تعدادی از اصلاح‌طلبان استان مرکزی با هماهنگی مسئول دفتر آقای صانعی با ایشان دیدار کرده‌اند. در این دیدار آقای صانعی در خصوص مسائل بعد از انتخابات و بروز خفقان سیاسی از طرف دولت و حکومت ابراز نگرانی کرده! و اذعان داشته است: «بنده نسبت به ادامه این روند به نفع اصلاح‌طلبان خوش بین هستم.» این جلسه به دلیل و احساس خطر برخی افراد برای انتخابات آتی از جمله رئیس مشارکت شاخه اراک از استقبال خوبی برخوردار نبوده است. گفته می‌شود این جلسات در راستای انسجام اصلاح‌طلبان استان و تلاش برای تثبیت مرجعیت آقای صانعی می‌باشد.

* فرقه ضاله بهائیت اخیرا بر سفر برخی از عناصر و اعضای موثر خود به برخی استان‌ها از جمله مازندران و گیلان برای شکل دهی به جلسات این فرقه تاکید کرده است. گفته می‌شود این فرقه از اعضای فرقه خود در بناب خواسته است که برای تشکیل هسته اصلی این فرقه در دو استان ذکر شده اقدام نموده و امور تشکیلاتی را آموزش دهند. شایان ذکر است در جلسه اعضای این فرقه در بناب برای تشکیل این هسته مبلغ 4میلیون و 500 هزار تومان جمع آوری شده است.

* تعدادی از اعضای جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین در راستای تحکیم اهداف تشکیلاتی با همدیگر ازدواج کرده‌اند!  در میان این افراد، فعالان فمنیستی، اعضای تحریریه سایت جمهوریت (از سایتهای هدایت کننده اغتشاشات سال گذشته)، وبلاگ‌نویسان فعال در آشوبهای سال گذشته انتخابات، روزنامه‌نگاران و دگر اندیشان مرتبط با رسانه‌های بیگانه به چشم می‌خورند. بسیاری از این افراد سابقه نشر اکاذیب، محکومیتهای کیفری و انفصال از خدمات دولتی را درکارنامه خود دارند. بنابراین گزارش  برخی از این افراد همچنین دارای سوابق بسیاری در زمینه هنجارشکنی و ترویج ادبیات  غیر‌اخلاقی در فضای مجازی هستند. گفتنی است ازدواج تشکیلاتی برای نخستین‌بار توسط منافقین قدیم (گروهک تروریستی رجوی) پس از اعلام مبارزه مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی صورت گرفت. برخی آگاهان سیاسی اقدام این افراد که پس از ساختارشکنی‌ها و آشوبهای سال گذشته به عنوان منافقین جدید نامیده می‌شوند، نوعی تبعیت از مرام و شیوه آنها (منافقین قدیم)  ارزیابی می‌کنند.

* "فیلیپ کرولی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: نمایندگان آمریکا و دیگر کشورهای حاضر در ضیافت شام پنج‌شنبه شب به میزبانی "منوچهر متکی "وزیر امورخارجه ایران نتوانستند اختلافات موجود در خصوص پیشنهاد تبادل سوخت با ایران را برطرف کنند. خبرگزاری فرانسه: «دولت "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که ایران فرصت دیگری را برای از بین‌ بردن بن‌بست بوجودآمده در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور از دست داد.»

* منابع دیپلماتیک اروپا اعلام کردند که دور جدیدی از تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران تا اواسط ماه ژوئن (اواخر خردادماه) آماده خواهد شد اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی پیش‌نویس تحریم‌ها علیه ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد فرستاده خواهد شد.

* یک نشریه مستقل آمریکایی در نامه‌ای خطاب به دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور اسلامی ایران از اینکه در سفر ریاست جمهوری به نیویورک به نشریات مستقل آمریکایی به اندازه رسانه‌های وابسته به سیستم‌های معاند بها داده نشده و امکان مصاحبه به این نشریات داده نشده، انتقاد کرد.

* روزنامه صهیونیستی "معاریو" روز گذشته نوشت: سران سرویس امنیتی اسرائیل و در بین آنها، "مائیر داگان"، رئیس موساد خواستار مذاکرات فوری با "بشار اسد"، رئیس جمهور سوریه شده‌اند. در این گزارش آمده است: کادر فرماندهی بخش امنیتی اسرائیل تلاش‌ها برای خروج سوریه از آنچه محور شرارت خوانده شده، واجب می‌داند. سوریه همواره تاکید کرده است تا زمانی که اسرائیل به عقب نشینی کامل از بلندی‌های جولان پایبند نباشد، هرگز به مذاکرات غیرمستقیم با این رژیم تحت میانجیگری ترکیه باز نخواهد گشت.

* پاکستان پس از حملات یازده سپتامبر بار دیگر بعد از حادثه خودرو بمب‌گذاری شده در میدان تایمز نیویورک تحت فشار دولت آمریکا قرار گرفته است. هرچند که این‏بار شدت فشارهای سیاسی وارده بر مقامات پاکستانی در حد فشارهای 8‌سال پیش نیست اما مقامات آمریکایی به طور مرتب در حال برقراری تماس با پاکستانی‏ها هستند. بنا بر اظهارات برخی مقامات پاکستانی، مقامات ارشد آمریکایی ضمن دیدار و برقراری تماس تلفنی با "آصف علی زرداری"، رئیس‏جمهوری پاکستان و سایر مقامات این کشور تصریح کرده‏اند که بمب‏گذاری ناموفق در میدان تایمز نیویورک به پاکستان مربوط می‏شود.

* موسسه بلان که مقر اصلی آن در آمریکاست و در مصر نیز شعبه دارد خانواده‌های بسیار فقیر مصری را شناسایی و برای چندین ماه مخارج آنها را به عهده می‌گیرد و سپس به آنها پیشنهاد می‌کند که فرزندانشان را برای آموزش به آمریکا و اروپا بفرستند. این موسسه تضمین می‌کند که در مدت تحصیل، فرزندان آنها در خانواده‌هایی که بچه‌دار نمی‌شوند نگهداری شوند و در مقابل به این خانواده‌ها ده هزار دلار و درآمدی ماهانه تا زمان رسیدن فرزندانشان به شانزده سالگی داده می‌شود. لازم به ذکر است افشای  این موضوع در رسانه‌ای مصری ایجاد بحران کرده است.

نشریه عمار شمارره چهل و هشتم

 


بالا
+ نوشته شده در شنبه 89 اردیبهشت 18ساعت ساعت 2:44 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




گزیده ای از نشریه عمار ........

اخبار کوتاه

* وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزیر دفاع آذربایجان صهیونیست‌ها را عامل اختلاف افکنی در منطقه دانست و آنان را موجب تفرقه بین مسلمانان معرفی کرد. «مصطفی محمد نجار» و صفر ابی اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در باکو، در مورد مسائل مورد علاقه و راه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور گفت‌وگو کردند.
* جمعی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور با امضای شکوائیه‌ای ضمن حمایت از دفاعیات مدیرمسئول کیهان خواستار رسیدگی دستگاه قضایی به خیانت‌های شیرین عبادی شدند. تجمع‌کنندگان که در محکومیت تهدید هسته‌ای اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه ایران در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع کرده بودند در حاشیه این مراسم شکوائیه مذکور را خطاب به جعفری دولت آبادی دادستان تهران امضا کردند.
* باتوجه به حجم تولید گندم و تحقق امر خطیر خودکفایی کشور به محصول استراتژیک گندم هیئت دولت طی مصوبه‌ای مجوز صادرات 2میلیون تن گندم از طریق عرضه در بورس را صادر کرد.
* معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: یارانه‌های نقدی هر دو ماه یکبار شارژ می‌شود. «سیدمحمدرضا میرتاج الدینی» ضمن بیان این مطلب، افزود: همه مقدمات قانون هدفمندی یارانه‌ها آماده است اما هیچ زمانی برای کار اجرایی آن مشخص نشده است.
* کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه طرح کاهش روابط با انگلیس به زودی به صحن علنی مجلس می‌آید گفت: با تصویب این طرح سیلی محکمی به صورت انگلیس نواخته می‌شود.
* رؤسای جمهور ایران و ونزوئلا در مکالمه تلفنی مسایل مهم منطقه و جهان و همچنین موضوعات مورد علاقه دو طرف را مورد تبادل نظر قرار دادند. پیشنهاد رئیس جمهور برزیل در خصوص مبادله سوخت هسته‌ای، محور اصلی مکالمه تلفنی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان با هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا بود که رئیس جمهوری اسلامی ایران موافقت اصولی خود را با این پیشنهاد اعلام کرد. چندی پیش وزیرخارجه برزیل در تهران در جمع خبرنگاران گفت که تبادل سوخت ایران در خاک برزیل قابل بررسی است.
* رئیس قوه قضائیه گفت: جریان فتنه تمام نشده است و برای تامین اهداف انقلاب و نظام اسلامی باید از آن عبور کنیم.
آیت الله صادق لاریجانی که برای بررسی مشکلات قضایی استان همدان به همدان سفر کرده بود در جمع روحانیان و طلاب حوزه علمیه همدان افزود: روحانیت به لحاظ نقشی که در امور سیاسی بر عهده گرفته است باید به تحصیل بصیرت بپردازد و نسبت به جریانات سیاسی شناخت پیدا کند تا بتواند بصیرت را به مردم انتقال دهد. وی افزود: در فتنه اخیر از افرادی که توقع نداشتیم حرفهایی را شنیدیم و برخی کسانی که همراه امام بوده و مدعی پشتیبانی از ایشان بودند ناگهان به جریانی تبدیل شده و بدتر از منافقین عمل کردند.
* محمود احمدی‌نژاد در جریان سفر به نیویورک در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ای.بی.سی» آمریکا گفت: ما دوست مردم آمریکا هستیم، اما با این موضوع که کشوری 10هزار بمب انبار کند و دیگران و حتی آژانس بین المللی انرژی اتمی را تحت فشار قرار دهد، مخالف هستیم. رئیس جمهور همچنین اظافه کرد «اسامه بن لادن» در واشنگتن است زیرا او روابط خوبی با جرج بوش رئیس‌جمهور سابق آمریکا داشت و با هم در زمینه نفت فعالیت می‌کردند.
* طنزنویس فراری روزنامه‌های زنجیره‌ای در گزارشی از عملکرد روزنامه «جامعه» اذعان کرد مدیران ارشد وزارت ارشاد از جمله معاون مطبوعاتی و مدیرکل مطبوعات زمان اصلاحات این وزارتخانه از این روزنامه حمایت می‌کردند. این اعتراف در حالی است که ابراهیم نبوی در گزارش خود ادعا می‌کرد روزنامه جامعه روزنامه خصوصی و غیردولتی-غیرحزبی بوده است!
نبوی در سایت جرس وابسته به بهاءالله مهاجرانی، فهرستی از همکاران روزنامه جامعه را که در اولین سال روی کار آمدن دولت اصلاحات با مدیر مسئولی جلایی‌پور و سردبیری ماشاءالله شمس الواعظین منتشر می‌شد، درج کرد. این فهرست طیفی از سلطنت طلبان، اعضای نهضت آزادی، روند جدایی‌ها، باند مهدی هاشمی و... را شامل می‌شود و جالب این که اغلب افراد یاد شده هم اکنون فراری‌اند و با رسانه‌های ضد انقلابی راه اندازی شده از سوی دولت‌های آمریکا و انگلیس و برخی دولت‌های اروپایی (رادیو فردا، صدای آمریکا، بی.بی.سی، روزنت، گویا نیوز و...) همکاری می‌کنند. لازم به ذکر است روزنامه «جامعه» از جمله روزنامه‌هایی بود که روزنامه‌های زنجیره‌ای معروف شد.
* رادیو ملی آمریکا (NDR) گزارش داد: نه گزینه نظامی و نه گزینه براندازی و تغییر رژیم ایران به نتیجه مطلوب نمی‌رسد. حمله به ایران، منطقه ناپایدار خاورمیانه را بی‌ثبات‌تر می‌کند. مایکل روبین محقق ارشد موسسه اینتر پرایز (موسسه نومحافظه کار) ضمن مخالفت با حمله نظامی می‌گوید: «هر کس می‌گوید مردم ایران به خیابان خواهند آمد و از بمباران کشورشان حمایت خواهند کرد، هرگز در ایران نبوده و با ایرانی‌ها گفت‌وگو نکرده‌. آنها مردم ایران را نمی‌شناسند.» از سوی دیگر توماس کاراشرز کارشناس موسسه کارنگی به رادیو ملی آمریکا گفت: «طی چند دهه گذشته تلاش آمریکا برای براندازی حکومت ایران نتیجه نداده است، ایران که جای خود دارد.»
* ژنرال یوسی بایداتس رئیس سازمان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل در کمیسیون امور خارجی و امنیت کنیست (پارلمان) رژیم صهیونیستی اظهار داشت: توانمندی‌های امروز حزب‌الله لبنان با 4 سال قبل قابل مقایسه نیست. موشک‌های دوربردی که حزب‌الله در اختیار دارد و نیز دستیابی مقاومت به سامانه‌های ضدهوایی، قدرت و توانمندی آن را بسیار افزایش داده است و می‌تواند با دقت بسیار زیادی اهداف مورد نظر را در عمق اسرائیل هدف قرار دهد. بدین ترتیب نسخه کنونی حزب‌الله (سال 2010) کاملاً متفاوت با نسخه گذشته آن در سال 2006 است.
* سعید شریعتی عضو مستعفی مرکزیت حزب مشارکت با تاکید بر دروغ بودن ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 گفت: نخستین کسانی که پیام‌های تبریک بعد از انتخابات را به موسوی صادر کردند از جبهه اصلاحات نبودند و من معتقدم درباره حوادث پس از انتخابات ندا آقاسلطان، سهراب اعرابی و بقیه کشته‌شدگان دین خاصی در این انتخابات نداشتند. من با آمدن ندا آقاسلطان مخالف بودم و از خدا طلب استغفار می‌کنم. وی خاطرنشان کرد: من با مجموعه استدلال‌های تقلب در انتخابات مخالفم. چرا که ادعای تقلب فیصله دهنده دعوا نیست و برای ادعای حقوقی یک شرط لازم و یک شرط کافی نیاز است و من فقط گمانه‌هایی را دیده‌ام که هیچ مستندی نبود که کافی باشد. وی درباره اعترافنامه دادگاه خود گفت: «من در این‌نامه به رهبری نوشتم که این نقدها به ما وارد است و ما هم نیت خیرخواهانه داشته‌ایم و اشتباه کرده‌ایم.»
* یک روزنامه نگار مدعی اصلاحات و مشاور موسوی خوئینی‌ها که در پروژه انتشار نامه جعلی در روزنامه سلام بر علیه طرح اصلاح قانون مطبوعات (16 تیر 78) ایفای نقش کرده بود، به جمع دوستان خود در رادیو فردا (ارگان رسمی سازمان سیا) پیوست. او همان کسی است که فاکس نامه جعلی منسوب به سعید امامی را در روزنامه سلام دریافت و با هماهنگی موسوی خوئینی‌ها (مدیر مسئول روزنامه) به چاپ رساند.
* مرحله نخست بزرگترین مانور نظامی مشترک میان نیروهای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و فرماندهی مرکزی آمریکا از روز گذشته با عنوان مدیریت بحران و مبارزه با تروریسم آغاز شد. این مانور که از مهمترین و بزرگترین مانورهای نظامی مشترک در منطقه خلیج فارس است و به مدت یک هفته به طول می‌انجامد.
* احزاب و گروه‌های فلسطینی تمدید تحریم‌های آمریکا علیه سوریه را محکوم و آن را عامل به خطر انداختن امنیت منطقه عنوان کردند.
* با بی‌اعتنایی «یوکیو هاکویاما» نخست‌وزیر ژاپن به درخواست‌های مکرر مردم کشورش مبنی بر توقف طرح انتقال بخشی از پایگاه‌های نظامی آمریکا به جزیره اوکیناوا، روز گذشته بسیاری از رسانه‌های این کشور از جمله روزنامه پرفروش «بومیوری شیمبون» به شدت از مواضع دولت انتقاد کردند و خواستار استعفای وی شدند.
* درپی بروز اختلاف میان دو فهرست «ائتلاف ملی عراق» به رهبری «عمار حکیم» و «ائتلاف دولت قانون» تحت رهبری «نوری مالکی» که شکل‌گیری دولت این کشور را پس از انتخابات پارلمانی16 اسفند به تاخیر انداخته بود، این ائتلاف عصر سه شنبه رسما اعلام کردند که اختلافات را کنار گذاشته و با هم متحد شده‌اند. رهبران ائتلاف در بیانیه‌ای که صادر کردند، بر مشارکت همه گروه‌های پیروز در شکل‌گیری دولت جدید تاکید کردند.
* در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آقای هاشمی مصطفی کواکبیان به نمایندگی از طرف جمعی از نمایندگان مجلس از وی خواست تا بار دیگر به نماز جمعه بازگردد تا آحاد جامعه از دیدگاه‌ها و بیانات وی استفاده کنند. همچنین دیدار‌های زیادی در چند روز اخیر در مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفته است که می‌توان به دیدار محمد خاتمی و سید‌حسن خمینی با رییس مجمع اشاره کرد که در حد خبر دیدار منتشر شده و از محتوای دیدار‌ها خبری در دست نیست .
* سید محمد رضا خاتمی، دبیر کل سابق جبهه مشارکت و نایب رییس مجلس ششم و برادر محمد خاتمی (از سران فتنه) در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله سید‌احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران به اظهارات اخیر ایشان علیه جبهه مشارکت پاسخ داد: «باور کنید خدایی هم هست.»!!
* «لارنس‌کنن» وزیر خارجه کانادا در اظهاراتی خصمانه اعمال تحریمهای شدیدتر علیه ایران به منظور محدود کردن برنامه هسته‌ای تهران را خواستار شد.
* «مایکل بنت» سناتور جمهوری خواه ایالت فلوریدا آمریکا هنگام برگزاری جلسه سنا در حال تماشای تصاویر مستهجن، توسط دوربینهای خبرنگاران به دام افتاد. تصاویر ویدئویی از این صحنه در حالی از وی گرفته شد که وی بر روی کامپیوتر خود درحال تماشای تصاویر مستهجن بود واین در حالی بود که سناتورهای دیگر در حال بحث در خصوص لایحه‌ای درباره سقط جنین بودند.
* داوود احمدی‌نژاد با حضور در بیمارستان مهر از احمد معتمدی عضو هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر و وزیر ارتباطات دولت خاتمی عیادت کرد.
* یک باشگاه معروف فوتبال 8 میلیارد تومان از یک شرکت شبه دولتی وام گرفته است. گویا مالک این باشگاه توانسته با ارتباطاتی که داشته و با حمایت یکی از اعضای سابق هیأت مدیره باشگاه، 8 میلیارد تومان از یک شرکت شبه دولتی وام بگیرد و در قبال این وام 8 میلیاردی، باشگاه را به رهن درآورد.
* علی مطهری نماینده مجلس در نشستی با عنوان شاخصه‌های جمهوری اسلامی در دانشکده پردیس علوم دانشگاه تهران با اشاره به حوادث پس از انتخابات گفت: باید مجوز می‌دادیم مردم بیایند داد بزنند هر شعاری که می‌خواهند بدهند و صدا و سیما هم آن را پخش کند و دولت نیز جواب بدهد. وی همچنین درخصوص اتهامات رحیمی نیز گفت: پرونده معاون اول رئیس جمهوری، در دست بررسی است یکی دو بار آن مقام را برای توضیح دعوت کرده‌اند و در حال بررسی است، از آنجا که در مطبوعات مطرح نشده به این معنا نیست که مسکوت مانده باشد.
* مقامهای جمهوری آذربایجان در آخرین ترفند خود برای حمله به تمامیت ارضی و فرهنگی ایران، به دستور رئیس‌جمهور این کشور، فرشهایی با تیراژ انبوه که منقوش به نقشه‌ای جعلی از جمهوری آذربایجان است را عرضه کرده‌اند. این فرش که به عنوان یک «نماد فرهنگی» به مناطق این کشور فرستاده شده است، استانهایی همچون آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و حتی همدان را جزوی از خاک جمهوری آذربایجان نشان می‌دهد!
* مجید کاکاوند مهندس ایرانی که در هنگام بازگشت از فرانسه به درخواست آمریکا دستگیر شده بود، به زودی آزاد می‌شود. مجید کاکاوند، 37 ساله، 30 اسفند87 زمانی که قصد داشت پس از گذراندن تعطیلات کوتاهی در فرانسه به ایران باز گردد به درخواست آمریکا در فرودگاه پاریس دستگیر شد.
* گروهک تجزیه طلب «پان‌ترکیسم» برنامه‌های خود را برای سال 89 تدوین و ابلاغ کرده است. این برنامه‌ها که در 9 محور می‌باشد در راستای تحریم قومیت‌ها و تقویت حس قوم گرایانه می‌باشد. استفاده از ظرفیت تیم‌های ورزشی، تحریم زبان فارسی، عدم مهاجرت از مناطق ترک نشین به سایر شهرها و... از جمله برنامه‌های این گروهک تجریه طلب می‌باشد.
* سایت بالاترین طی خبری کذب از ازدحام شدید سبزها در چهارراه پارک وی برای رفتن به نمایشگاه کتاب گزارش داد.
این خبر کذب در حالی از سوی سایت دروغ پرداز بالاترین منتشر می‌شود که نه تنها هیچ خبری در چهارراه پارک وی نبود بلکه نمایشگاه کتاب چند سالی است که دیگر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار نمی‌شود و به مصلی تهران منتقل شده است. !!

نشریه عمار شماره چهل و هفتم


بالا
+ نوشته شده در پنج شنبه 89 اردیبهشت 16ساعت ساعت 1:52 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




<      1   2   3   4   5   >>   >