سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترسیم شاخص ......!؟

گزیده ای از نشریه عمار ..

ادعای تأمل برانگیز سایت مهاجرانی

سایت اینترنتی «‌جرس» متعلق به عطاءالله مهاجرانی عضو سابق شورای مرکزی حزب کارگزاران  با انتشار خبری مدعی ملاقات جمعی از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات  و تعدادی از اعضای گروه‌های در حال انحلال حزب مشارکت و سازمان مجاهدین و نیز حزب کارگزاران با آقای هاشمی شده است.

براساس ادعای سایت جرس در این ملاقات از افراد یادشده به نوعی دلجویی شده است.

تاکنون صحت و سقم این خبر و مسایل مطرح شده در این ملاقات از سوی هیچ مرجعی تأیید نشده است. با توجه به سابقه سران خارج ‌نشین فتنه سبز و بویژه نقش عطاء‌الله مهاجرانی در دامن زدن به آشوبها و زنده نگه داشتن جریان فتنه به نظر می‌رسد اقدام این سایت را باید نشانه‌ای از شکست خوردن برنامه‌های جریان فتنه و تلاش برای کلید زدن دور جدید از اقدامات برای تهییج و به میدان آوردن ته مانده‌‌های مأیوس و سرخورده دانست.

یک خبر غیر رسمی دیگر حاکی است فردی که در رسانه‌ها به «‌مرد خاکستری اصلاحات» شهرت یافته اخیرا با ابراز نگرانی از احتمال تعلیق فعالیت مجمع روحانیون مبارز به دنبال لغو پروانه گروه‌های مشارکت و مجاهدین،‌گفته است: «‌باید در ایام سالگرد ارتحال امام با نزدیک نشان دادن خود به خط امام هزینه برخورد با مجمع روحانیون را بالا ببریم و البته این اقدامات با ملایمت و به دور از هر‌گونه خشونت انجام شود.» از جمله اقدامات جریان فتنه چهره‌سازی و مرجع‌تراشی از برخی از روحانیون همراه خود است. نکته جالب این که در یکی از این موارد کمک‌های ارسال شده از سوی سران جریان فتنه برای یکی از افراد مدعی مرجعیت در بین راه توسط مسئول یکی از دفاتر وی مورد استفاده قرارگرفته و این امر باعث ناراحتی فرزند فرد مدعی مرجعیت شده است.

در این حال بیانیه میرحسین موسوی در حمایت ازجنایتکاران معدوم گروهکهای تروریستی که وی از آنان به عنوان «‌شهروند» یا دکرده بود، نگرانی از توسعه روابط و منافع مشترک وی و گروهک‌های ضد‌انقلاب را افزایش داده است. این بیانیه بلافاصله پس از دعوت گروهک جنایتکار کومله برای اعتراض به این اعدام و نیز بیانیه تحکّم آمیز گروهک فدایی‌خلق خطاب به موسوی وکروبی و مطالبه محکومیت اعدام پنج تروریست صادر شد. رحمان حاج‌احمدی سر‌کرده گروهک جنایتکار پژاک نیز پس از صدور بیانیه موسوی مدعی شد که معدومان،‌ فعالان حقوق‌بشر بوده‌اند! اما در مقابل جبهه ضد انقلاب، آیت الله سیداحمد خاتمی با استناد به کلامی از امیرالمومنین‌(ع) گفت: «موسوی با این بیانیه در حقیقت با جنایاتی که این پنج تروریست انجام داده‌اند همراهی کرده است.» این عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان به موسوی نصیحت کرد با این گونه موضعگیری‌ها و بیانیه‌ها پرونده سیاه خود را سیاه‌تر نکند.

تمام تحرکات جریان فتنه در حالی صورت می‌پذیرد که حتی پشتیبانان خارجی آن دچار سرخوردگی شدیدی شده‌اند. وب سایت «‌صداهای جهانی» .... که با همکاری رسانه‌های انگلیسی بی.بی.سی و رویتر و دانشگاه آمریکایی «هاروارد» راه اندازی شده است و در جریان فتنه سال گذشته فعالیت شدیدی به نفع فتنه‌گران داشت، در مطلبی به قلم حمید تهرانی (مدیر بخش فارسی این وب سایت) با اشاره به تمرکز پشتیبانان خارجی فتنه‌گران بر اینترنت، توییتر، فیس‌بوک و یوتیوب نوشته است: «ما وارد یک حباب مجازی می‌شویم و الان هم شده‌ایم. چون اگر به 22 بهمن برگردیم، خیلی‌ها در تلویزیون‌های خارج از کشور اعلام می‌کردند که بچه‌ها راه‌های تظاهرات را در فیس‌بوک نوشته‌اند.» وی نومیدانه افزوده است: «خلاقیت سبزی که در اینترنت بود چند ماه است که ثابت مانده و جلو نرفته است، پیداکردن راه خیلی سخت است.»

این وضعیت سبب شده است که برخی از نویسندگان بریده روزنامه‌های زنجیره‌ای به وجود واقعیتی که ریشه در سال‌های دولت خاتمی دارد، اذعان کنند. داریوش سجادی از نویسندگان مطرح روزنامه‌های دوم خردادی در زمان دولت خاتمی، با اشاره به راه‌اندازی قطاری از روزنامه‌های ستمتشاهی پس از دوم خرداد و به کارگیری افراد وابسته به رژیم پهلوی مثل مسعود بهنود در آنها، نوشته است: «روزنامه‌نگاران روزنامه‌های دوم خردادی اصلاح‌طلب پس از توقیف این مطبوعات ضمن خروج از کشور به استخدام رسانه‌های دولتی یا وابسته به دولت‌های غربی نظیر رادیو فردا و رادیو زمانه و تلویزیون بی.بی.سی و صدای آمریکا و سایت‌های روزنت درآمدند که بنا بر نورم سیاسی، پایگاه‌های دشمن علیه ایران محسوب می‌شوند و این اثبات همان نهیب آیت‌الله خامنه‌ای در سال 79 مبنی بر وجود پایگاه دشمن در عرصه مطبوعات بود.»

اروپا: عطش مذاکره و ژست تهدید نما!

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار مذاکره مستقیم با ایران در باره مساله هسته‌ای شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه خانم «کاترین اشتون» در دیدار با وزیر خارجه ترکیه با بیان این ادعای پیش داورانه که قطعنامه چهارم علیه ایران در راه است، درخواست اتحادیه اروپایی برای مذاکره با مقامهای جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

پیشنهاد «کاترین اشتون» که در یک لفافه تهدید آمیز طرح شد تا مفهوم عقب نشینی و انفعال از آن برداشت نشود با واکنش مقام‌های کشورمان روبه رو شد. علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی کشورمان تصریح کرد: خانم اشتون باید بداند که زمان این که بخواهند بازبان تهدید با جمهوری اسلامی ایران سخن بگویند گذشته است. ‌اما سخنان منطقی را می‌پذیریم و به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و مقررات آژانس متعهدیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز به « خانم اشتون» توصیه کرد: ‌به جای این که قبل از بررسی در جایگاه قضاوت  بنشیند مقررات n.p.T را در خصوص خلع سلاح و عدم اشاعه را جدی بگیرد و به نص این مقررات در خصوص حقوق کشورهای مستقل پایبند باشد. مهمانپرست تصریح کرد: خانم اشتون قبلا نیز چندین بار برای دیدار با جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار تمایل کرده و مذاکره با ایران را خواستار شده بود که در آخرین  ابراز تمایل وی، ایران نیز از آن استقبال کرده و قرار است این ملاقات صورت گیرد. وی افزود: تاریخ مذاکرات مشخص نشده اما ترکیه پیشنهاد داده است این مذاکرات در این کشور باشد که ما مشکلی برای محل ملاقات نداریم.

نشریه عمار شماره پنجاه و دوم


بالا
+ نوشته شده در چهارشنبه 89 اردیبهشت 22ساعت ساعت 2:22 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




گزیده ای از نشریه عمار ....

حمایت وقیحانه موسوی از تروریستهای جنایتکار

حمایت میرحسین موسوی از قاتلان عزاداران حسینیه شهدای شیراز و بمب گذاران در سنندج و تهران پرده جدیدی از عناد وی با نظام جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت. وی در بیانیه‌ای اعدام پنج تروریست عضو گروهک تروریستی انجمن پادشاهی و پژاک را دارای حواشی تردید برانگیز خواند و قوه قضائیه را به ‌طرفدارای از صاحبان قدرت و مکنت متهم ساخت. در همین حال وقاحت در موضعگیری جریان فتنه به رغم تلاش برای اعتدال نمایی کار را به جایی رسانده است که کاریکاتوریست مشهور روزنامه‌های طرفدار خاتمی که اکنون در خارج از کشور به سر می‌برد در اقدامی بی‌شرمانه کاریکاتوری از امام راحل منتشرکرده و هنوز با هیچ‌گونه اعتراضی از سوی دوستان مدعی خط امامی خود مواجه نشده است. نیک آهنگ کوثرده سال قبل درروزنامه‌های حامی دولت موسوم به اصلاحات با چاپ کاریکاتوری از آیت‌الل ه‌مصباح‌ خشم ‌مردم ‌را برانگیخت ‌ولی ‌مورد حمایت ‌مدعیان ‌اصلاح طلبی قرار گرفت.

 برخی از سران فتنه نیز در این روزها نگران افشای ابعاد دیگری از رفتار پس از انتخابات خود هستند. به دنبال بازداشت محمد داوری سردبیر سایت سحام نیوز (ارگان حزب کروبی)، مهدی کروبی در نامه‌ای از دادستان تهران خواسته است در باره ادعای چند ماه قبل خود (‌شکنجه، تجاوز و....) از وی سؤال نکنند!

 در این حال دبیر حزب تعطیل شده کروبی (‌اعتماد ملی)‌ در یکی از شهرستان‌های استان تهران، به نشانه برائت از وی اعلام کرد که ضمن افزایش ارتباط با اصولگرایان و ایجاد تشکلی جدید عملا از این حزب جدا شده است. مسئول ستاد روحانیون حزب کروبی نیز وی را به سبب موضعگیری‌هایش به شدت مورد انتقاد قرار داده است. ازسوی دیگر اعضای باقی مانده حزب منحل شده مشارکت قصد دارند در صورت نتیجه نگرفتن از کمیسیون ماده 10 احزاب با عنوان دیگری مثل مجمع مشارکت به فعالیت بپردازند. همچنین یک عضو مؤثر سازمان نامشروع مجاهدین بر استمرار بخشیدن به فضای سال 88 و لزوم برگزاری انتخابات شوراها و شرکت فعال کردن در آن تأکید کرده است. براساس خبر دیگری جریانی که به چپ‌های سنتی شهرت دارند به محوریت یک عضو برجسته مجمع روحانیون تشکیل جلسه داده و حول مسائلی مثل محوریت چپ‌های سنتی در تصمیم‌گیری دوم خردادی‌ها، محور قراردادن خاتمی، تهیه برآورد استراتژیک برای اصلاح طلبان و... به رایزنی پرداخته‌اند. خاتمی مدتی است که به رغم بیانیه‌های آتشین پس از انتخابات که به آشوب‌های مکرر انجامید لحنی ملایم اتخاذ کرده است.

در خارج کشور سایت جرس متعلق به مهاجرانی و حلقه موسوم به «اتاق فکر اصلاحات» از  فرط ناتوانی در پرداختن به مسائل سیاسی از کاربران خواسته است که با ارسال شعر به مطالب این سایت ورشکسته کمک کنند. در روزهای اخیر عبدالکریم سروش، اکبر گنجی، ‌سازگار و علی افشاری به عنوان اعضای این اتاق فکر در جلسه‌ای برای آغاز فعالیت اقتصادی به توافق رسیدند اما دعوای ضد انقلاب  فراری نیز همچنان ادامه دارد. بابک داد کاتب خاتمی در انتخابات 1376، در مقاله‌ای مهاجرانی را بندباز، راهزن میزپرست و فاقد صلاحیت حضور در جنبش سبز دانست. یک خبر دیگر نیز حاکی است تعدادی از سرمایه داران ترکیه هفته گذشته در دیدار با برخی از گردانندگان داخلی جریان فتنه‌گر زمینه‌های همکاری متقابل و از جمله راه اندازی یک شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای را مورد بررسی قرار داده‌اند. گفته می‌شود این مذاکرات در خلال سفر نوروزی فردی که از وی به عنوان مرد خاکستری اصلاحات یاد می‌شود به ترکیه صورت گرفته است.

به رغم وضعیت فلاکت بار و شرم آور در جریان فتنه، به ادعای خبرگزاری ایلنا، آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار با مدیران دولت‌های موسوم به سازندگی و اصلاحات بار دیگر تأکید کرده است: «‌هنوز به راه حل‌های ارائه شده در آخرین نماز جمعه خود (‌تابستان سال گذشته) برای برون رفت (؟) از وضعیت فعلی معتقدم.»  و بالاخره این که حجت الاسلام ذوالنوری جانشین نماینده محترم ولی فقیه در سپاه با تأکید بر لزوم محکومیت اظهارات فائزه هاشمی از سوی آقای هاشمی رفسنجانی گفته است: در زمانی که همه می‌گویند «‌مهدی بیا» اما آقای هاشمی رفسنجانی اعلام می‌کنند که «‌مهدی نیا» ‌اگر مهدی هاشمی مشکلی ندارد چرا وارد کشور نمی‌شود و اگر دارای مشکل است باید به داخل کشور بیاید تا به مشکلاتش رسیدگی شود.

نشریه عمار شماره پنجا ه و یکم


بالا
+ نوشته شده در سه شنبه 89 اردیبهشت 21ساعت ساعت 3:39 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




<      1   2   3   4   5   >>   >