سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترسیم شاخص ......!؟

چهره واقعی انقلاب ............

بعد از گذشت سال ها در سیاست های خارجی کشورمان و تصمیمات مختلف رئیس جمهور های متعدد چند سالی است که شاهد سیاستی متفاوت ودر شان جمهوری اسلامی ایران هستیم که از سوی ریاست محترم جمهور اجرا می شود .

بعد سخنرانی تاریخی مقام معظم رهبری در سازمان ملل (در زمان ریاست جمهوری ایشان) چند سالی صدای جمهوری اسلامی ایران با معیار ها و اهداف متعالی خود در سازمان ملل چنگی به دل نمی زد که اخیرا با حضور رئیس جمهور مان در سازمان ملل در چندین سخنرانی می توان گفت که دنیا علارغم ایجاد یک جو سیاسی خاص رسانه ای نمی تواند جلوی ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی ملتمان را بگیرد. دیده می شود که ملت های دیگر کشور های جهان هم با همراهی و تشویق سیاست های سیاسی معنوی کشورمان نوعی  ابراز انزجار از گذشته سیاسی خود داشته و آمادگی خود را برای تغیرات اساسی این سیاست ها اعلام می کنند.

حالا می توان گفت که جهان هم برای پذیرفتن یک انقلاب سراسری آمادگی داشته است که باظهور منجی علام بشریت به تحقق خواهد پیوست.

نشریه عمار شماره چهل و ششم


بالا
+ نوشته شده در چهارشنبه 89 اردیبهشت 15ساعت ساعت 1:23 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




گزیده ای از نشریه عمار .....


پیشنهادایران، دستورکاراصلیاجلاس بازنگریNPT‌‌‌‌‌

رئیس فیلیپینی کنفرانس بازنگری ان.پی.تی پیشنهاد ایران درباره خلع سلاح هسته‌ای را به عنوان دستور کار اصلی این کنفرانس اعلام کرد. لیبران کاباکتولان که ریاست کنفرانس بازنگری ان.پی.تی را در سال 2010 بر عهده دارد درباره دستور کار اصلی این کنفرانس در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: هدف شماره یک بسیاری از امضاکنندگان ان.پی.تی درخواست از قدرت‌های هسته‌ای عضو این پیمان که همچنین شامل انگلیس، فرانسه و چین می‌شوند برای حرکت سریع‌تر جهت خلع سلاح هسته‌ای است. وی البته می‌افزاید که همه طرف‌ها می‌توانند در این کنفرانس پیشنهادات خود را ارایه کنند. در همین زمینه «بان‌کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، با اشاره به حضور رئیس جمهور کشورمان در این اجلاس اظهار داشت: اگر احمدی‌نژاد پیشنهاداتی سازنده برای حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران به همراه خود بیاورد بسیار کمک کننده خواهد بود. از سوی دیگر در این رابطه مقامات آمریکایی با اظهار نگرانی نسبت به حضور هیئت ایرانی در اجلاس ان.پی.تی به شکست کاخ سفید در برابر مواجهه با برنامه هسته‌ای کشورمان اعتراف کردند. آلن تاوچر معاون وزیر امورخارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین الملل در مصاحبه با «الاهرام» تأکید کرد: اتفاق نظر برای محکوم کردن بلند پروازی‌های ایران غیرممکن شده است به ویژه آنکه محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران به نمایندگی از این کشور در کنفرانس تجدید نظر در پیمان منع گسترش هسته‌ای شرکت می‌کند. همچنین ایلانا راس لتینین عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا از فلوریدا تصریح کرد که رهبران ایران در حال تهدید آمریکا و امنیت جهانی هستند درحالیکه ما و متحدان ما به نظر می‌رسد هیچ کاری جز هارت و پورت نمی‌توانیم انجام دهیم و جهان نیز این روند را نظاره می‌کند. براد شرمن رئیس کمیته مبارزه با تروریسم نیز اعلام کرد که مطمئن باشید ما در این کنفرانس موفق نخواهیم شد به همه اهداف مهم خود دست یابیم. خاطرنشان می‌شود هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه آمریکا هم در آستانه سفر رئیس جمهور کشورمان به اجلاس کنفرانس بازنگری ان.پی.تی در موضعی عصبانی مدعی شده بود: چنانچه احمدی نژاد تلاش کند تا در مذاکرات نیویورک اختلال ایجاد کند با شکست مواجه خواهد شد. اگر احمدی‌نژاد می‌خواهد در این کنفرانس شرکت و اعلام کند ایران به تعهدات خود در زمینه مقابله با گسترش تسلیحات هسته‌ای در چارچوب ان.پی.تی پایبند است، این حقیقتاً خبر بسیار خوبی خواهد بود اما چنانچه وی گمان می‌کند می‌تواند به نحوی توجهات را از این تلاش بسیار مهم جهانی منحرف کند و یا در مورد آنچه ایران به آن پایبند است ابهام ایجاد کند گمان نمی‌کنم در این نشست مخاطب داشته باشد. در همین ارتباط، رژیم صهیونیستی از اینکه اجلاس بازنگری ان.پی.تی باعث شده است تا نگاه کشورها به سوی این رژیم جلب شود احساس هراس کرد.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص، نوشت: درحالی که اسرائیل از طریق هیئت دیپلماتیک خود در سازمان ملل و آژانس بین المللی انرژی اتمی از محتوای این نشست مطلع خواهد شد اما مقامات اسرائیل نگران هستند که مصر به همراه اعضای اتحادیه عرب و همپیمانان خود در جهان اسلام این نشست یک ماهه را به مرکزی برای تداوم انتقادات خود از اسرائیل تبدیل کنند. در همین حال، ماجد عبدالعزیز سفیر مصر در سازمان ملل هفته گذشته به خبرنگاران گفت: ما فکر می‌کنیم نباید کشورهای درجه اولی وجود داشته باشند که به سلاح های هسته‌ای دست یابند و کشورهای درجه دومی در خاورمیانه سلاح‌های هسته‌ای نداشته باشند. ما معتقدیم برای اینکه بتوان به موضوع ایران پرداخت باید به موضوع تسلیحات هسته‌ای اسرائیل پرداخته شود. گفتنی است: مصر که ریاست یکصد و هجده کشور عضو جنبش غیرمتعهدها را به عهده دارد خواستار آغاز مذاکراتی در سال آینده در خصوص ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای است مقامات آمریکایی این عقیده را غیرواقع بینانه می‌دانند زیرا‌بسیاری‌از کشورهای منطقه، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند.

بازتاب گسترده سخنان صریح احمدی‌نژاد در رسانه‌های انگلیسی

خبرگزاری انگلیسی رویترز با اشاره به اظهارات صریح محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران در شهر نیویورک آمریکا مقر سازمان ملل، نوشت که احمدی‌نژاد در سخنان خود خواستار مجازات تمامی کشورهایی که از تسلیحات اتمی برای تهدید کردن دیگر کشورها استفاده می‌کنند شد و به طور شفاف انگشت اتهام خود را به سوی استراتژی هسته‌ای جدید آمریکا که ماه گذشته منتشر شد نشانه رفت. رویترز در ادامه گزارش خود نوشت که محمود احمدی‌نژاد از سخنرانی امروز خود در افتتاحیه صد و هشتاد و نهمین اجلاس بازنگری معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (ان. پی.تی)، در واقع برای انتقاد شدید از اشاعه و گسترش تسلیحات مرگبار هسته‌ای در جهان بهره برد و تمام کشورهایی که از این تسلیحات برای تهدید و ایجاد رعب و وحشت در سایر کشورهای جهان استفاده می‌کنند را مستحق تنبیه و مجازات‌های سخت دانست. بر اساس گزارش رویترز، رئیس جمهوری ایران خطاب به سران کشورهای جهان و ملت‌های آنان گفت که هر‌گونه تهدیدی مبنی بر استفاده از تسلیحات هسته‌ای توسط کشورها یا حمله به تاسیسات هسته‌ای صلح آمیز که صلح و امنیت را برای آنان به دنبال دارد باید مشمول مجازات‌های تنبیهی سنگین شود. خبرگزاری بلومبرگ نیز در گزارشی با اشاره به سخنرانی احمدی‌نژاد در کنفرانس دوره‌ای مجمع عمومی سازمان ملل نوشت که به زعم رئیس جمهوری ایران، برخوردار بودن کشورهای جهان از هر‌گونه تسلیحات هسته‌ای، یک عمل زشت و شرم‌آور است.

بلومبرگ در ادامه به جزئیات بیشتری از سخنان بر حق رئیس جمهوری ایران در کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای در مقر سازمان ملل اشاره کرد و نوشت که در ابتدای این نشست که به مدت یک ماه به طول خواهد انجامید، احمدی‌نژاد برخورداری از بمب‌های هسته‌ای را نه تنها مایه غرور و افتخار برای کشورهای جهان ندانست، بلکه داشتن این گونه تسلیحات را برای هر کشوری در جهان، شرم آور و زشت قلمداد کرد.

نشریه عمار شماره چهل و پنجم


بالا
+ نوشته شده در سه شنبه 89 اردیبهشت 14ساعت ساعت 12:36 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




<   <<   6   7   8   9   10      >