سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترسیم شاخص ......!؟

گزیده ای از نشریه عمار ...

سران فتنه رو در روی کارگران

تعدادی از تشکل‌های کارگری در روزهای اخیر متقاضی دریافت مجوز برای ترتیب دادن اجتماع‌های اعتراض به سران فتنه در مقابل منازل آنها شده‌اند و البته این اجازه از سوی مراجع مسئول داده نشده است. حتی برخی از تشکل‌های ناشناخته کارگری مرتبط با ضد انقلاب نیز حاضر به همراهی با فتنه سبز در روز کارگرنشده‌اند!

وضعیت به گونه‌ای است که رسانه‌های خارجی مثل خبرگزاری فرانسه و شبکه‌های تلویزیونی العربیه و الجزیره بر انعکاس پیام‌های سران فتنه برای به خیابان ریختن هواداران در سالروز انتخابات 22 خرداد تمرکز کرده‌اند. دو شبکه عربی مذکور به همین منظور در اقدامی هماهنگ کلیپی از دیدار اخیر موسوی و کروبی را پخش می‌کنند. ضد انقلاب نیز کماکان در دو فاز حمایت از سران داخلی فتنه و طرح مطالبه اتخاذ مواضع تندتر از آنها، موضعگیری می‌کند. پس از گروهک تروریستی مارکسیستی فداییان خلق گروهک سلطنت طلب اتحاد جمهوریخواهان نیز در بیانیه‌ای با دفاع از دو گروه مشارکت و مجاهدین توقیف پروانه این دو گروه عضو جریان فتنه‌گر را مقدمه برخورد با همه تشکل‌های اصلاح طلب قلمداد کرده است.

در همین حال سایت صهیونیستی «بالاترین» در مطلبی با عنوان «اتحاد سبز» با بیان این که «امیدواریم روزی برسد که شاهد دیدار و دور هم نشینی سیاسیون سبز ازآقای صانعی گرفته تا خاتمی، کروبی، محسن کدیور، سازگارا، مهاجرانی، ابراهیم یزدی، محمد ملکی، سحابی، فرخ نگهدار و اکبر گنجی باشیم» نوشت:« فرزند احمد (‌کروبی) و میرحسین موسوی جرقه‌اش را زده‌اند و حالا باید صبر کنیم تا شاهد اتحاد سبز باشیم.»

همین سایت در مطلب مشابهی خطاب به میرحسین موسوی به قلم فردی که بر لائیک بودن خویش تأکید می‌کند، با اشاره به سرشوق آمدن خود از تغییرات کلامی موسوی آورده است:‌ «امیدواریم در نطق بعدی شوق من را به همراهی عملی و نیمه خیزم را به گام برداشتن در کنار خودآن بدل کنید. من فکر نمی‌کنم‌ پذیرش‌کسی که دین را دارای تقدس نمی‌داند برایتان دشوار باشد.»

ماهنامه آلمانی اشپیگل هم در مقاله‌ای با شجاع توصیف کردن کروبی به بازگویی ادعاهای دروغ و ساده لوحانه سال گذشته او پرداخته است. سخنگوی وزارت خارجه فرانسه هم خواستار آزادی عمادالدین باقی (نویسنده هتاک و عضو ستاد انتخاباتی کروبی) شده است. اما هستند افراطیونی که پس از کشاندن کروبی به مواضع تباه‌کننده سال گذشته اکنون پشت او را خالی کرده‌اند. عباس عبدی یکی از آنهاست. عبدی در گفت‌و‌گو با سایت ضد انقلابی روزنت گفته است: «جنبش سبز در چارچوب گذشته نمی‌تواند رهبری‌ مورد نظررا به ‌واسطه کروبی و موسوی به دست آورد.»

«‌دالتون» سفیر سابق انگلیس در تهران نیز که هم اکنون تحلیلگر موسسه چتم هاوس است، اوضاع را به ضرر جنبش (فتنه سبز) توصیف کرده و گفته است تنش‌های سیاسی در ایران رو به خاموشی گذاشته است و شرایط فعلی برای شورش فراهم نیست. وی «طرح کاهش اختیارات شورای نگهبان را یک پروژه خوانده و تأکید کرده است: «مخالفت آیت الله خامنه‌ای با این اقدام ، آب سردی روی پروژه مذکور بود.»

در حال حاضر طبق خبرهایی که از اردوگاه جریان فتنه‌گر می‌رسد، موضوعاتی مثل ایجاد شبهه در اختیارات ولایت فقیه پس از ناکامی شورش آشکار علیه آن و طرح شعارهایی مثل اجرای کامل قانون اساسی از طریق تشکیلات پنهان عناصر افراطی در برخی استان‌ها از جمله راه کارهای مورد نظر جریان فتنه‌گر است. یکی از هدایت کنندگان جریان فتنه گر از نویسندگان همسو با این جریان خواسته است، به خاطر ترمیم وجهه فتنه‌گران در افکار عمومی با دورشدن از همکاری با رسانه‌های خارجی مثل بی.بی.سی و .... به نوشتن مطلب روزنامه‌های داخلی دوم خردادی روی بیاورند.

نشریه عمار شماره چهل و دوم


بالا
+ نوشته شده در شنبه 89 اردیبهشت 11ساعت ساعت 1:54 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




گزیده ای از نشریه عمار ..

رهبر انقلاب:30 سال است کارگران ایران به آمریکا تودهنی می زنند

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور، پیشرفت را منوط به دو عنصر علم و تولید دانش بنیان دانستند و با اشاره به پیشرفتهای خیره کننده و ظرفیتهای فوق العاده انسانی، طبیعی و علمی کشور، تاکید کردند: جبران عقب ماندگی های تاریخی، نیازمند همت مضاعف و چند برابر، و حرکت شتابان برای به فعلیت در آوردن ظرفیت‌های بسیار بالای کشور است و این همت مضاعف هم با صحبت کردن و تمجید و تعریف بوجود نمی‌آید بلکه لازمه آن، ورود حقیقی به میدان کار و ابتکار است. حضرت آیت الله خامنه‌ای حفظ شأن و جایگاه کارگر در چارچوب دیدگاه اسلام را بسیار مهم خواندند و افزودند: قشر کارگر از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون امتحان بسیار خوبی داده که دوران دفاع مقدس فقط یک نمونه آن است.
ایشان با اشاره به تلاش دشمنان از اول انقلاب برای استفاده از قشر کارگر و مسائل کارگری به عنوان اهرم فشار سیاسی بر ضد نظام اسلامی، خاطرنشان کردند: این موضوع در سی سال گذشته در دستور کار دشمنان نظام اسلامی قرار داشته است اما قشر کارگر نیز سی سال است که این طراحی را ناکام گذاشته اند. حضرت آیت الله خامنه ای اجرای کامل سیاستهای اصل 44 را در شکل گیری تولید دانش بنیان مهم ارزیابی و در عین حال خاطرنشان کردند: باید بسیار مراقب بود که اجرای سیاستهای اصل 44، زمینه ساز نفوذ قانون‌دان‌های قانون شکن، نشود. ایشان در همین خصوص افزودند: افرادی با دور زدن قانون، برخی کارخانه‌ها را می‌خرند و بعد هم با فروش تجهیزات و زمین آن به میلیاردها آلاف و الوف می‌رسند و در نهایت کارگران کارخانه بیکار می‌شوند، لذا همه مسئولان باید مراقب باشند. رهبر انقلاب اسلامی به رابطه کارگر و کارفرما هم اشاره و خاطرنشان کردند: ما نه همچون دیدگاه سوسیالیستی کارفرما را مطرود، نه همچون دیدگاه سرمایه داری کارفرما را صاحب اختیار می‌دانیم بلکه معتقدیم با رابطه تعریف شده انسانی و اسلامی، و همکاری این دو عنصر شریف، پیشرفت کشور محقق خواهد شد. مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه ملت ایران در سالهای گذشته و در عمل، بخشی از توانایی ها و ظرفیت های خود را نشان داده است افزودند: دانشمندان ملت ایران در شرایط تحریم و بدون کمک هیچ کشوری، توانستند نسل دوم و سوم سانتریفیوژها را تولید و همه دارندگان صنعت هسته‌ای را مبهوت کنند. جوانان با استعداد ایرانی در حوزه علوم زیستی توانستند از سلولهای بنیادی، حیوان تولیدی بوجود آورند و در ردیف چند کشور معدود دارنده این توانایی و فناوری قرار گیرند و فرزندان این کشور با وجود سی سال تحریم، اکنون موشک‌های پیشرفته و ماهواره بر می‌سازند. حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به غیرقابل تحمل بودن پیشرفت ملت ایران برای استکبار افزودند: این پیشرفتها خارج از قاعده قدرتهای استکباری است و به همین دلیل در مقابل ملت ایران صف آرایی و دشمنی می‌کنند اما همانگونه که درسی سال گذشته نتوانسته‌اند کاری انجام دهند، قطعا بعد از این هم هیچ کاری نمی‌توانند بکنند.

دور جدیدی از تلاش‌های برای تحریم ایران با سفر نیکلا سارکوزی به پکن آغاز شد.

در پی رایزنی‌های دیپلماتیک ایران با اعضای غیر دایم شورای امنیت در روزهای اخیر، کشورهای غربی نسبت به اعمال و تشدید تحریم‌ها تلاش‌هایی را آغاز کرده‌اند و در این راستا هیلاری کلینتون با اشاره به سفر متکی به وین گفته است: براساس نتایج نشست میان وزیر امور خارجه ایران و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داریم، هیچ چیز جدیدی مطرح نشده است و واشنگتن برای روشن‌تر ساختن گزینه‌هایی که مقامات ایران با آن روبرو هستند به دنبال اعمال تحریم‌های سخت جدیدی است. همزمان با این اظهارات نیکلا سارکوزی با امید به جلب حمایت چین برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران راهی پکن شده است اما ممکن است رییس‌جمهور هوجینتائو ایده‌های متفاوتی داشته باشد. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: نیکلا سارکوزی و هوجینتائو، سران فرانسه و چین که کشورهایشان دو کرسی از کرسی‌های دائمی شورای امنیت را در اختیار دارند قرار است درباره‌ی ایران علاوه بر سایر مسائل در سفر سه روزه سارکوزی به چین گفت‌وگو کنند. مقامات فرانسوی می‌گویند که مذاکرات با چین «در زمان مهمی» و در بحبوحه‌ی تلاش‌های دیپلماتیک رو به رشد برای یک قطعنامه‌ی جدید تحریم انجام می‌گیرد اما تحلیل‌گران معتقدند کشورچین در سه دور پیشین تحریم‌های اعمال شده علیه ایران نیز به دلیل این‌که جدی نبودند همراهی کرده است و این بار رضایت چین برای تحریم ایران کار آسانی نخواهد بود. گفتنی است چندی پیش نشستی در آمریکا (نشست امنیت هسته‌ای واشنگتن) برگزار شد که در آن کشورهایی همچون روسیه، آلمان و آمریکا تلاش بر متقاعد ساختن چین در این مورد داشتند اما موفق به انجام این مهم نشدند حتی سخنان اوباما مبنی بر تحویل نفت به چین برای جبران خرید آن از ایران در متقاعد ساختن پکن برای همراهی با اعمال تحریم‌های بیشتر بر ضد ایران نیز موثر واقع نشد. تداوم مواضع کجدار و مریض روسیه
در حالی است که دیمتری مدودف ،رئیس جمهور روسیه در گفتگو با تلویزیون با سخنانی غیر واقع گرایانه گفته بود که ایران هنوز خویشتن داری لازم را از خود نشان نمی‌دهد و کاملا غیر مسئولانه عمل می‌کند که البته این واقعیتی دردناک است و در صورت ادامه این وضعیت ما هیچ گزینه‌ای از جمله تحریم‌ها را کنار نمی‌گذاریم، وزیر امور خارجه روسیه با بیانی ملایمتر از وی با اذعان به اینکه هیچ اطلاعاتی مبنی بر تلاش ایران برای تولید بمب اتمی وجود ندارد گفت: تهران باید به برخی سوالات آژانس و نگرانی‌های شورای امنیت پاسخ دهد.
سرگی لاوروف خاطر نشان کرد: تهران برخی درخواست‌های شورای امنیت را انجام نداده و اقداماتی صورت می‌دهد که بر خلاف این درخواست‌ها هستند. وی در این رابطه به تصمیم ایران برای غنی‌سازی اورانیوم 20 درصد بصورت مستقل و تاسیس ده سایت هسته‌ای جدید اشاره کرد.

نشریه عمار شماره چهل و یکم


بالا
+ نوشته شده در پنج شنبه 89 اردیبهشت 9ساعت ساعت 3:23 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




<   <<   6   7   8   9   10      >