سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترسیم شاخص ......!؟

گزیده ای از عمار ......

باردیگر افسردگی و غم اردوگاه فتنه را فرا گرفت

پس از تبلیغات دروغین چند هفته‌ای و خصوصا در طول روز کارگر در باره بازگشت ناآرامی به تهران وضعیت این روز آب سردی بر حرارت فتنه‌گران توهم زده ریخته است. در طول روز شنبه 11/2/89 تقریبا تمام رسانه‌های فارسی زبان بیگانه و ضد انقلاب خبرهای خوشبینانه‌ای را مخابره کردند. حتی سایت ضد انقلابی گویانیوز نوشته بود: «مردم از چند جهت به سوی وزارت کار در حال حرکتند. هزاران نفر تظاهرات ر اآغار کرده‌اند. هر لحظه بر تعداد جمعیت افزوده می شود ...» اما مطلب روز یکشبنه یک کاربر اینترنتی در سایت ضد انقلابی بالاترین واقعیت را این گونه بازگو می‌کند: «دیروز مقابل وزارت کار حتی عابرین هم کم بودند.... برای من خیلی جالب است وقتی می‌بینم فعال‌ترین دانشجویان همکلاسی من در دانشگاه آزاد به قرار جنبش در روز کارگر بی‌اعتناست. چه برسد به یک شهروند عادی. باور کنید، همین طور پیش بره 22 خرداد را هم از دست می‌دهیم  و چیزی جز یأس برای ما نخواهد داشت: سایت ضد انقلابی جرس (‌متعلق به یاران فراری سران داخلی فتنه) هم تاکتیک راهپیمایی را قطعا اشتباه» ‌توصیف کرده و انجام آن را به شروطی مثل میلیونی بودن و همراه کردن اقشار دیگر مثل طرفداران محسن رضایی و.... مشروط ساخته است.

ضد انقلاب خارج نشین هم نگران مشکلات چند سویه سران داخلی فتنه است. از طرفی گروهی از ضد انقلابیون خواستار همراهی بیشتر موسوی با ضدا نقلابیون قدیمی هستند اما از سوی دیگر رادیو فردا (‌بلندگوی رادیویی سازمان سیا) اظهارات یکی دیگر از عناصر ضد انقلاب به نام محمد برقعی را پخش کرده که گفته است: «موسوی با ریزش درون نظام می‌توانست موفق شود اما در عین حال مایل است مرز خودی و غیرخودی را با گروه‌هایی نظیر ملی مذهبی‌ها بردارد و این مانع جذب نیرو از درون نظام می‌شود.» در داخل کشور حمایت تلویحی حامیان فتنه از عناصر ضد انقلاب شکل علنی‌تری به خود گرفته است. در خلال یک میزگرد رادیویی، تابش (‌رئیس فراکسیون فروپاشیده شده اقلیت مجلس) از اقدام سیمای جمهوری اسلامی در پخش افشاگری حسین شریعتمداری در باره روابط شیرین عبادی با رژیم ستمشاهی، ضد انقلابیون سلطنت طلب، ‌بهائیان، دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و این سوال را مطرح ساخته است که آیا این اقدام به اعتدال در جامعه کمک می‌کند!

در این بیان قافیه تنگ آمده عناصر انقلاب لحن آنها را به جنگ مستقیم با ملت سوق داده است. سایت ضدانقلابی روز آنلاین در مقاله‌ای به قلم قاسمی‌نژاد (‌از عناصر مرتبط با تشکل منحل ادوار تحکیم وحدت) با بیان این که «‌خطر بزرگ‌تر این است که ایران اتمی با برگ سلاح اتمی در دخالت در منطقه خاورمیانه دست بازتری خواهد داشت، منطقه‌ای که هم اکنون نیز با دخالت‌‌های ایران ناآرام است.» رهنمود داده است: « بهتر است از فرصت‌هایی که تحریم‌ها پیش پای جنبش سبز می‌نهند استفاده کنیم، تا با پیروزی جنبش، سیاست‌های کنونی تغییر کند.» با همه اینها جریان فتنه‌گر در داخل کشور با چنگ و دندان به دنبال بازگرداندن آب رفته به جوی است. برخی اخبار از اقدام گروهی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد جنوب با همراهی یک «آقازاده» در راه اندازی نشریه‌ای به نام کاکتوس حکایت می‌کند. این نشریه به طور مستمر دانشجویان را به ایجاد ناآرامی در خرداد ماه تحریک می‌کند. تبدیل بیمارستان محل بستری شدن تاج زاده (‌از متهمان آشوب پس از انتخابات) به محل قرارهای گردانندگان گروه‌های فتنه‌گر از دیگر خبرهای این روزهاست. براساس یک خبر دیگر، آقای هاشمی رفسنجانی در روزهای اخیر دختر خود فائزه هاشمی را به سبب ابراز مخالفتش با احکام اسلامی مورد اعتراض قرار داده است. شاید وجود همین فضای سنگین سبب لغو حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «سیرت و  صورت انقلاب اسلامی در» دانشگاه صنعتی شریف شده است.در کنار همه این اخبار، ریزش در صفوف گروه‌های حامی سران فتنه ادامه دارد. رئیس ستاد انتخاباتی موسوی در یکی از استان‌های شمالی کشور که نایب رئیس حزب مشارکت همین استان است با تأکید بر اشتباه خود در حمایت از موسوی و انتقاد از رفتارهای غیر‌قانونی او گفته است: آنها وعده‌های بسیار زیادی به من داده بودند که هیچ کدام از آنها عملی نشد. بسیاری از اموالم را صرف انتخابات کردم. ولی متأسفانه هیچ گونه نتیجه‌ای نگرفتم و دیگر کاری با سیاست ندارم.

رئیس قوه قضائیه:

نمیگذاریم بیت المال را به نفع خود و فرزندانشان تصاحب کنند

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: خواب را بر چشمان مفسدان اقتصادی و متجاوزان به حقوق مردم حرام خواهیم کرد. آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: از بدو تصدی‌ و با تحول جدی در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی شاهد زمزمه‌ها و مخالفت‌هایی از جانب برخی افراد هستیم که متأسفانه به طور ناشیانه‌ای رسانه‌ای هم شده است که قصد دارند دستگاه قضایی را تحت تأثیر تبلیغات سوء قرار دهند. وی با تأکید بر اینکه قوه قضاییه از بدو مبارزه با مفاسد اقتصادی هرگز به دنبال تبلیغاتی کردن این موضوع نبوده و قصد سیاسی کاری نداشته، اضافه کرد: اظهارات سخیف برخی افراد نسبت به قوه قضاییه مصداق بازر هشدارهای مقام معظم رهبری است که فرمودند با شروع مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی، قوه قضاییه شاهد زمزمه‌ها و به تدریج فریادها و نعره‌های مخالفت‌ با آن خواهد بود، بنابراین به همه آحاد مردم شریف ایران اطمینان می‌دهیم، دستگاه قضایی با صلابت و قدرت وفق قانون در برابر متجاوزان به حقوق مردم و بیت‌المال خواهد ایستاد و این گونه اظهارات در عزم جدی ما خللی ایجاد نخواهد کرد.

آملی لاریجانی همچنین با تشریح برخی پرونده‌های مفاسد اقتصادی که در جریان رسیدگی است اظهار داشت: دستگاه قضایی هرگز اجازه نخواهد داد عده‌ای با تقلب، جعل و سندسازی اموال عمومی و بیت‌المال را به نفع خود و فرزندانشان تصاحب کنند و در این زمینه همکاری همه قوا بویژه قوه مجریه برای اجرای عدالت ضروری است ولی در هر صورت این مسیر را ترک نخواهیم کرد، حتی اگر لازم آید به تنهایی این مسیر را طی کنیم.

نشریه عمار شماره چهل و چهارم



بالا
+ نوشته شده در دوشنبه 89 اردیبهشت 13ساعت ساعت 2:34 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




گزیده ای از نشریه عمار ......

روز کارگر؛ آرامش جامعه، آشفتگی فتنه گران

روز کارگر هم در آرامش کامل سپری شد و اجتماع چند ده نفر از فریب خوردگان جریان فتنه در دانشگاه تهران نیز با بی‌اعتنایی اکثریت دانشجویان، همانند دیگر مناسبت‌ها برای فتنه‌گران بی‌فایده ماند. دیروز دکتر احمدی‌نژاد در میان استقبال دانشجویان این دانشگاه در همایش حکمت مطهر شرکت کرد وفقط در اواخر سخنرانی رئیس جمهور گروهی نزدیک به 15 نفر در اطراف ساختمان محل این همایش (‌تالار ابن سینا) سعی در خودنمایی داشتند. آنها شعارهایی با مضمون حمایت از سران فتنه، تجلیل از منتظری و لزوم اتحاد دانشجویان و کارگران سردادند. این عده به هنگام حضور دانشجویان در مسجد برای اقامه نماز جماعت در حالی که تعداد آنها به کمی بیش از 50 نفر رسیده بود در محوطه دانشگاه شعارهای خود را تکرار کردند. سایت‌های خارج نشین به دروغ رقم  2000نفر را برای شعاردهندگان دانشگاه تهران  ذکر کردند ولی حتی حاضر به انتشار تصویری از این ادعا نشدند. خیابانهای بسیار آرام تهران نیز نشان می‌داد تلاش جریان فتنه برای نزدیک شدن به اقشار زحمتکش جامعه هیچ نتیجه‌ای نداشته است. دیدار موسوی با اعضای چند تشکل کارگری وابسته به جریان دوم خرداد نیز با اعتراض برخی از آنان به وی، وضعیت تلخی را برای موسوی رقم زد. دبیریکی از این تشکل‌های کارگری خطاب به موسوی پیامهای او را مایه مسخره شدن هواداران دانسته و به سکوت موسوی در قبال همراهی‌های سرکرده منافقین و دشمنان انقلاب اعتراض کرده وگفته است اگر می‌دانستیم این اجتماع با حضور شماست هرگز شرکت نمی‌کردیم.

فرقه فتنه‌گر در روزهای اخیر در قالب تشکل صنفی معلمان در حال قهرمان سازی از معلمی است که علاوه بر حضور در جلسات سازماندهی آشوب‌های سال گذشته دارای ارتباط با سرپل گروهک جنایتکار منافقین و نیز عضویت در تشکل غیر‌قانونی فعالان حقوق‌بشر شیرین عبادی بوده است.

قاعدتا آنچه در حال حاضر موسوی بایستی به آن دل ببندد استمرار حمایت رسواترین ضد انقلابیون خارج کشور است! در آخرین مورد مهناز افخمی (بهایی و دوست نزدیک اشرف پهلوی) که مدیریت بنیاد مطالعات ایران اشرف پهلوی را بر عهده دارد، تأکید کرده است: هنوز هم امثال موسوی و کروبی برای اپوزیسیون بی‌بدیل هستند. اظهار نظر این عنصر فاسد رژیم ستمشاهی در پاسخ به مقاله یکی دیگر از ضد انقلابیون طرفدار حمله رژیم صهیونیستی به ایران به نام «ناصر مستشار» بیان شد که شعار «موسوی و کروبی مرد، زنده باد جنبش» رامطرح ساخته بود. مهناز افخمی در پاسخ او تأکید کرده است: «هنوز آلترناتیو دیگری جز جنبش سبز با مدیریت فعلی در مقابل رژیم نیست. در حالی که اپوزیسیون سکولار در یک «بحران» چندین ساله تنها در خارج از کشور نفس می‌کشد و نفوذی در ایران ندارد، مستشار ادعا می‌کند که رهبری جنبش تغییر یافته است. این دروغی بیش نیست که دستگاه‌های اطلاعاتی کودتا چیان با استفاده از رادیکال‌های خام اپوزیسیون راه انداخته‌اند.»

بخش دیگری از ضد انقلاب دارای نظرات تکمیل کننده است!. جمشید اسدی از ضد انقلابیون مقیم فرانسه با تأکید بر «نبودن تفاوت بین موسوی و کروبی با رضا پهلوی و.... در مقابله با ولیَ فقیه، تصور موسوی و کروبی در باره کاهش هزینه‌‌های جنبش از طریق ابراز همراهی با امام و قانون اساسی» را اشتباه دانسته یادآور شده است: «بیش از آن که نگران فاصله جنبش کارگری با جنبش سبز باشیم بایستی نگران فاصله چهره‌های بارز جنبش با انجام وظیفه رهبری و ارائه رهنمود مبارزاتی باشیم.»

از سوی دیگر ابراهیم یزدی سرکرده گروهک نهضت آزادی که روزهای مرخصی ‌از زندان ‌را سپری ‌می‌کند، در جلسه‌ای با تعدادی ازسران فتنه گفته است:‌ جنبش سبز در شرایط بدی به سر می‌برد و من برای تقویت این جریان مکاتباتی با موسوی، کروبی و خاتمی داشته و کارهایی راکه اینها باید برای تقویت جنبش سبز انجام دهند را به آنها تذکر داده‌ام. یزدی در پاسخ به سؤالات حاضرین در باره محتوای نامه‌های خود به سران گفته است: یکی از مواردی که به این آقایان گفته‌ام این است که شعار فشار از پایین و چانه زنی ازبالا را باید زنده کنیم. در این میان اعترافات افرادی مثل حجاریان، ابطحی، تاجیک، سعید شریعتی، قوچانی و .... فراریانی مثل مجید محمدی (‌از اعضای مرکز پژوهش‌های استراتژیک ریاست جمهوری در دهه هفتاد) را تنها به بیان این ادعا راضی ساخته است که « روش اعتراف‌گیری در ایران ارتقاء‌پیدا کرده است.»

نگرانی آمریکا از حضور احمدینژاد در اجلاس بازنگری ان.پی.تی

سفرصبح امروز دکتر احمدی‌نژاد به نیویورک برای شرکت در اجلاس بازنگری  NPT ،  نگرانی و تکاپوی سیاسی و روانی محافل رسانه‌ای سیاسی غرب و صهیونیستی را در پی‌ داشته است. محافل غربی و رسانه‌های حامی، نگرانی و اضطراب را حاصل از سفر رئیس جمهوری کشورمان به آمریکا را در موضع گیری‌ها واظهارات بعضاً همسو و در مواردی متناقض بیان داشته‌اند.

145 سناتور آمریکایی در نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور خواستار جلوگیری از سفر دکتر احمدی‌نژاد به نیویورک شدند. در بخشی از این نامه آمده است. عاقلانه نیست که اجازه داده شود احمدی‌نژاد وارد نیویورک شود، دولت آمریکا اختیار قانونی دارد که از ورود او جلوگیری کند. گروه‌های یهودی نیز با صدور بیانیه‌ای در واکنشی مشابه 145 سنارتور با بیان این که حضور احمدی‌نژاد در نشست بازنگری NPT در 13 اردیبهشت ماه مسخره کردن این نشست است، از اعضای سازمان ملل درخواست‌کرده‌اند‌ همزمان با سخنرانی دکتر احمدی‌نژاد جلسه ‌را ترک نمایند. روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور نیز در گزارشی نوشت، آمریکا در برخورد با سفر احمدی‌نژاد دچار نوعی سردرگمی است، اما بطور رسمی نمی‌تواند مانع ورود او به نیویورک شود، اما اقداماتی در دست بررسی دارد تا محدودیتهایی برای هیأت ایرانی ایجاد نمایند. روزنامه روسی کامر سانت نیز در ریشه‌یابی نگرانی آمریکا از سفر دکتر احمدی‌نژاد آورده است احمدی‌نژاد با سخنرانی خود در نیویورک نقشه‌های آمریکا در کنفرانس بین المللی نیویورک را عقیم می‌کند. «نزا و سیما یاگازتا» دیگر روزنامه روسی نیزبا بیان این که کنفرانس قبلی ان.پی.تی به دلیل خودداری آمریکا از پایبندی به خلع سلاح تدریجی اتمی باشکست روبه‌رو شد، نوشت: ‌احمدی‌نژاد در نیویورک آمریکا و متحدانش را متهم می‌کند که از یک سو امکان توسعه فناوری‌های هسته‌ای به کشورهای جهان سوم را نمی‌دهد و ازسوی دیگر در باره توانمندی‌های اتمی اسراییل چشم پوشی می‌کند و این خواسته آمریکایی‌ها نیست. وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به فضاسازی‌ها، بویژه درخواست غیر‌قانونی نمایندگان کنگره آمریکا برای ممانعت از سفر دکتر احمدی‌نژاد به نیویورک تصریح کرد: صدور رواید وظیفه آمریکا است نه یک حق. دولت آمریکا حق استفاده ابزاری از صدور ویزا برای هیأت دیگر کشورها را ندارد. دولت آمریکا نباید تلاش کند سازمان ملل و شورای امنیت به گروگان بگیرد.

نشریه عمار شماره چهل و سوم


بالا
+ نوشته شده در یکشنبه 89 اردیبهشت 12ساعت ساعت 4:46 عصر توسط عمار نظرات ( ) |




<   <<   6   7   8   9   10      >